וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: סוני אקספריה XZ פרימיום - הסמארטפון שמצלם תנועה שעין אדם לא רואה

15.8.2017 / 8:40

למכשיר הדגל האחרון של סוני יש מפרט עוצמתי, ממשק מדויק ויעיל, מצלמה מעולה בתנאי תאורה טובים אבל מאכזבת בחושך אבל גולת הכותרת זה המסך הכי איכותי שאי-פעם נתקלנו בו בסמארטפון

צלמים זמניים מורשים

כבר שנים שענקית הטכנולוגיה היפנית "סוני" מדשדשת בתחום הסמארטפונים ולא מוצאת את סוד ההצלחה. תחילה החברה ניסתה לשלב את המומחיות שלה בתחומי הצילום והמסכים, אך גם זה לא סייע לסדרת הסמארטפונים שלה להתרומם ולעמוד בשורה אחת עם מכשירי הדגל הטובים והפופולריים בעולם.

בחודש פברואר השנה, חשפה סוני במסגרת תערוכת המובייל, MWC, בברצלונה את אקספריה XZ פרימיום - המכשיר החזק והמשוכלל ביותר שלה עד היום, עם מצלמה מתקדמת הלוכדת תנועה שעין האדם לא מצליחה לראות. המכשיר הגיע למדפים בחודש יוני בעולם, ולקחנו אותו לבדיקה כדי לברר האם באמת מדובר במכשיר איכותי במיוחד, ולמה הוא לא מצליח עדיין לקרוץ למשתמשים?

אקספריה XZ פרימיום. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מראה סטנדרטי של סוני./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

החל מדגם אקספריה Z הראשון לא ראינו שינוי מהותי בעיצוב המכשירים בסדרה; הקצוות אולי עוגלו מעט מדגם לדגם אבל עדיין מדובר בלבנת אנדרואיד גדולה ואם נעמיד בשורה את המכשיר החדש לצד הדורות הקודמים, נתקשה להבדיל ביניהם מיד.

בשעה שיצרניות הסמארטפונים מנסות לצמצם את השוליים, נראה שבסוני עושים דווקא את ההיפך. ל-XZ פרימיום יש שוליים - והרבה מהם. הוא ארוך במיוחד (156 מילימטרים) וגם משתמש עם ידיים גדולות יתקשה לאחוז בו ולהשתמש בו ביד אחת. בצד ימין נמצא כפתור הכיבוי, שמשמש גם כקורא טביעות אצבע, לחצני הווליום ולחצן צילום ייעודי, המוכר ממכשירי החברה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מסך

המסכים של סוני תמיד הובילו את שוק הסמארטפונים וגם בדגם הזה תמצאו מסך מצויין. ל-XZ פרימיום פאנל IPS LCD בגודל 5.46 אינץ' ברזולוציית 4K עם ציפוי זכוכית גורילה 5, המעניק הגנה מפני שריטות ומכות. רזולוציית המסך המקסימלית כפולה מזו שתמצאו ב-LG G6 או בגלקסי S8 אך רוב הזמן ברירת המחדל היא Full HD, כדי לחסוך בסוללה.

המסך הזה הוא פשוט תענוג לחובבי המולטימדיה ואף על פי שהוא קטן - צפייה בסרטים, במיוחד ברזולוציות גבוהות, מתגלה כחוויה מאוד חיובית. המסך מספק צבעים חיים במיוחד ובעת ניגון סרטים תומכים, תוכלו כאמור ליהנות מאיכות 4K. בכל הנוגע לחוויית צפייה הופתענו לטובה וקשה להגיד שיש לאיכות המסך הזו מתחרים רבים כיום בשוק.

אקספריה XZ פרימיום. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מפרט מתקדם מאוד והמצלמה היא גולת הכותרת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

סוני הייתה הראשונה להכריז השנה על מכשיר עם ערכת השבב סנאפדרגון 835 של קוולקום. מדובר בערכת השבבים המתקדמת ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפונים והיא חסכונית ועוצמתית מהערכות הקודמות, כמו סנאפדרגון 821 שקיימת ב-LG G6. ערכת השבבים עוצמתית וכמה שניסינו לאתגר אותה, היא התמודדה עם כל המשימות שלנו בגבורה. בזכות 4 גיגה זיכרון RAM, אין כיום שילוב שירותים ואפליקציות שהמכשיר הזה לא מסוגל להריץ בקלות.

אקספריה XZ פרימיום תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה Quick Charge 3.0 אך לצערנו הערכה מגיעה עם מטען רגיל ולא המטען המהיר, עליו תצטרכו לשלם עוד כמה מאות שקלים בקנייה נפרדת. היינו מצפים ממכשיר שנקרא "פרימיום" לקצת פחות קמצנות.

את ה-XZ פרימיום מפעילה סוללה בנפח של 3,230 מיליאמפר-שעה וכדי לחסוך עוד בסוללה, הממשק כולל מצב חיסכון באנרגיה. חיי הסוללה של הסוני ממוצעים ומספקים יום עבודה שלם. במצב החיסכון בסוללה, שמבטל פעילות של אפליקציות ברגע שהמסך כבוי, ניתן להגיע אפילו ליום וחצי של שימוש ממוצע. קורא טביעות האצבע הממוקם על כפתור הכיבוי, נמצא במיקום לא אידיאלי ובאופן כללי הוא איטי לעומת חיישנים דומים בסמארטפונים אחרים.

ממשק

המכשיר מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד 7.1.1 נוגט מעודכנת ופה גם יש לציין שסוני היא אחת מהיצרניות היחידות שמשקיעות בעדכוני תוכנה עתידיים, גם למכשירי אנדרואיד ישנים. הממשק של סוני מוצלח מאוד, האייקונים נבחרו בקפידה, וכל האלמנטים עוצבו בעדינות ובדיוק. כל קיצורי הדרך במקומות הנכונים וגם נגן המוזיקה ואפליקציית התמונות הם מהטובים שיש.

מערכת ההפעלה מגיעה עם די הרבה אפליקציות, שחלקן מיותרות כמו אפליקציית פליסטיישן, Xperia Lounge שאמור להציע תכני בידור, אנטי וירוס של AVG - והיינו שמחים שיוסרו, או לפחות שתהיה לנו האופציה לבחור בהתקנה הראשונית האם לכלול אותן. למרות כל האפליקציות המיותרות, הממשק נראה טוב ועובד בצורה חלקה.

אקספריה XZ פרימיום. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
כולם מכווצים את השוליים, רק בסוני מגדילים אותם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

כפי שכתבנו כבר בעבר, המצלמה במכשירי סוני היא לרוב גולת הכותרת והפעם מדובר בקפיצת מדרגה של ממש. סוני מייצרת עבור יצרניות סלולר רבות את חיישני הצילום והפעם היא שמרה לעצמה את הטוב ביותר. ל-XZ פרימיום חיישן 19 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. המצלמה מתמקדת במהירות שיא על אובייקטים מקרוב (בצילומי מאקרו) וזה גם הסמארטפון הראשון אי-פעם שמאפשר הקלטת סרטון בהילוך איטי של 960 פריימים בשנייה.

עבור משתמשים רבים מדובר בגימיק חמוד אבל מי שמתעד פעילויות אקסטרים לא יצליח להפסיק לצלם כך. הצילום האיטי מאפשר הקלטה של שניה אחת, שהופכת לכמה שניות מרתקות בהילוך איטי. צריך לקחת בחשבון שהיכולת שסוני כל כך מתגאה בה דורשת תנאי תאורה מצוינים, וכל פגיעה בתנאי התאורה תפגע גם באיכות הצילום האיטי.

המצלמה הקדמית כוללת חיישן 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ופיקסלים בגודל של 1.12 מיקרון. מצלמת הסלפי מספקת תוצאות מצוינות, במיוחד בתנאי תאורה טובים, והפרטים בתמונה נשמרים בצורה מפתיעה לטובה. מצד שני - בכל מה שנוגע לצילום בתנאי תאורה חשוכים, סוני עדיין נמצאת מאחור והתמונות שמתקבלות מגורענות במיוחד. הפער הזה עלול להרתיע משתמשים רבים שפשוט אוהבים לכוון ולצלם.

השורה התחתונה

הסמארטפון החדש והמשוכלל של סוני בהחלט מביא בשורה לצרכני מולטימדיה, עם רזולוציה מקסימלית של 4K ותמיכה ב-HDR 10. גם המצלמה האחורית מציעה תוצאות מצוינות בתנאי תאורה אידיאליים אבל הפער בין צילומי החושך ליום גדול מאוד. הצילום בהילוך איטי מאוד מרשים וחוצה את גבולות הגימיק.

העיצוב של אקספריה XZ פרימיום אינו מרשים ואנשים בעלי ידיים קטנות יתקשו לתפעל אותו בנוחות. "אלקטרה", יבואנית סוני, חסכה על חשבון המשתמשים ומוכרת את הערכה בלי מטען מהיר. אם תרצו לרכוש אחד, המחיר יזנק מ-2,899 שקלים לאזור ה-3,100 שקלים. כמו תמיד עם מכשירי הדגל של סוני, הוא מציע תמורה רבה לכסף אבל לא פיתרון לכל הצרכים של המשתמש הממוצע. אם אינכם מתכוונים לעשות שימוש במסך הסופר-איכותי (בצפייה בנטפליקס, למשל) או במצלמה המשוכללת, יש אלטרנטיבות זולות יותר ומשתלמות בהרבה.

המצלמה מספקת תמונות מדהימות בהילוך איטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully