וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז? מכשירי BLU שנחשדו בריגול חזרו להימכר באמזון

8.8.2017 / 8:14

היצרנית הסינית הודתה כי אכן מותקנת במכשירים תוכנת שאוספת נתונים, אולם מדובר "בנתונים סטנדרטיים עבור עדכוני OTA שאינם משפיעים על פרטיות המשתמש". לענקית הקניות זה הספיק כדי להמשיך את המכירה שלהם

סמארטפון BLU. BLU, צילום מסך
Blu הסינית הודתה אבל לטענתה הנתונים משמשים לשיפור השירות./צילום מסך, BLU

בשבוע שעבר הכריזו אתרי חדשות וטכנולוגיה רבים בעולם כי לאמזון, ענקית הקמענואות המקוונת, נודע כי במכשירי סמארטפון סיניים של המותג Blu, הנמכר גם בישראל, מותקנת תוכנת ריגול האוספת מידע חסוי ואישי אודות המשתמשים ומעבירה אותם ליצרנית בסין. לפי הדיווחים, החברה מוכרת את הפרטים לחברות חיצוניות ובתגובה הסירה אמזון את מלאי המכשירים מהחנות המקוונת שלה עד לבירור מעמיק של העניין.

כמה ימים לאחר מכן הודתה Blu הסינית כי אכן מותקנת במכשירים תוכנת שאוספת נתונים, אולם מדובר "בנתונים סטנדרטיים עבור עדכוני OTA שאינם משפיעים על פרטיות המשתמש", כך לדברי היצרנית. במילים אחרות, המידע אכן מועבר אולם משמש אך ורק לצרכים פנימיים של שיפור השירות ולא נגנבים.

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל לנו יש קצת ספקות בעניין הזה. עם זאת, לענקית הרשת אמזון זה כנראה הספיק כדי להחזיר את המוצר למדף הווירטואלי ובפרופיל הטוויטר של Blu שוגרה במהרה צפירת הרגעה: "היי אוהדי BLU! לאחר אזעקת שווא, מכשירי BLU מוצעים כעת שוב למכירה בחנות המקוונת".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully