וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסינו את הפיתוח הישראלי שהופך את הסמארטפון למסך קולנוע

23.7.2017 / 13:16

MoGo הוא משקף אופטי ללא חומרה דיגיטלית; הוא מעניק חוויית מסך קולנוע אישי על בסיס הסמארטפון, ובניגוד למשקפי Gear VR של סמסונג, למשל, התומכים רק במכשירי גלקסי - כל מכשיר יכול להתאים לתוכו והוא לא מחמם את המצח

יח"צ - חד פעמי

משקפי VR אמנם זוכים לפופולריות מוגבלת בעולם, אבל אין ספק שהם מספקים חווייה שקשה למצוא בפלטפורמות אחרות. אחד הפיצ'רים שניתן למצוא ברוב התקני המציאות המדומה הוא אולם קולנוע מדומה, בו ניתן לצפות בסרט כאילו על המסך הגדול. את החוויה הזו מנסה להציע חברת Cinema2Go הישראלית עם משקפי MoGo, שאמנם אינם מציעים מציאות מדומה אבל יש להם לא מעט יתרונות.

MoGo הוא משקף אופטי ללא חומרה דיגיטלית; הוא מעניק חוויית מסך קולנוע אישי על בסיס הסמארטפון, ובניגוד למשקפי Gear VR של סמסונג, למשל, התומכים רק במכשירי גלקסי - כל מכשיר יכול להתאים למוגו. MoGo מבוסס על עדשות מיוחדות (פטנט ישראלי), המגדילות פי שישה את מסך הסמארטפון מבלי לגרוע מאיכות התמונה, וללא תופעות הלוואי הקיימות בשאר משקפי ה-VR. חשוב להדגיש כי מוגו אינו מציע חוויית מציאות מדומה אלא פשוט הגדלה של המסך לגודל של מסך קולנוע.

אם השימוש העיקרי שלכם בטכנולוגיית מציאות מדומה היא צפייה בתכנים באווירה אינטימית, יש למוגו כמה יתרונות שקשה למצוא במשקפי VR כמו האפשרות להרכיב את המוצר על הראש יחד עם משקפיים. בנוסף מוגו מאפשר נגיעה במסך עצמו בזמן הצפייה, בצורה אינטואיטיבית, וכך אין צורך לנווט עם משטח מגע בצד המשקף.

מוגו מיועד בעיקר לצפייה בתכני וידאו אבל ניתן גם לצפות באמצעותו בשידור חי מרחפן, למשל, וליהנות מחוויית טיסה אחרת לגמרי. גם סרטוני 360 מעלות בפייסבוק ויוטיוב נראים במשקף הזה הרבה יותר טוב, אבל כאמור - הוא לא מעניק את חוויית המציאות המדומה שמאפשרת להביט גם למטה ולמעלה.

MOGO. וואלה! TECH, מערכת וואלה! NEWS
עדיין יושב על הראש ומכביד על הצוואר./מערכת וואלה! NEWS, וואלה! TECH

לא גורם לסחרחורות

כדי להבין את ההבדל בין מוגו למשקפי VR צריך קודם לדעת מה קורה בפועל במשקפי VR. הפיתרון של התקנים כמו Gear VR של סמסונג או Vive של HTC הוא אופטי סטריאו-סקופי, כלומר כל עדשה מגדילה חלק אחר במסך, מה שמצריך תוכן בפורמט של מסך מפוצל צד-לצד. כשצופים בסרטון, או כל תוכן דו-ממדי אחר, יש צורך להתאים את יחס הרוחב-גובה (aspect ratio) כדי שהתמונה לא תהיה מרוחה. התוצאה היא שהעדשות מגדילות רק רבע מכמות הפיקסלים הנתונה במסך, מה שגורר צורך בהגדלה רבה יותר כדי להניב חוויית צפייה קולנועית, ולכן התמונה המתקבלת אינה חדה וניתן להבחין בפיקסלים על המסך.

העדשות של מוגו עובדות באופן דומה לאופן בו אנו משתמשים בעיניים שלנו, לרבות החפיפה בין שדה הראייה של כל עין. לכן אין צורך לפצל את המסך, וכל הפיקסלים של המסך נמצאים בתוך שדה הראיה הנצפה - ההגדלה הנדרשת אינה רבה כמו במשקפי VR וכך החדות המתקבלת גבוהה פי ארבעה, לדברי החברה, ולא רואים פיקסליזציה של התוכן.

היתרון הגדול ביותר של מוגו היא הצפייה הנעימה, שאינה גורמת לסחרחורות וכאבי-ראש. משקפי VR גורמים למשתמשים רבים לחוש סחרחורת ולעתים אף בחילה הנגרמים כתוצאה מהאופן בו משקפי VR משדרים תמונה נפרדת לכל עין והמוח נאלץ לחבר את התמונה הכללית. המערך האופטי של מוגו מקרין את התמונה בצורה טבעית למוח - כששתי העיניים רואות את כל התמונה, וזה מפחית משמעותית את הסיכון לחטוף בחילה או כאב ראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בנוסף, ניתן לאטום לחלוטין את המשקף כדי להשיג אינטימיות מירבית או להשאיר חריצים פתוחים בצדדים כדי להראות בזווית העין מה קורה סביבכם. בניגוד למשקפי VR, מוגו מתאים למשתמשים המרכיבים משקפיים בזכות העיצוב המאפשר לחבר אותם מול העדשות ולא על גשר האף באופן היוצר לחץ על ארובות העיניים והלחיים. בעתיד החברה מתכננת לאפשר ללקוחות הזקוקים למשקפיים, לחבר למשקף תוסף אישי עם עדשות לפי מרשם.

משקל המשקפיים (ללא סמארטפון) הוא 240 גרמים והם מתקפלים לעובי של חמישה סנטימטרים בלבד. האפשרות לקפל את המשקפיים הוא יתרון גדול מאוד כי ניתן לשאת אותם בקלות בתיק אבל הפלסטיק לא מרגיש הכי איכותי, ובכל פתיחה וסגירה שלהם עלה חשש קל לשבור את הפלסטיק ואת החיבורים. זה נוח יותר ממשקפי VR אבל עדיין לא נוח יותר מצפייה בלי התקן המולבש על הראש. הפלסטיק קל, הבד נעים והמצח לא מתחמם כמו במשקפי VR אבל עדיין קשה לשבת במצב סטטי במשך זמן רב.

בניגוד למשקפי VR, בהם חלק מהחוויה כוללת תנועה של הצוואר והראש, אין סיבה לנוע עם מוגו וזה מעייף מאוד מהר. התקשינו להימרח על הספה וליהנות מהחוויה, ודווקא בנוחות של הבית, מוגו מתגלה כמעיק יותר מאשר במקומות ציבוריים. ישיבה ממושכת ברכבת או בטיסה הופכת להרבה יותר מהנה כשאפשר לצפות בסרט על מסך גדול מבלי להיות חשופים לסביבה אבל כשיושבים בסלון, בשקט, במזגן - היתרונות מתגמדים.

MoGo נמכר בלעדית ברשת באג במחיר של 349 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

MOGO. וואלה! TECH, מערכת וואלה! NEWS
עם אוזניותאפשר ממש להתנתק מהסביבה./מערכת וואלה! NEWS, וואלה! TECH
MOGO. וואלה! TECH, מערכת וואלה! NEWS
הפלסטיק הרגיש לנו קצת רך מדי./מערכת וואלה! NEWS, וואלה! TECH
MOGO.
אפשר לשלוט בקלות בסמארטפון מבלי להשתמש במשטח מגע ייעודי בצד המשקף, כמו במשקפי VR.
  • עוד באותו נושא:
  • MOGO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully