וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סמסונג נכנס לכלא לחמש שנים באשמת שחיתות: "קנה סוס לנשיאת המדינה"

אילן גלר

27.8.2017 / 11:10

סמסונג רכשה סוס מרוץ יוקרתי לביתה של נשיאת דרום קוריאה, ואף שילמה מיליוני דולרים בעבור מדריך רכיבה אישי. לפי החשדות, תשלומי שוחד אלו סייעו לסמסונג בביצוע עסקאות רכישה ומיזוג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לי ג?יי יונג - יצא בזול אם תשאלו את התביעה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לי ג'יי יונג, יושב הראש של תאגיד הענק סמסונג ואחד האנשים העשירים בדרום קוריאה, הורשע בעבירות שחיתות וירצה עונש מאסר של חמש שנים. זהו העונש החמור ביותר שאי פעם נגזר במדינה על מנהל בכיר, אולם עדיין נמוך מהעונש אותו דרשה התביעה בתיק - מאסר של לא פחות מ-12 שנים.

מדובר בשיאה של פרשה שנחשפה לפני כשנה והובילה גם להדחתה של נשיאת דרום קוריאה פאק גון-הייה. לפי קביעת בית המשפט שילם תאגיד סמסונג, תחת אישורו הישיר של לי ג'יי יונג, סכומי עתק של עשרות מיליוני דולרים לחברות קש שהעבירו את הכספים לגורמי השלטון.

בין השאר, רכשה סמסונג סוס מרוץ יוקרתי לביתה של הנשיאה פאק, ואף שילמה מיליוני דולרים בעבור מדריך רכיבה אישי. לפי החשדות, תשלומי שוחד אלו סייעו לסמסונג בביצוע עסקאות רכישה ומיזוג מונופוליסטיות, שכנראה לא היו זוכות לאישור הממשל בדרך אחרת.

לי ג'יי יונג היה נציגה היחיד של משפחת המייסדים של סמסונג בחברה, לאחר שסבו נפטר ואביו אושפז בעקבות התקף לב. עם זאת, מאסרו לא צפוי להשפיע באופן מהותי על התנהלות התאגיד, שהשיק בשבוע שעבר את מכשיר הגלקסי נוט 8 ורושם כבר נתוני מכירות גבוהים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טלוויזיית סמסונג. באדיבות סמסונג, אתר רשמי
גזר הדין לא צפוי לפגוע ברווחים של החברה./אתר רשמי, באדיבות סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully