וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה להתקדם בהיי-טק - אבל לנשים זה עוד יותר מאתגר"

18.8.2017 / 8:55

קהילות הנשים ההיי-טקיסטיות בישראל מונות אלפי חברות והן מנסות לשנות את התרבות הארגונית בענף באמצעות יזמות, מפגשי נטוורקינג ותמיכה הדדית: "השאיפה של כולנו היא שלא יצטרכו ארגונים שמקדמים נשים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השינוי לא מתרחש מעצמו והוא תוצאה של השקעה בחינוך שמתחילה כבר בבתי הספר./מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שנשים כיום משתלבות בכל התפקידים ובכל התחומים בהיי-טק, העולם הזה עדיין נתפס כשייך לגברים. כמות המנהלים הבכירים עדיין עולה על כמות המנהלות הבכירות ובמרבית הסטארט-אפים נהוג למצוא הרבה יותר גברים מנשים. אבל בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה נשית, שסוחפת את כל התחום.

השינוי לא מתרחש מעצמו והוא תוצאה של השקעה בחינוך שמתחילה כבר בבתי הספר ובשינוי התודעה שבועת הסטארט-אפ לא שייכת רק לגברים. כיום יש לא מעט נשים שמובילות את התעשיה, כמו רונה שגב העומדת בראש קרן ההשקעות TLV Partners, מנכ"לית פייסבוק עדי סופר תאני או ד"ר קירה רדינסקי שעשתה אקזיט לאחר שמכרה את החברה שלה ל-eBay וכיום מכהנת במליאת הרשות לניירות ערך; מינוי של שר האוצר כחלון. אבל זה עדיין לא מספיק, ואת הפער המרכזי ניתן לראות בשכר ובתנאים, ולא רק בכמות הנשים בהיי-טק.

טלי בן-ארויה, מנהלת CyberGirlz, שהוקמה על ידי המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י, מעודדת ביחד עם CyberGirlz בנות בכיתות ט' עד יב' ללמוד מדעי המחשב. "המטרה שלנו זה להגדיל את הייצוג של התלמידות במקצועות הטכנולוגיים, בין אם זה בתוכניות כגון מגשימים או לימוד מדעי המחשב. פחות חשוב לנו באיזו תוכנית בוחרים כל עוד התלמידה בוחרת לעסוק בטכנולוגיה", מספרת לנו בן-ארויה בהתלהבות.

השנה האחרונה של בן-ארויה הייתה עמוסה במיוחד עם יותר מ-13 אירועים בהם נכחו כאלפיים תלמידות. מבחינת טלי והארגון, לאירועים יש שתי משמעויות עיקריות - הראשונה היא הלמידה וההשכלה ואילו השנייה היא ההיכרות עם תלמידות נוספות לשם תמיכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השאיפה של כולנו היא שלא יצטרכו ארגונים שמקדמים נשים או תלמידות וזה יהיה מובן מאליו"./מערכת וואלה!, צילום מסך

קהילת CyberGirlz הוקמה על-ידי המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י, במטרה להגדיל את מעורבותן של התלמידות בעשייה טכנולוגית בגיל צעיר, כך שאלו יגיעו בעתיד למלא תפקידים טכנולוגים, בצבא, באקדמיה ובהייטק הישראלי.

בין האירועים שמקיימת הקהילה ניתן למצוא האקתונים, מרתון הכנה לבגרויות במדעי המחשב ומחנה קיץ. "לטווח הממש-רחוק השאיפה של כולנו היא שלא יצטרכו ארגונים שמקדמים נשים או תלמידות וזה יהיה מובן מאליו. זה כל כך טריוואלי שאין שום הבדל בין נשים וגברים בהיי-טק".

קהילת LeadWith, המונה 1,600 היי-טקיסטיות, הוקמה בהתנדבות על ידי שירה ויינברג, העובדת במיקרוסופט, דלית הולדנברג שעובדת ב-Workey ואביב זיו שעובדת ב-AppsFlyer. שלושתן התחילו כמהנדסות תוכנה ומאסו בזהות הגברית של העולם שלהן. חברות הקהילה עורכות אחד לחודש מפגש נטוורקינג למאות נשים מהתעשייה.

"הקריירה חשובה לי ואני רואה את עצמי מגיעה לדרגת ניהול", אומרת לנו הולדנברג. "ראיתי שגם ככה קשה להתקדם בדרגות אבל לנשים זה עוד יותר מאתגר. הרגשתי צורך להקים קהילה של נשים במגוון תחומי היי-טק עם דגש חזק על הנטוורקינג; שיהיה מקום לדבר". דלית, אביב ושירה עובדות ביומיום בעבודות במשרה מלאה ובארגון שלהן הן משקיעות מהזמן החופשי שנותר: "זה חשוב לנו אז אנחנו עושות את זה בשעות הקטנות של הלילה, בסופי שבוע מוצאים לזה את הזמן", אומרת דלית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully