וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מכריחה את המיעוט המוסלמי להתקין אפליקציית מעקב בסמארטפון

24.7.2017 / 9:15

הרשויות באוטונומיית שינג'יאנג שבסין דורשים מהמוסלמים להתקין אפליקציה שסורקת את כל התמונות, ההודעות וכל תוכן שמוגדר "סיכון ביטחוני". התוכן האסור יימחק ללא אישור המשתמש

אישה סינית מדברת בטלפון ברחוב. ShutterStock
לפי הדיווח, הממשל בסין הולך לדעת המון פרטים חדשים על המיעוט האויגורי./ShutterStock

סין ידועה בכללי הצנזורה הקפדניים שלה, ובאופן בו היא עוקבת אחר תושביה, אבל אפילו ביחס אליה הצעד הזה גרם להרמת לא מעט גבות. לפי דיווח של רדיו אסיה, החלו הרשויות באוטונומיית שינג'יאנג שבסין להטיל סנקציות ומגבלות על תושביה המוסלמים.

הפיקוח נעשה באמצעות אפליקציית מעקב אותה יהיו מחוייבים התושבים המוסלמים להתקין על מכשירים מבוססי אנדרואיד; לצורך כך, כבר הוקמו כמה נקודות מעקב בהן השלטונות יבדקו האם המשתמש אכן התקין את האפליקציה. בהודעה בערבית ששיגרו הרשויות לתושבים המוסלמים, הם נדרשו לסרוק קוד QR באמתלה של איתור תוכן פוגעני שעלול להזיק לביטחון המדינה.

לטענת הרשויות, בעת הסריקה יזוהו כל התמונות, הודעות וכל תוכן שעלול להוות "סיכון ביטחוני" - שבמקרה של סין אומר כל מה שעלול להיתפס גם כביקורת נגד המשטר - ואלו יימחקו בצורה אוטומטית וללא אישור המשתמש. בנוסף, התושבים שלא יתקינו את האפליקציה יעוכבו ל-10 ימים וכמו כן יישמרו המספרים הסידוריים של המכשירים שלהם, לצד נתונים רלוונטיים נוספים.

במחוז שינג'יאנג יותר מ-21 מיליון תושבים והוא נחשב לאוטונומיה של המיעוט האויגורי המוסלמי, המונה כמחצית מאוכלוסיית המקום. בעוד הסנקציה כבר אושרה ברחבי המחוז האוטונומי, יש קולות בסין שאינם מרוצים מהעניין.

"איסוף המוני שכזה מהווה הפרה בוטה של הפרטיות ועלול לסכן משתמשים רבים", נטען. "הדבר יגרום ליותר נזק מתועלת". נציין כי זוהי אינה ההפעם הראשונה בה רשויות סין מטילים סנקציות על תושביה המוסלמים: בחודש מרץ השנה אסרה המדינה על גידול זקנים ארוכים ולבישת צעיפים כמנהגם של המוסלמים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully