וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתחנת החלל יש מצלמת 4K חדשה והתמונות של כדור הארץ מדהימות

אילן גלר

30.7.2017 / 11:34

"עם המערכת הקודמת לא יכולנו אפילו לחשוב על צילום בלילה, שעל סיפון תחנת החלל מגיע בכל 45 דקות", אומרים בסוכנות החלל היפנית אך כעת ניתן לראות תוצאות טובות גם בחושך

תחנת החלל הבין-לאומית השתדרגה לאחרונה במצלמה דיגיטלית חדשה המותקנת מחוץ לאחת מיחידות המחקר, ומופעלת באמצעות זרוע רובוטית, כך שניתן לשלוט בה מרחוק ומבלי שהאסטרונאוטים יאלצו לצאת החוצה לסביבה העוינת שמחוץ לאטמוספרה שלנו. בעבר נאלצה סוכנויות החלל לתכנן ולייצר מצלמות ייעודיות (ויקרות במיוחד) לצורך משימות חלל, אך הפעם מדובר במצלמה שאותה יכול כל אחד לקנות, מדגם A7S II של סוני.

מתברר שהמצלמה הזו מסוגלת לתפקד היטב בתנאי הסביבה הקשים והקרינה הגבוהה שבחלל, למרות שהיא משווקת לצרכנים כאן על כדור הארץ. לעומת המצלמה הוותיקה שאותה החליפה, A7S II מסוגלת לצלם תמונות באיכות 4K, ולוכדת צילומים מרהיבים גם בתנאי תאורה גרועים במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות יפות באיכות גבוהה - מעכשיו גם בלילה./מערכת וואלה!, צילום מסך

"עם המערכת הקודמת לא יכולנו אפילו לחשוב על צילום בלילה, שעל סיפון תחנת החלל מגיע בכל 45 דקות", הסביר מהנדס בכיר בסוכנות החלל היפנית האחראית לפרויקט. "אני מצפה לראות כעת ביצועים משופרים וצילומים גם בתאורה חלשה מאוד".

התצלומים הראשונים שפורסמו אכן מרשימים מאוד וייתכן שמדובר בתצלומים המפורטים והאיכותיים ביותר של כדור הארץ שצולמו מהחלל אי-פעם. יש לכל זה גם מטרה מדעית חשובה - באמצעות השוואה בין תצלומים של אותו אזור בהפרש של ימים או שבועות, תוכל סוכנות החלל היפנית לעקוב אחר השפעות שינויי האקלים הגלובלי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמה מותקנת על אחת הזרועות החיצוניות של תחנת החלל./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וככה היא נראית בתוך המגן שלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully