וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הכירו את Z-Tube, היוטיוב המבצעי הסודי של צה"ל

22.6.2017 / 8:53

"עשינו שיפורים ושינויים בעזרת צוותי פיתוח פנימיים ושילבנו רעיונות פורצי דרך שלנו כדי לשפר את האיכויות של התמונה", מספר לנו לראשונה סא"ל גיא מחיל התקשוב. "המערכת עצמה רצה ועובדת בצורה יפה". כך יצפו בקרוב המפקדים בזירות הלחימה בשידור חי

צילום מסך

זה לא סוד שיוטיוב הוא אחד השירותים היעילים והאהובים באינטרנט, אבל מה עושה צבא שצריך מערכת כמו יוטיוב, שיודעת גם לשמור סודות? מתברר שכבר יש יוטיוב צה"לי, וסרטונים של סטטיק ובן-אל תבורי לא תמצאו שם.

הכירו את Ztube - רשת שיתוף הסרטונים של צה"ל. באמצעות השירות הזה יכולים מפקדים לקבל גישה מהירה ופשוטה לתכנים מבצעיים לצורכי תחקיר ואפילו לצפות בשידורים חיים.

"לקחנו את הטכנולוגיה שקיימת באזרחות ואימצנו אותה", מספר לנו סא"ל גיא, ראש ענף מערכות מורכבות, שבשנה האחרונה עומל להפוך את היוטיוב הצהלי למערכת מבצעית. "עשינו שיפורים ושינויים בעזרת צוותי פיתוח פנימיים ושילבנו רעיונות פורצי דרך שלנו כדי לשפר את האיכויות של התמונה. המערכת עצמה רצה ועובדת בצורה יפה".

את הפיתוח הזה מוביל סא"ל גיא יחד עם צוות של מתכנתים בלוט"ם; כולם חיילים בני 18-21. "לראות צעירים כותבים קוד עם ברק בעיניים, עובדים בשעות-לא-שעות כדי שהמערכת תעבוד ותהיה מוטמעת בשטח, זה מרגש", הוא אומר. זי-טיוב הצה"לי עדיין לא מתפקד בצורה מלאה ונמצא כרגע בפיילוט מבצעי. "יש כמה מקומות שהגדרנו בהם את המערכת, והמפקדים לומדים אותה ונותנים לנו הערות; אנחנו משפרים והמערכת מתחילה לצבור תאוצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה: "להנגיש את הווידאו ואת החיישנים המבצעיים בצורה הרבה יותר טובה"./מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי סא"ל גיא, עד לאחרונה היה מאתגר מאוד להנגיש את תכני הווידאו לכלל המפקדים, אם בכלל הייתה אפשרות כזו, אבל בקרוב זי-טיוב יעשה מהפכה. "היוטיוב הצה"לי יאפשר להנגיש את הווידאו ואת החיישנים המבצעיים בצורה הרבה יותר טובה ובתפוצה יותר רחבה ממה שהיה נהוג עד עכשיו. הוא יוכל לעבוד לצד מערכות קיימות בתפוצה הרבה יותר רחבה. בעבר תכני הווידאו היו מצומצמים והדרישות להציג אותו היו מאתגרות, היום אנחנו מרחיבים את האפשרויות ונותנים אותו למספר צרכים שונים - תחקור ולמידה, אימונים ומבצעים. אתה נותן למפקדים את היכולת לראות את הווידאו דרך המערכת הזאת".

לדבריו, את הרעיון הזה הביאו החיילים בני ה-18 שלא הבינו איך אין אתר פנימי כמו יוטיוב: "זה בא מהחברה ביחידה הטכנולוגית ואחר כך חשפנו את זה למפקדים כדי לשלב את זה עם עוד יחידות. הרעיון הזה בא מהחיילים עצמם". המערכת פותחה בטכנולוגיות דומות לטכנולוגיות האזרחיות, אך לדברי סא"ל גיא, הם הצליחו לשפר את איכות הצפייה לעומת האתר המקורי. "בסופו של דבר המערכת משמשת לצרכים מבצעיים. יש שידור-חי בחדרי פיקוד וחמ"לים, לפני מבצע או לפני אירוע, אפשר להציג את החיישנים הרלוונטיים או את הווידאו שקשור לאותה הגזרה שבה מבצעים את הפעילות. היוטיוב הצה"לי הוא פתח לטכנולוגיות מתקדמות בכל הקשור לאגירת וידאו. הפעלנו הרבה מאוד פעולות ומניפולציות וחקרנו כל מה שקשור לאחסון של קבצים. ברגע שיש לך סוג של יוטיוב צה"לי, השמיים הם הגבול בהקשר הטכנולוגי של מה שנהיה מסוגלים לעשות עם זה קדימה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
היוטיוב הצהלי. צילום מסך
לקחו את יוטיוב - ושיפרו אותו./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully