וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים: לפטופים מומלצים מ-1,500 עד 3,600 שקלים

29.8.2017 / 10:26

יש לא מעט לפטופים המוצעים למכירה בישראל, וקל מאוד ללכת לאיבוד בסבך המפרטים. קבלו מדריך קצר שיסייע לכם להבין מה חשוב להקפיד עליו וגם המלצה על שישה מחשבים ניידים בשלוש קטגוריות מחיר שונות

סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות. ShutterStock
צריך לדעת לאזן בין התקציב לצורך./ShutterStock

החופש הגדול תיכף מסתיים, ובעוד חודש תיפתח גם שנת הלימודים האקדמית, מה שאומר שהרבה מאוד צעירים שוקלים לרכוש לפטופ חדש, ולא יקר במיוחד. אם אתם מחפשים מחשב נייד לשימוש ממוצע (לא עריכת וידאו, למשל) שייתן תמורה לכסף, יש כמה מאפייני חומרה שחשוב להקפיד עליהם. קבלו מדריך מקוצר לבחירת לפטופ וכמה המלצות למחשבים ניידים שלא יאכזבו אתכם.

בסופו של דבר, אם יש לכם העדפה מסוימת לגבי גודל המסך או אחד הרכיבים בלפטופ תדעו מה לחפש אבל יש כמה כללי אצבע שיסייעו לכם לרכוש מכשיר שיתאים לצורכיהם. למרות שמסך קטן יותר מנפח את תג המחיר, רצוי שמחשבים ניידים המיועדים ללימודים יגיעו עם מסך בגודל של עד 14 אינץ', כדי שיהיו קומפקטיים וקלים; כך ניתן לשאת אותם בתיק מבלי לשבור את הגב או את הכתף וגם נוח לעבוד איתם על שולחן קטן או על הברכיים.

מומלץ לבחור במחשב עם מעבד של אינטל מדגם core i3 או core i5, היקר והחזק יותר. i5 מתאים לשימוש אינטנסיבי ואין באמת צורך בהשקעה במעבד i7 מתקדם יותר. רזולוציית המסך המומלצת היא Full HD, אך כדי לחסוך, אפשר להסתפק גם במסך HD, בעיקר אם השימושים העיקריים של המחשב הם גלישה ברשת ועבודה על מסמכים. גם סרטונים ייראו טוב מאוד במסך כזה, והחיסכון משמעותי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סטודנטים עם מחשבים ניידים בכיתה. ShutterStock
המחשבים הזולים ביותר מתאימים בעיקר לגלישה ברשת ויישומי אופיס./ShutterStock

הכוננים הקשיחים מתחלקים לשני סוגים: כונני SSD, ללא רכיבים מכניים הנחשבים למהירים, יציבים ויקרים יותר מהכוננים המיושנים יותר, שאמנם איטיים אבל מציעים נפחי אחסון גדולים יותר במחיר הרבה יותר נמוך. ברכישה של מחשב עם כונן SSD, הקפידו שנפח האחסון עומד על 128 גיגה לפחות; כונן קשיח רגיל תוכלו להשיג בסכום דומה בנפח של עד 500 גיגה.

חשוב להקפיד גם על אחריות על הלפטופ - מומלץ לרכוש מחשב חדש עם אחריות יצרן או יבואן ולא מחודש ללא אחריות, למרות שלפעמים המחיר עלול לפתות. רכשו מחשב עם אחריות לשנה לפחות הכוללת איסוף והחזרה מהבית שלכם.

בנוסף, מיקרוסופט מציע לסטודנטים תוכנות חינם כמו אופיס 360 ואפילו ווינדוס 10 בגרסה החינוכית. יש מוסדות חינוך שכבר משתפים פעולה עם מיקרוסופט ולא דורשים דבר למעט רישום לחשבון 360 המקוון של מיקרוסופט עם המייל של מוסד הלימודים. חלק מהמוסדות מציעים את ווינדוס 10 בגרסה החינוכית בחינם, וחלק בתשלום סמלי של 60 שקלים כמו הסתדרות המורים. למיקרוסופט יש בשורות טובות גם עבור אלו שלומדים במוסדות ללא ההסדר וכל מה שאתם צריכים לעשות זה להירשם כאן.

אם אתם מחפשים המלצות ספציפיות, המשיכו לדפדף בכתבה להמלצות שלנו מ-1,500 שקלים ועד 3,600 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
seperator

HP Notebook 14-BP001NJ

אינטל יצרה את סדרת i3 עבור שימושים בסיסיים, שמכסים את רוב הצרכים של תלמידים וסטודנטים, וגם של מורים. המחשב של HP מגיע כאמור עם מעבד i3 מהדור השישי, יש לו מסך בגודל 14 אינץ' ברזולוציית HD, זיכרון RAM מינימלי של 4 גיגה, כונן קשיח רגיל בנפח 500 גיגה וכרטיס מסך מובנה של אינטל. משקלו 1.5 קילוגרמים בלבד והוא מגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10. ניתן למצוא אותו באינטרנט במחיר של 1,629 שקלים והוא כולל אחריות למשך שנה עם איסוף והחזרה מהבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

Lenovo IdeaPad 320-14 80XQ002SIV

הלפטופ של לנובו מגיע עם המסך ברזולוציה הטובה ביותר בקטגוריה של המחשבים עד 2,000 שקלים, אבל לפני שאתם ממהרים לשמוח צריך לציין שהוא מציע את הביצועים הכי פחות מתקדמים. יש לו מסך בגודל של 14 אינץ' ברזולוציית Full HD ומעבד פנטיום n4200 של אינטל; זה מעבד חלש יותר ממה שמציעים המחשבים האחרים ברשימה שלנו אך הוא עדיין יספיק ליישומים הפשוטים. הלפטופ מגיע עם אחריות למשך שנה וניתן למצוא אותו באינטרנט ב-1,590 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

ASUS X441UA-WX115T

הלפטופ של אסוס מגיע עם מסך בגודל 14 אינץ' ברזולוציית HD, מעבד i3 מהדור השישי של אינטל, 4 גיגה זיכרון RAM, כרטיס מסך מובנה של אינטל, כונן קשיח רגיל עם 500 גיגה לאחסון ושלל חיבורים עדכניים כמו USB Type C, קורא כרטיסים ועוד. הוא מגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ומשקלו 1.75 קילוגרמים. ניתן למצוא אותו באינטרנט במחיר של 1,890 שקלים עם אחריות לשנה כולל איסוף והחזרה מבית הלקוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

Lenovo IdeaPad 320-14 80XK005NIV

אחרי שחוצים את רף אלפיים השקלים מגיעים ללפטופים שנותנים תמורה הרבה יותר טובה למחיר. המחשב הזה מגיע עם מעבד core i5 מהדור השביעי של אינטל והוא מסוגל להרבה יותר מרק להריץ ישומים פשוטים כמו Word או דפדפן אינטרנט. הלנובו מגיע עם מסך בגודל 14 אינץ' ברזולוציית Full HD, זיכרון RAM של 4 גיגה, כונן קשיח פשוט בנפח 500 גיגה, חיבורים עדכניים כמו USB Type C?, כונן דיסקים, מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ואחריות לשנה. הוא מעט כבד, משקלו 2.1 קילוגרמים, אבל מציע ביצועים יפים מאוד תמורת 2,440 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

Lenovo Ideapad 510S-14 80UV002FIV

כשחוצים את רץ 3,000 השקלים מתחילים לראות מפרטים שכבר מיועדים לשימוש אינטנסיבי יותר. הלפטופ הזה של לנובו מגיע עם מעבד core i7 מהדור השביעי, 8 גיגה זיכרון RAM, כונן קשיח רגיל עם נפח אחסון של 1 טרה בייט (אלף גיגה) ומסך 14 אינץ' ברזולוציית Full HD. גולת הכותרת במחשב הזה היא כרטיס המסך של 2 גיגה מדגם M460 של AMD. אל תצפו להתחיל לשחק איתו במשחקים עתירי גרפיקה, אבל הוא לא יאכזב אתכם אם תרצו לעבוד איתו על פוטושופ, לדוגמה. המחשב מגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10, משקלו 1.7 קילוגרמים ותקבלו אחריות לשנה הכוללת איסוף והחזרה. ניתן למצוא אותו באינטרנט בסכום של 3,190 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

Dell Inspiron 13 5378 N5378-7102

המחשב של דל הוא אחד מהמחשבים הטובים ביותר בקטגוריה עד 4,000 שקלים. הוא מגיע עם מסך מגע בגודל 13.3 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד core i7 מהדור השביעי, זיכרון RAM של 8 גיגה, כונן קשיח מסוג SSD בנפח 256 גיגה, מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ואחריות לשלוש שנים במעבדה של דל. את המחשב ניתן להשיג במחיר של 3,605 שקלים והוא מומלץ אם אתם מחפשים השקעה במחשב לטווח ארוך יחסית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully