וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בעיר המרכזית הזו בארה"ב אסור לסמס במעבר חצייה

1.8.2017 / 10:06

מתכננים לבקר בהוואי בקרוב? שימו לב שעכשיו אסור לסמס תוך כדי חציית הכביש בעיר הבירה הונולולו. המטרה: לצמצם את כמות תאונות הדרכים. הקנס: עד 100 דולרים

בחורה חוצה את הכביש עם סמארטפון. ShutterStock
הקנס - עד אלף דולרים, בהתאם לעבירות קודמות./ShutterStock

לא צריך להיות חוקר תנועה כדי להבין שסמארטפונים מסיחים את הדעת ועלולים לגרום למשתמשים בהם ברחוב להתעלם מסכנות שעומדות בדרכם. כשחוצים מעבר חצייה בזמן שהעיניים נעוצות במסך המכשיר, הסכנה גוברת וכדי להתמודד עם התופעה החליטו שלטונות הונולולו, בירת הוואי, על איסור שימוש במכשיר בעת חציית כביש.

כל מי שייתפס מסמס, או מסתכל על הטלפון הנייד שלו, תוך כדי הליכה במעבר חצייה - עלול לחטוף קנס של עד 100 דולרים, בהתחשב בעבירות הקודמות שיש לאותו אדם. לפי הדיווחים מארה"ב, יותר מ-11,000 איש נפצעו במעברי חצייה רק בשנים 2001-2002, עוד בטרם השתלטו הסמארטפונים על הכיסים של כולנו, כך שלא מן הנמנע שעתה המספר הזה גדל בהרבה.

ראש עיריית הונולולו, קירק קולדוול, ציין כי אף על פי שהעיר מוגדרת כבין הקטנות ביותר ברחבי ארה"ב, כמות מעברי החצייה בעיר גדולה יותר מבערים מרכזיות אחרות בארה"ב, לדוגמת סן-פרנסיסקו, לוס אנג'לס ועוד - וזו הסיבה מדוע הוחלט על הטלת הקנס.

בעוד ייתכן כי הטלת הקנס תוכל להפחית את מספר הנפגעים משימוש בסמארטפונים במעברי חצייה, יש כבר גורמים המביעים התנגדות לשינוי בחוק: "עדיף להתרכז בפשעים האחרים שנעשים בעיר", הם מציינים אבל אין ספק שמדובר במקור הכנסה חדש ומניב במיוחד עבור העירייה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

חוף הונולולו, הוואיי. ShutterStock
חוף יפהפה בהוואי - לא שווה להרוס את זה בשביל לקרוא הודעה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully