וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודעה שהלחיצה את כולם: תירגעו - אין חוק חדש לגבי סלולרי בצומת

3.7.2017 / 10:16

לפי ההודעה שרצה ברשתות החברתיות: "כל מי שמתכונן להשתמש בפלאפון תוך כדי נהיגה או אפילו עמידה ברמזור אדום. בקיצור כל נגיעה בנייד כשאתם בתוך הרכב תאלץ אתכם להפרד מ 3000 שקלים + 8 נקודות". אבל זה לא נכון

הסחות דעת בנהיגה. ShutterStock
לא מומלץ - אבל אין תקנות חדשות שנכנסו אתמול לתוקף./ShutterStock

ביממה האחרונה החלה הודעת ספאם להתרוצץ בקרב גולשים ישראלים רבים בפייסבוק ובקבוצות ווטסאפ. המסר המלחיץ מזהיר מפני שימוש בסמארטפון בעת עמידה בצומת עם הרכב, אך בדיקה שערכנו מראה כי לא התקבלו הנחיות תעבורה חדשות ולא עברה תקנה חדשה בנושא, שנכנסה לתוקף אתמול.

"נכנס לתוקף החל מהיום -2/7/17. כל מי שמתכונן להשתמש בפלאפון תוך כדי נהיגה או אפילו עמידה ברמזור אדום. בקיצור כל נגיעה בנייד כשאתם בתוך הרכב תאלץ אתכם להפרד מ 3000 שקלים + 8 נקודות. שימוש ב SMS ותגידו שלום לאוטו ל- 30 יום. שימו לב !!! שוטרים סמויים בבגדים אזרחיים כמעט בכל צומת מרומזר. שמרו על הרשיון האוטו והחיים שלכם" - לשון ההודעה.

חשוב להדגיש כי למרות שלא מדובר בחוק חודש וככל הידוע לנו, משטרת ישראל לא מציבה שוטרים סמויים בכל צומת כדי ללכוד נהגים המשתמשים בטלפון הנייד - שימוש בסמארטפון בזמן נהיגה, וגם עמידה בצומת, הוא מסוכן מאוד, מסיח את הדעת ועלול לגרום לתאונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שרצה ברשתות החברתיות./מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי משרד עורכי הדין לתעבורה ופלילים, לאה גולדמן, החוק לא השתנה: "הקנס על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הוא 1000 שקלים והפחתה של 4 נקודות. בעוד כ-7 חודשים אמור להכנס שינוי תקנות שמעלה את מספר הנקודות ל-8. לא השבתת רכב, לא פסילת רשיון ולא 3000 שקלים".

למרות שמדובר בפייק ניוז, יש להדגיש כי בפס"ד 70140/01 ברגמן נ' מדינת ישראל, שבו נידון ערעור על הרשעה בשימוש בטלפון נייד בעת עמידה ברמזור אדום, נקבע כי אין להתיר שימוש בטלפון גם אם הנהג עומד ברמזור אדום כיוון שהרכב נמצא בציר תנועה שוטף. נפסק, כי במילה "תנועה" הכוונה לשטף תנועה, ציר תנועה, כניסות ויציאות מחניה, פניות, ביצוע חניות, עמידה ברמזורים מתחילת הנסיעה ועד לסיומה. כלומר, עצם העמידה בכביש מחייבת שמירה על כל חוקי התנועה, כולל אי-שימוש בטלפון נייד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully