וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבודה או לפנאי? המדריך המלא לבחירת טאבלט

21.6.2017 / 8:07

למרות שנדמה כאילו עולם המובייל לא מפסיק לצמוח, באופן מפתיע שוק הטאבלטים מצומצם מאוד ולא מגוון כפי שהיינו מצפים או רוצים שיהיה. המכשירים השווים בודדים ומחולקים לכאלה העדיפים לשימושי מולטימדיה וכאלה המיועדים לעבודה. כך תבחרו את הטאבלט הבא שלכם

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: הצצה לאייפד פרו החדש)

קטגוריית הטאבלטים, שבמשך שנים הוזנחה, כיום היא הקטגוריה המעניינת ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה. מצד אחד היא לא צמחה בצורה משמעותית אבל מצד שני, אפל, סמסונג ומיקרוסופט משקיעות משאבים ומאמצים אדירים כדי לפתח את התחום, שכנראה יזכה לפופולריות רבה יותר בעשור הקרוב על חשבון המחשבים האישיים; מגמה שהחלה כבר אך נדמה כאילו נבלמה.

את מהפכת הטאבלטים התחילה אפל עם האייפד בשנת 2010. המכשיר חולל מהפכה וכמו מוצרים רבים אחרים של החברה, אזל מהמדפים תוך זמן שיא. שנתיים לאחר מכן מיקרוסופט ניסתה לתת פייט עם ה-Surface, שהוא טאבלט המתפקד כמחשב לכל דבר. חברות רבות כמו וואווי הסינית וסוני היפנית, ניסו להצטרף בעבר לחגיגת הטאבלטים, אך שוק הפרימיום הצטמצם משמעותית.

עולם הטאבלטים מתחלק לשניים: טאבלט המיועד בעיקר לשימושי מולטימדיה וטאבלט שנועד לעבודה. רגע לפני שאתם בוחרים טאבלט, כדי לשאול את עצמכם לאילו שימושים הוא מיועד בעיקר; מולטימדיה: סרטים, משחקים וגלישה באינטרנט, או עבודה: עריכה גראפית או עריכת וידאו, שימוש באפליקציות מקצועיות או כאלה שדורשות כוח עיבוד רב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפד פרו או מיקרוסופט סרפייס? לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טאבלט לפנאי

אם השימוש העיקרי שלכם הוא צפייה בסרטונים וגלישה ברשת, הקטגוריה הרלוונטית עבורכם היא האייפד מבית אפל (לא אייפד פרו) וטאבלט מבוסס אנדרואיד. המכשיר הטוב ביותר מבין מכשירי האנדרואיד, שניתן לרכוש כיום, הוא סמסונג גלקסי טאב S3. לאייפד יש שני יתרונות משמעותיים על פני הטאבלטים מבוססי האנדרואיד - האפליקציות ועדכוני התוכנה. אייפד ממשיך לקבל עדכונים בממוצע עד שלוש שנים מיום הקניה ובחלק מהמקרים אפילו יותר. העדכונים מגיעים כמעט מיד אחרי שאפל מפיצה אותם ובעיקר זה רלוונטי כשמופצת מערכת הפעלה חדשה. היתרון השני התאימות של האפליקציות. אפליקציות שפותחו לאייפון לא תמיד מתאימות לאייפד וכך גם אפליקציות שפותחו לסמארטפון אנדרואיד, לא תמיד יתאימו לטאבלט מבוסס אנדרואיד. לאפסטור יתרון משמעותי בדמות אפליקציות שעברו התאמה לאייפד.

האייפד הרגיל זכה לעדכון למחיר וניתן למצוא אותו היום בישראל בכ-1,599 שקלים. הוא מציע מסך בגודל 9.7 אינץ', מעבד A9 של אפל, מצלמת 8 מגה -פיקסל אחורית ומצלמת 1.2 מגה פיקסל קדמית. הסוללה של האייפד מספיקה לעד 10 שעות עבודה. אייפד הרגיל הוא טאבלט מצוין למי שרוצה ליהנות מיכולות מולטימדיה גבוהות ומוכן להשקיע.

בראש רשימת מכשירי האנדרואיד נמצא גלקסי טאב S3, שאמנם נותן פייט מבחינת מפרט אך נופל בעיקר בשל מערכת ההפעלה אנדרואיד. טאב S3 מגיע עם אנדרואיד 7.0, אך גם בגרסה זו היצע האפליקציות המותאמות הוא יחסית דל לעומת האייפד. לטאב ארבעה רמקולים שפותחו בשיתוף עם AKG, חברת הבת של Harman Kardon אותה רכשה סמסונג לאחרונה, מסך SuperAmoled המציג צבעים חיים בגודל 9.7 אינץ', ערכת השבבים סנאפדרגון 820, תמיכה ב-S Pen (העט החכם של החברה) המאפשר לצייר על גבי המסך, לכתוב הערות ועוד; יש לו סוללה המספקת עד 12 שעות של ניגון סרטים, מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל ומצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל. מחירו של הגלקסי עומד על כ-2,705 שקלים.

אייפד פרו החדש. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
אייפד פרו החדש - מסך גדול יותר מבלי להגדיל את המכשיר./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

דגמים ישנים יותר של גלקסי טאב זמינים עדיין לרכישה בארץ, אבל חשוב לזכור שמערכות ההפעלה שלהם לא מתעדכנת לעתים קרובות, אם בכלל - כך שחשוב לשים לב שאתם לא רוכשים מכשיר מיושן שיאבד רלוונטיות תוך שנה אחת. כמו כן, עדיין ניתן למצוא טאבלטים בכמה מאות שקלים שיספקו את המשתמש הבסיסי. אין להם את המעבד העדכני ביותר או את המסך הטוב ביותר אבל יש להם מספיק כושר עיבוד כדי לאפשר צריכת מולטימדיה. אם אתם בוחרים במכשיר אנדרואיד בכמה מאות שקלים, שימו לב שיש לו לפחות 3 גיגה זיכרון RAM ואל תתפשרו על מסך ברזולוציה נמוכה מ-Full HD.

דגם המתאים גם לשימושי מולטימדיה וגם לעבודה אינטנסיבית הוא אייפד פרו, המספק ביצועים גבוהים בצורה משמעותית לעומת האייפד הרגיל. ממש לאחרונה הושק דגם מעודכן עם מסך בגודל 10.5 אינץ' שנדחס לגוף באותו הגודל של הדגם עם המסך בגודל 9.7 אינץ', בזכות צמצום השוליים. לאייפד פרו החדש מסך משופר התומך בטווח צבעים רחב ומתאים את עצמו לתאורה בה אתם נמצאים. יש לו ציפוי מיוחד על המסך המונע השתקפויות, שבב A10X לביצועים אינטנסיביים, ארבעה רמקולים, מצלמת 12 מגה פיקסל אחורית עם מייצב תמונה אופטי ומצלמת 7 מגה -פיקסל קדמית. הפרו גם תומך ב-Apple Pencil (העיפרון החכם של החברה) והחל מ-iOS 11, בעוד כמה חודשים, ניתן יהיה למרקר מסמכים, לכתוב על עמודים ועוד. אייפד פרו החדש עדיין לא נמכר בישראל אך הוא צפוי להגיע בסוף החודש. מסתמן שמחירו של אייפד פרו החדש יהיה זהה לקודמו ויחל ב-2,929 שקלים.

סמסונג גלקסי טאב 3. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המומלץ מבין מכשירי האנדרואיד - סמסונג גלקסי טאב 3./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טאבלט לעבודה

בצד השני של המשוואה עומד בראש ה-Surface של מיקרוסופט, המציע חומרה עדכנית, מסך מעולה ואיכות הרכבה ברמה הגבוהה ביותר. Surface של מיקרוסופט לא נופל באיכות החומרים שלו מאפל ואפילו מתעלה עליה. ה-Surface Pro של מיקרוסופט מגיע עם מסך בגודל 12.3 אינץ', סדרת המעבדים של אינטל מהדור השביעי (המציע כוח עיבוד של לפטופ) מצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל, מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל, עפרון חכם, בדומה לאפל וסמסונג, שבאמצעותו ניתן גם לצייר וגם לרשום הערות ולמרבה ההפתעה הוא מנצח עם חיי סוללה של עד 13.5 שעות של ניגון סרט. החיסרון היחידי הוא שאת ה-Surface לא ניתן להשיג בצורה רשמית בארץ אך ניתן לרכוש אותו באמצעות כמה חנויות ומשווקים. חשוב לזכור שלא תקבלו תמיכה ואחריות של מיקרוסופט בישראל.

במקביל ניתן למצוא מחשבי 2 ב-1, כלומר מחשבים ניידים עם מסך מתפרק או כאלה עם מקלדת שניתן לקפל ולהצמיד לגב המסך. אחד מהם הוא Asus Transformer 3 Pro שמגיע עם מסך 12.6, מעבד מהדור השישי של אינטל ואפילו ניתן לרכוש אותו בגרסה עם כרטיס מסך עוצמתי. יש לו מצלמה אחורית 13 מגה פיקסל, מצלמה קדמית 2 מגה פיקסל ומחירו מתחיל ב-4,797 שקלים. מדובר במחשב שנועד לעבודה, כך שהוא מגיע גם עם מקלדת ואפילו כונן קשיח מפנק מסוד SSD בנפח של 512 גיגה.

מחשב לוח מוצלח נוסף הוא Miix 510 של לנובו, המוצע בשלל תצורות. מחיר הגרסה ההתחלתית, עם מעבד Core i3 מהסדרה השביעית של אינטל, עומד על 3,189 שקלים. הוא מתחרה ראש-בראש עם ה-Surface של מיקרוסופט, וגם מריץ גרסה עדכנית של ווינדוס, אך בניגוד לטאבלט של מיקרוסופט, הטאבלט של לנובו נמכר בארץ ביבוא רשמי עם אחריות מקומית של לנובו. יש לטאבלט מסך בגודל 12.2 אינץ' ברזולוציית Full HD+, 4 גיגה זיכרון RAM, אפשרות לחיבור עפרון חכם, מצלמת 5 מגה פיקסל אחורית ומצלמת 2 מגה פיקסל קדמית. הסוללה שלו מספקת ביצועים נחותים משמעותית לעומת ה-Surface, ולפי נתוני היצרן היא תספיק ל-7.5 שעות עבודה. מי שצריך ביצועים טובים יותר יכול למצוא את Miix 510 בדגמים עם מפרטים חזקים יותר, בתוספת תשלום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מיקרוסופט השיקה את ה-Surface Pro 4, אוקטובר 2015. GettyImages
ווינדוס 10 בטאבלט עוצמתי - מיקרוסופט Surface Pro ./GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully