וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון מעודדת את התושבים להתקין אפליקציה שמנטרת כל צעד שלהם

1.8.2017 / 13:13

ההרשאות אותן מבקשת האפליקציה כוללות גישה מלאה לאנשי הקשר, גישה למיקום מדויק, קריאה ושליחה של הודעות SMS, הוצאת שיחות טלפון, קריאה, כתיבה שינוי ומחיקה של תכנים השמורים במכשיר, צילום תמונות וסרטוני וידאו ועוד

נרגשת סמארטפון. ShutterStock
תעשו לבד את החשבון - האם שווה לכם לספק גישה לכל המידע הפרטי שלכם תמורת השירות הזה./ShutterStock

האפליקציה החדשה שאמורה לסייע לתושבי העיר חולון מכילה אופציות מגניבות רבות, אבל גם חושפת את המשתמשים לחלוטין בפני חברה חיצונית. השבוע התבשרנו, בהודעה חגיגית לעיתונות, כי "העיר חולון היא העיר הראשונה בעולם שמציגה נתונים לתושביה במציאות רבודה על-ידי אפליקציית INhood AR". שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ולבילוי בחולון הכריז על "המהלך המהפכני" שאמור להפוך את חולון לעיר הראשונה בעולם שמתקשרת עם התושבים על ידי מציאות רבודה, לדברי הודעת החברה.

"חולון מאמצת את החדשנות של טכנולוגיית המציאות הרבודה בכדי להנגיש לתושביה את הפעילויות בעיר וליצור ערוץ תקשורת ישיר עימם", אמר שמשון חן. "בעזרת האפליקציה INhood AR, תושבי העיר יוכלו לייצר את העולם במציאות רבודה ולהציג אותו לחברים, למשפחה, ליתר התושבים ולמבקרים בעיר, לייצר מפגשים, אירועים, להיות מעורבים קהילתית, למכור רכבים, להשכיר דירות וחניה ועוד. העסקים בעיר יוכלו להעלות הנחות לתושבי העיר, לחפש עובדים ועוד. הכול זמין במציאות רבודה".

רק שבדיקה מהירה בעמוד האפליקציה החיצונית, עמה עובדת החברה לבידור ולבילוי בחולון (חברת בת של עיריית חולון המנוהלת עצמאית), מגלה כי האפליקציה אותה התושבים מתבקשים להוריד בעידוד הרשויות מקבלת הרשאות רבות שלמעשה חושפות את המשתמשים לחלוטין.

ההרשאות אותן מבקשת האפליקציה INhood AR כוללות גישה מלאה לאנשי הקשר השמורים בכל מכשיר, גישה למיקום מדויק לפי חיישן GPS, קריאה ושליחה של הודעות SMS, הוצאת שיחות טלפון וקבלת פרטים מזהים על המכשיר, קריאה, כתיבה שינוי ומחיקה של תכנים השמורים במכשיר, צילום תמונות וסרטוני וידאו, מידע מלא על חיבורים לרשת אלחוטית, קבלת מידע מהאינטרנט, צפייה בחיבורים פעילים, גישה מלאה לרשת וגם אפשרות להפעיל את האפליקציה ברקע אם המכשיר נכנס למצב שינה ועוד.

לדברי מפעילי האפליקציה, הם אינם אוגרים את המידע או עושים בו שימוש מעבר למה שמציעה האפליקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציה מספקת מידע רב אבל גם שואבת את כל מה שיש בטלפון הנייד./מערכת וואלה!, צילום מסך

פנינו לדוברת עיריית חולון, נורית בייסקי, שאמרה בתגובה כי העירייה מבחינתה אינה קשורה לפעילות כלל: "אין לי מושג על מה מדובר. זה לא אצלנו. זו החברה לבילוי ובידור חולון בע"מ (חברת בת של העירייה שמנוהלת עצמאית -א.ד.). נא פנה למנהל החברה. ממש לא קשור אלינו. לוגו העירייה מופיע אוטומטית בכל פעילות מעצם היותה חברת-בת אבל הניהול, התוכן, ההחלטות וכו' - עצמאי לכל דבר. אפילו מנהלת האגף למערכות מידע ומיחשוב בעירייה לא ידעה על מה אני מדברת".

משמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ולבילוי בחולון נמסר כי: "כרטיס תושב מנוהל על ידי החברה לבידור ולבילוי חולון שהינה חברת-בת של עיריית חולון. העדכונים על מבצעי כרטיס התושב מפורסמים בדף הפייסבוק ובאתר האינטרנט הייעודי של הכרטיס. האתר 'גם אני חולוני' נותן שירות מקיף על כלל הנושאים כולל עולם הצרכנות והאירועים בעיר ובו אנו מעודדים עסקים לתת הנחות לתושבי חולון ולכן האפליקציה הינה כלי עזר לתושב ואיננה חובה (האתר והאפליקציה מסונכרנים). אפליקציית  INHOOD AR הינה אפליקציה חברתית שמתוך מחשבה לשיתוף חברתי הוחלט לבצע חיבור עסקי של האפליקציה עם כרטיס התושב. מהות האפליקציה הינה שיתוף חברתי של המתרחש, ולצורך כך נדרשות הרשאות שונות דוגמת GPS ומצלמה. בשל החיבור עם כרטיס התושב, כפי שניתן לראות באתר הכרטיס (המותאם לסלולר) יש אפשרות לבצע חייגן אוטומטי לבית העסק וזו הסיבה לבקשת הרשאות לטלפון ואנשי הקשר באפליקציה. יש לציין כי הרישום לאפליקציה באמצעות חנות-גוגל-PLAY הוא רישום בסיסי שניתן לבצע באמצעות הפייסבוק , גוגל (לבחירת המשתמש) או לסמן דלג ולא להירשם כלל לאפליקציה (ובכל זאת לצפות בהטבות השונות)".

ממשרד יחסי הציבור, גלאי תקשורת, המייצג את "החברה לבידור ולבילוי של עיריית חולון" נמסר כי "הבקשה של גישה לאנשי קשר מתבקשת רק לאחר הפעלת האפליקציה, וניתן לדחות את הבקשה (דבר שיגביל חלק מהאופציות)". חשוב לציין כי במכשירים המריצים גרסה עדכנית של אנדרואיד, יש לאשר כל הרשאה בנפרד בעת הפעלת האופציה באפליקציה אבל הניסיון מראה שלאחר ההתקנה, רוב המשתמשים אינם טורחים לסנן את ההרשאות ומאשרים אותן במהירות כדי להתקדם בשימוש. במילים אחרות: אם לא בדקתם את רשימת ההרשאות לפני ההתקנה, כנראה שגם לא תחשבו פעמיים לפני שתאשרו לה להפעיל את ההרשאות האלה לאחר ההתקנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רשימת ההרשאות שהאפליקציה מבקשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully