וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חיה אחת שהמכונית האוטונומית של וולוו לא מצליחה לזהות

4.7.2017 / 8:56

לטענת מהנדסי החברה, הם הצליחו לזהות את מגוון החיות הקיימות כדי שהמכונית תדע לעצור באופו אוטומטי, אולם החיה הלאומית של אוסטרליה מציבה אתגר אחר כי היא הולכת על שתיים ומנתרת במקביל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת הזיהוי האוטומטית מתקשה להינעל על החיה הקופצנית./מערכת וואלה!, צילום מסך

תחום המכוניות האוטונומיות מתקדם בקצב מהיר לעבר היום בו נראה אותן עוצרות לבד במעברי חצייה ומשתלבות בנתיבים מהירים ללא צורך בשליטה של הנהג, אבל כדי להגיע ליום הזה צריכות המערכות המתוחכמות המותקנות במכוניות האוטונומיות לעבור מבחנים רבים ולהוכיח שהמכונית מסוגלת לזהות כל איום בכביש.

לצד טסלה, מרצדס ופורד, שעובדות על מכוניות אוטונומיות, גם היצרנית השבדית וולוו מנסה להוכיח את כוחה אולם, לפי הדיווחים לא הכול הולך חלק כמצופה: מהנדסי החברה נתקלו בבעיה - המכונית האוטונומית החדשה שנמצאת בפיתוח אינה מסוגלת לזהות את חיית הכיס האוסטרלית המפורסמת, קנגורו, ועלולה לפגוע בחיה המקפצת כשהמכונית משייטת לבדה במרחבים הפתוחים של כבישי אוסטרליה.

קנגרו עם גור. ShutterStock
מקווים שעד 2020 הבעיה תיפתר./ShutterStock

לטענת מהנדסי החברה, הם כבר הצליחו לזהות את מגוון החיות הקיימות והמכונית תדע לעצור באופו אוטומטי, אולם הקנגורו מציב אתגר שונה לגמרי. מכיוון שחיית הכיס מתהלכת על שתיים ומנתרת במקביל, הדבר עלול לבלבל את המכונית שכן היא לא מצליחה לחשב מתי בדיוק הקנגורו דורך על הכביש.

"נדרש זמן רב להתאים את המערכת כדי שתוכל לזהות מפגעים בדרך ולעצור באופן אוטומטי", אמרו מהנדסי החברה. יצרנית הרכב שלחה צוותים מיוחדים לאוסטרליה על מנת להתחקות אחר הקנגורו כדי להתאים את המכונית, אולם כפי הנראה כרגע, יש לחיה הלאומית של אוסטרליה לפחות עד 2020 לנתר בבטחה ברחבי המדינה, אז אמורה המכונית לצאת לשוק באופן רשמי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully