וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט וגאוני: יוטיוב מצאו דרך מעולה להילחם בקיצוניים

אילן גלר

23.7.2017 / 11:06

שירות הווידאו הפופולרי מבית גוגל חביב גם על טרוריסטים, גזענים ופלגים קיצוניים נוספים המשתמשים בשירות החינמי לצורך הפצת מסריהם. אם תנסו לחפש את התוכן הזה בקרוב תקבלו משהו אחר לגמרי

יוטיוב. ShutterStock
במקום למצוא את מה שחיפשתם, תקבלו שיעור בסובלנות./ShutterStock

במהלך החודשים האחרונים נאלץ אתר שיתוף הסרטונים הפופולרי יוטיוב להתמודד עם ביקורת רבה על היותו פלטפורמה מועדפת על טרוריסטים, גזענים ופלגים קיצוניים נוספים המשתמשים בשירות הווידאו החינמי לצורך הפצת מסריהם. פרט לפגיעה התדמיתית, גרמה הביקורת לחברות גדולות להפסיק ולפרסם באתר - מהלך שכנראה הניע את גוגל לחפש פתרון מהיר ויעיל ככל האפשר לבעיה.

כעת מציגים ביוטיוב פיצ'ר חדש, שעשוי בפשטותו למנוע הפצה של תכנים מסיתים ואף אולי להפיץ במקביל מסרים הפוכים - מערכת אוטומטית המסוגלת לזהות חיפושים של תכנים פוגעניים, ומציגה במקומם סרטוני וידאו היוצאים כנגד אותה אידאולוגיה קיצונית. לדוגמה, מי שיחפש סרטונים על דרכים להצטרפות לארגוני טרור, יקבל במקומם סרטונים כנגד ארגונים אלו, החושפים את פשעיהם האיומים והשקרים אותם הארגונים מפיצים.

בגוגל לא חושפים פרטים רבים על האופן שבו הטכנולוגיה הזו פועלת מאחורי הקלעים, כנראה במטרה שארגונים קיצוניים לא ימצאו דרכים קלות לעקוף אותה. עם זאת, הסודיות הזו מותירה שאלות רבות גם החרדים לחופש הביטוי באתר. כיצד בדיוק תחליט גוגל אילו מילים נחשבות "מסוכנות"? האם עיתונאים וחוקרים המעוניינים לצפות בפעילות הקיצונית ברשת למטרות מעקב ודיווח יוכלו לכבות את התכונה החדשה? נראה שלא יהיה זה פשוט כלל למצוא את האיזון הנכון בין החופש להעלות ולשתף ברשת כל דבר, ובין הגבלות מתבקשות על תכנים מסוכנים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחפשו איך לבצע פיגועים - תקבלו סרטונים המעודדים שלום./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully