וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר של "הצל" נחטף; מעודד כעת חתימה על כרטיסי אד"י

14.8.2017 / 8:46

אם נהגתם להתעדכן בשנתיים האחרונות בפעילות האריות של הצל באתר של פעיל הימין, כנראה שלא תשמחו לגלות שהוא מעודד כעת תרומת איברים. שאר הגולשים דווקא די מרוצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדומיין נרכש בשנת 2015, ולא חודש בשנת 2017. אז עכשיו הלך האתר./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות הפך יואב "הצל" אליאסי לאושיית רשת פופולרית מאוד המזוהה עם הימין. הוא מעודד את מאות אלפי עוקביו לנקוט בפעולה ומלהיט את השיח ברשת החברתית. את סרטוניו והגיגיו נהג לפרסם אליאסי בשנתיים האחרונות גם באתר אינטרנט שהקים בכתובת vmk.co.il אך אתמול הוא התבשר, יחד עם מעריציו, שכתובת האתר כבר לא ברשותו ובמקום אתר "האריות של הצל" יש עמוד המעודד תרומת איברים.

כזכור, רק לפני כשבועיים קרא "הצל" לעוקביו לבטל את כרטיס אד"י שהם חתומים עליו, כך שקשה להגיד שלא מדובר בהתרסה: "לידיעתכם, מי שחתום על כרטיס אדי, איבריו עלולים להציל חיים של מחבלים כל עוד יש להם ת.ז כחולה. אני ביטלתי את החברות שלי באדי עד שישנו את הדבר ההזוי הזה שלא מקובל עליי", כתב אליאסי לצד סרטון שהעלה בנושא.

סיפור חטיפת הדומיין פורסם לראשונה במלואו בבלוג של רן בר-זיק, הכותב הרבה על אבטחת מידע. לדבריו, אליאסי לא רכש מחדש את הדומיין ומישהו מיהר לרכוש אותו כשהוא התפנה. "או שאליאסי שכח (שגיאה חמורה שמדובר בדמות שאמורה להיות ציבורית) או שבגלל היותו פושט רגל ייתכן שלא הצליח לעמוד בתשלום של 60 השקלים עבור חידוש הדומיין ותוקפו פג", כתב בר-זיק. "דומיינים לא נקנים לנצח אלא נקנים לתקופות קצובות. בדרך כלל לשנה או שנתיים ונעשה להם חידוש אוטומטי על מנת שיישארו בחזקת הקונה. כשלון לשלם את האגרה השנתית יגרום לדומיין לפוג. כאשר תוקפו של הדומיין פג, כל מאן דבעי יכול לקנות אותו. זה בדיוק מה שקרה במקרה הזה. הדומיין vmk.co.il נקנה על ידי אדם שיש לו תוכניות עסקיות בנוגע אליו. אבל נכון לעכשיו הוא בחר לקדם בו נושא חשוב: אגודת אדי לתרומת אברים. למרבה הצער, מר אליאסי שונא ומתעב את אדי מסיבה שנפלאה מבינתי עד כה. למרות שאגודת אדי חשובה לדעתי, זכותו של כל אדם להתנגד לה וזו כמובן זכותו המלאה של אליאסי. אני כמעט בטוח שאליאסי חורק שיניים כאשר הוא רואה איך האתר שהוא השקיע בו עמל רב מקדם מטרות שמנוגדות לדעתו".

למרות שבר-זיק רק דיווח על העברת הדומיין (כדין, חשוב לציין), זה הספיק לאליאסי לשגר איום מפורש בפוסט בפייסבוק: "רן בר-זיק תקשיב טוב ,אני אגיד את זה בצורה שתבין את זה טוב טוב, יש לך עד מחר להחזיר לי את הדומיין שגנבת. אני לא מירי רגב לא תקבל אצלי תגובה ממלכתית. אתה נכנס למקום רע מאוד ואני לא אוותר לך ולא אעזוב אותך!! אתה בטוח שאתה רוצה להכנס לשם? תחשוב שוב אם זה שווה לך (כל מי שיכול לתת לי פרטים על השודד רן בר-זיק שיפנה אלי בפרטי)", כתב "הצל" וזכה ליותר מאלף לייקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רוב הגולשים ניסו להסביר לאליאסי את הטעות שעשה, כשלא חידש את הדומיין, אך חלקם מיהרו להצטרף למתקפה נגד בר-זיק. עוד יש לציין כי בדיקה מהירה של בעלות הדומיין באתר whois.com מעלה כי רוכש כתובת האתר הוא אכן לא רן בר-זיק, לפחות באופן רשמי, אלא גולש בשם ארז וולף.

עוד הוסיף בר-זיק כי "ביררתי בנוגע לאתר החדש עם הבעלים החדש ונמסר לי כי 'על הדומיין יקום אתר שיעסוק ב-Virtual Machine. האתר יתאר את הסכנה העלולה להגרם מהפעלה לא נכונה של Virtual Machines וכיצד יצירת סביבה מקבילה ומדומה, לעיתים אף לא מדוייקת המספקת נתונים שגויים ושיקריים יכולה לגרום לנזקים גדולים'".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה כעת האתר החדש./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully