וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסי@מה "המתוחכמת" שלכם לא שווה כלום - זה הטיפ היחיד שאתם צריכים

13.8.2017 / 8:42

עד היום הורגלנו לחשוב שסיסמה עם תוים ואותיות גדולות מגנה עלינו טוב יותר, אבל מתברר שעדיף סיסמאות פשוטות וארוכות מסיסמאות קצרות ומתחכמות. מתברר שמלכתחילה החוקים לא ממש היו מבוססים

סיסמה. ShutterStock
אופס, טעינו. ככה בכלל לא צריך לבחור סיסמאות./ShutterStock

לא צריך להיות מתמטיקאי או האקר כדי להבין את חשיבותן של סיסמאות. רובנו עושים שימוש לפחות בשירות אחד המוגן בסיסמה באתרים רגישים כמו אתר הבנק, פייסבוק, ג'ימייל ועוד שלל מאגרי מידע שמאחסנים את כל החיים הדיגיטליים שלנו.

רק שמתברר שכל השנים האלה, שהקפדנו על חוזק הסיסמה לפי דרישות האתרים, היו שקר ו-14 שנה לאחר שנכתב המדריך בן שמונת עמודים: כיצד ליצור סיסמה מאובטחת וקשה לפיצוח ברמה הגבוהה ביותר - הספר שלמעשה ניסח את כללי כתיבת הסיסמאות עד ימינו - הטעה.

מחבר המסמך, ביל בר, מודה כעת כי הוא טעה וכי בזמנו הוא היה פקיד במכון התקנים האמריקני ולא מומחה לסייבר. לדבריו, המדריך היה מבוסס ברובו על נייר עמדה שקרא בשנות השמונים, הרבה לפני שהאינטרנט הפכה לרשת העצבית שמנהלת את חיינו.

"עכשיו, בחלוף השנים ובחישוב מתמטי, הגעתי למסקנה שעדיף ליצור סיסמאות עם תווים היוצרים מילה שקל למשתמש לזכור במקום רצף תווים אקראי", בר הסביר. והוא לא טועה הפעם - לפחות לא לטענת מומחי סייבר. הסיבה היא שרצף תוים אקראי ניתן לפיצוח על ידי תוכנת מחשב בשלושה ימים בלבד בעוד סיסמה המוכרת למשתמש מרצף מילים מוכר ישלח את התוכנה למסע ניחושים שיימשך כ-550 שנה.

כך, למשל, אם אתם משתמשים בסיסמה 17Y@2-7! אתם למעשה נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר מאנשים שמשתמשים בסיסמה Mynameisarikthered. "התבגרנו", סיכם ביל בן ה-72 ונראה שהגיע הזמן שכולנו נעדכן גרסה ונפסיק להשתמש בסיסמאות שאין לנו סיכוי לזכור.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשוט תנו משפט ארוך שתזכרו בקלות - הכי יעיל./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סיסמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully