וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: מדענים אחסנו בהצלחה קובץ גיף ב-DNA של יצור חי

19.7.2017 / 9:33

ההערכה היא כי ניתן לאחסן כ-215 מיליון גיגה-בייט של מידע בגרם בודד של DNA, וההכרזה הזו מקדמת את המדע צעד אחד גדול נוסף בדרך ליישום מתקדם של הטכנולוגיה הזו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוס הדוהר - מחווה לווידאו הראשון./מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד הצליחו לאחסן אנימציית GIF קצרה של סוס דוהר בתוך DNA של חיידק מסוג אי-קולי. זו הפעם הראשונה שבה מידע כזה נשמר בתוך אורגניזם חי, הפועל ומשתנה בזמן אמת. השיטה בה השתמשו החוקרים מכונה CRISPR והיא המצאה חדשה יחסית, המחוללת מהפכה בתחום עריכת הגנים ומשמשת גם ליצירת נוגדנים מותאמים אישית לסרטן.

הסוס הדוהר הוא מחווה לסרטון הווידאו הראשון שאי-פעם צולם, וכעת הוא זוכה לעשות היסטוריה בדרך למהפכה נוספת. בנוסף, הצליחו החוקרים לשמור ב-DNA צילום בודד של כף יד. זה עדיין ניצול מינימלי לעומת פוטנציאל המידע שאותו ניתן לאחסן בדרך זו, המוערך בכ-215 מיליון גיגה-בייט לגרם בודד של DNA, אולם מדובר בצעד משמעותי בדרך ליישומים מתקדמים הרבה יותר.

חוקרים בתחום מאמינים כי התוצר הראשון שאותו נראה לטכנולוגיה זו הוא תאים שיתוכנתו ליצור רישום של תופעות שונות בתוך גופנו, וכך יסייעו להבין במהירות במה אנו חולים, וכיצד מחלות קשות מתפתחות לאורך זמן. בשלב מאוחר יותר, בהחלט ייתכן כי אחסון מידע ב-DNA יחליף את כל שיטות האחסון הדיגיטליות המוכרות לנו, ויאפשר שמירה כמות בלתי נתפסת של מידע בתוך תאים מיקרוסקופיים ועמידים במיוחד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • dna
  • GIF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully