וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון רשמה פטנט שמונע השוואת מחירים כשנכנסים לחנות

23.6.2017 / 9:48

"במרבית הפעמים שהלקוח מגיע בצורה פיזית לחנות על-מנת לרכוש מוצר מסוים, הוא מבצע מחפש בגוגל את אותו המוצר בזול יותר", הצהירה ענקית הקמעונאות המקוונת - שרואה בהשוואת מחירים גורם שלילי ולא שדרוג של חוויית השופינג

לוגו ענקית המסחר המקוון "אמזון" מאחורי חוט תיל במרכז הלוגיסטי של החברה בגרמניה, 2013. AP
למה לאפשר תחרות אם אפשר למנוע אותה?/AP

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון רכשה השבוע רשת חנויות גדולה בארה"ב תמורת כ-13.5 מיליארד דולרים, ונראה שהיא לא ממש רוצה שתשוו את המחירים שלהם עם המתחרים. פטנט אותו הגישה החברה ימנע השוואות מחירים בחנויות הפיזיות, במה שנראה כמו אסטרטגיית שיווק לא הוגנת במיוחד.

"במרבית הפעמים שהלקוח מגיע בצורה פיזית לחנות על-מנת לרכוש מוצר מסוים, הוא מבצע מחפש בגוגל את אותו המוצר בזול יותר", הצהירה אמזון. לא ברור בדיוק איך הטכנולוגיה הזו תשולב בפועל בחנויות אבל נראה שבשלב הראשון היא תנטר את הגלישה של הלקוחות ב-Wi-Fi החינמי שמציעות חנויות.

לפי הפטנט, המערכת תזהה את החיפוש ובמקום תוצאות רגילות היא תכוון אותו למוצר בחנות ואף תציע לו קופון הנחה אם יש אחד זמין. מהלך שכזה ודאי יועיל למנהלי החנויות אבל הוא יפגע קשות בתחרות ואולי לא יעמוד בקנה אחד עם החוקים האמורים לשמור על מסחר הוגן.

בנוסף, אם הלקוח יתחבר לרשת באמצעות חבילת הדאטה שלו, לחנות לא תהיה דרך לנטר את החיפוש. עם זאת, בארה"ב, Wi-Fi חינמי חוסך כסף רב כי בניגוד לישראל, חבילות הדאטה שמציעות ספקיות הסלולר עולות לא מעט והגלישה לא חופשית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully