וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחפן הזה משתמש ב-Wi-Fi כדי לראות דרך קירות אטומים

23.6.2017 / 9:18

אמנם הרעיון למפות מבנים באמצעות אותות רשת אלחוטית כבר קיים מזה זמן מה, רק עתה הצליחו החוקרים לפתח טכנולוגיה בשלה וזמינה שתהיה גם ניידת

צילום מסך

ראיית רנטגן היא כוח-על שרבים היו שמחים לחלוק עם סופרמן, אבל במציאות היא קיימת כרגע רק אצל רובוטים. חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה הצליחו לפתח את היכולת לראות מבעד לקירות אטומים והתקינו אותה בצמד רחפנים. המחקר נערך במשך שנים ותוצאותיו פורסמו לאחרונה.

איך זה עובד? צמד הרחפנים חג באוויר בסמיכות אחד-לשני מול קיר לבנים אטום ומשדר אות רדיו בתדרי Wi-Fi, המשמשים גם נתבים המספקים אינטרנט אלחוטי ביתי. רחפן אחד משדר והשני קולט את האות וכך הם מצליחים למפות את הבניין בצורה תלת ממדית. המערכת ממפה את פנים החדר ומעבירה בזמן אמת את התוצאות למערכת פיקוד הנמצאת על הקרקע.

רחפן רואה דרך קירות. צילום מסך
צמד הרחפנים יוצר רשת אלחוטית שממפה את מה שקורה מאחורי הקיר./צילום מסך

אמנם הטכנולוגיה חדשה יחסית, ותוצאות המיפוי שמתקבלות אינן מדויקות במאה אחוזים, לדברי החוקרים, אך הם עדיין מסוגלים לקבל תמונת מצב לגבי תוכנו של חדר אטום. עוד אמרו החוקרים כי היתרון טמון בכך שניתן להתקין את המערכת על כל כלי טיס.

חשוב לציין כי רעיון מיפוי מבנים באמצעות אותות רשת אלחוטית כבר קיים מזה זמן מה, אולם רק עתה הצליחו החוקרים לפתח טכנולוגיה בשלה וזמינה שתהיה גם ניידת. החוקרים מסבירים כי יש כבר כמה שימושים לטכנולוגיה - מצרכים צבאיים ועד הצלת חיי-אדם במקרי אסון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן
  • Wi Fi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully