וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה חליפות החלל שילבשו תיירי החלל הראשונים

אילן גלר

27.8.2017 / 9:44

החליפות האזרחיות של SpaceX שוקלות כ-19 קילוגרמים, שזה שישה קילוגרמים פחות מהחליפות הקיימות של נאס"א: "היה מאוד קשה לשלב בין אסתטיקה ופונקציונליות"

תחנת החלל הבינלאומית. מתוך האתר של נאס"א, אתר רשמי
יוסטון, שכחתי להזמין את המנה הטבעונית לטיסה. תחנת החלל הבינלאומית./אתר רשמי, מתוך האתר של נאס"א

SpaceX, חברת שיגורי החלל של המיליארדר היזם ואיש החזון, אילון מאסק, נערכת לשיגור בני-אדם. עד כה השתמשה החברה ברקטות המתקדמות שלה (המסוגלות לנחות בחזרה על כדור הארץ לאחר השיגור) לצורך משלוח מטענים שונים לחלל ושיגור לוויינים, אולם החברה חתומה על חוזה לשיגור אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, מול סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, ומאסק מבטיח שתוך חמש שנים מהיום יוכל אף לשגר תיירי חלל ראשונים לחלל החיצון ואולי גם למאדים.

שלב אחד בדרך להגשמת החזון הוא ייצור עצמי של חליפות חלל. מאסק חשף בשבוע שעבר בחשבון האינסטגרם שלו את עיצוב החליפות של SpaceX, שנראות הרבה יותר נוחות, ובעיקר הרבה יותר מרשימות, מהחליפות המסורבלות המשמשות כיום אסטרונאוטים.

החליפות האזרחיות של SpaceX שוקלות כ-19 קילוגרמים, שזה שישה קילוגרמים פחות מהחליפות הקיימות של נאס"א. "היה מאוד קשה לשלב בין אסתטיקה ופונקציונליות", כתב מאסק בפוסט. "קל לעשות כל אחד מהם בנפרד".

לדבריו, לא מדובר רק בקונספט תיאורטי, והחליפה המופיעה בתמונה כבר פעילה ואף עברה ניסוים בתנאים הקיצוניים של החלל. סוכנות החלל הפרטית צפויה לחשוף פרטים נוספים, כמו מועדי שיגור לאסטרונאוטים הראשונים אותם תיקח לחלל, בימים הקרובים. דבר אחד בטוח - הביקורים האלה בחלל לא יהיו זולים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלון מאסק. GettyImages
אילון מאסק - התחייב לשלוח אנשים לחלל בשנים הקרובות./GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully