וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Harmony Hub יהפוך את מוצרי החשמל שלכם לחכמים באמת

7.7.2017 / 8:43

המוצר מבית לוג'יטק יאחד את כל המכשירים בביתכם תחת אפליקציה אחת ויאפשר לכם לשלוט עליהם גם מהמשרד או מהחופשה בחו"ל. אך למרות כל היתרונות - יש לו חיסרון בולט ומעצבן. סקירה

אתר רשמי

מהשואב הרובוטי ועד למסכי הטלוויזיה - יותר ויותר מכשירים בבית שלנו הולכים ונעשים "חכמים". על מנת להתמודד עם ריבוי המכשירים והשלטים השיקה לוג'יטק את Harmony Hub, מעין מכשיר מגשר שהופך כל מוצר חשמלי בעל קישורית IR (אינפרה אדום), WiFi ובלוטות' לחכם. השליטה על המוצר מתבצעת באמצעות אפליקציה ייעודית של הרמוני האב, שלמעשה מחליפה את כל השלטים של המוצרים השונים.

לצד פעולות בסיסיות כמו הדלקה וכיבוי של המכשיר והחלפת ערוצים בטלוויזיה החכמה, ניתן גם להגדיר פעולות קבועות מראש באמצעות שילוב עם אפליקציות אוטומציה כמו IFTTT. כך שאם תרצו למשל שהטלוויזיה תידלק בכל בוקר לפני שאתם יוצאים לעבודה או שיקבל אתכם שיר ספציפי בכל פעם שתיכנסו לבית, תוכלו להגדיר זאת בפשטות. הכול, כמובן, אם יש ברשותכם מכשירים חכמים תומכים.

פונקציה מעניינת נוספת, היא השליטה של ההרמוני האב ברמקולים חכמים כמו גוגל הום שמבוסס על "גוגל אסיסטנט" או אמזון אקו ואמזון דוט מבוססי העוזרת הדיגיטלית "אלקסה". הרמקולים מזהים באופן אוטומטי את ההאב והשליטה עליהם מתבצעת באמצעות פקודות קוליות. את כל המכשירים שתחברו להרמוני תוכלו להפעיל מרחוק באמצעות הסמארטפון, אם אתם מחוברים לרשת כמובן.

הרמוני האב. אריק שיינר, מערכת וואלה! NEWS
מזכיר נתב ביתי רגיל אבל עושה הרבה יותר./מערכת וואלה! NEWS, אריק שיינר

תפעול פשוט, ממשק מאכזב

במבט ראשון ההרמוני האב מזכיר נתב ביתי. הוא לא גדול במיוחד והוא מגיע בצבע שחור בלבד. בחזית המכשיר תמצאו נורית חיווי אחת. מאחור תמצאו כפתור אתחול, חיבור USB למטען ושני חיבורים למגבר IR, שמסופק בחבילה, להגדלת טווח הקליטה.

תפעולו של ההאב פשוט למדי, וגם אלו שאינם בקיאים ברזי הטכנולוגיה יוכלו להתמצא בקלות. בהפעלה הראשונה, תתבקשו להגדיר את הרשת האלחוטית הביתית דרך אפליקציית ההרמוני - וזהו, אתם מוכנים לעבודה. עכשיו תתבקשו להגדיר את המכשירים שתשלטו בהם עם האפליקציה. בתיאוריה, האפליקציה הייתה אמורה לזהות לבד את כל המוצרים הקיימים ולהתחבר אליהם אוטומטית. בפועל, זה לא ממש עבד. לא אחת נאלצנו להגדיר ידנית את המכשירים. אך אל דאגה, המאגר של ההרמוני מכיל כמה אלפי מוצרים, בהם גם של יצרניות פחות מוכרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבט מאחור. אין הרבה שקעים, אבל זה מספיק./מערכת וואלה!, צילום מסך

חסרון בולט של האפליקציה טמון בעיצוב הממשק המאכזב (לפחות באייפון). האפליקציה לחלוטין לא מתאימה לגרסאות המעודכנות יותר של iOS. לא מדובר אמנם בעניין קריטי מאוד, אך בכל זאת הממשק מקשה מעט על ביצוע הפעולות ודורש הסתגלות.

אם אתם מעוניינים בכך, תוכלו לרכוש בנוסף שלט אוניברסלי שמתחבר להאב ויאפשר לכם להפעיל את כל המכשירים דרכו. לוג'יטק מציעה כמה שלטים כאלו, רובם בעלי מסך מגע, בטווח מחירים שונה. ניתן לרכוש אותם כיחידה עצמאית או יחד עם ההאב.

מחירו של ההאב לא גבוה במיוחד , ועומד על כ-525 שקלים. עם תרצו להוסיף שלט לחבילה, המחיר קופץ ל-800 שקלים וצפונה. את המכשיר ניתן לרכוש דרך בנדא, היבואן הרשמי של מוצרי לוגי'טק בישראל, וגם ברשתות הגדולות. בשורה התחתונה, ההרמוני האב הוא בהחלט מוצר ראוי שנותן מענה ועושה סדר בכל המכשירים שמחוברים לרשת הביתית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתור קל של מכשירים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully