וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון הכי יפה שראינו אי-פעם אכזב אותנו קשות. סקירה

6.9.2017 / 9:15

מכשיר הקונספט, שיאומי Mi Mix, נראה ומרגיש כמו מיליון דולר; הוא סובב ראשים בכל פעם ששלפנו אותו מהכיס אבל אי אפשר לסמוך עליו. המצלמה שלו גרועה והוא עלול להישבר מכל מכה קטנה

צלמים זמניים מורשים

חברת שיאומי היא אחת מהיצרניות הסיניות הפופולריות מחוץ לסין, וזוכה לפופולריות רבה גם בישראל בשנתיים האחרונות. מי שמכיר את השוק יודע שכשחושבים על סמארטפונים הנותנים תמורה מצוינת למחיר, חברת שיאומי עולה מיד בראש. אך מלבד היותה חברה שמוכרת סמארטפונים לא רעים במחירים זולים, שיאומי מנסה גם לחדש ולהוביל את השוק. למעשה, הטרנד הפופולרי של השנה - שוליים דקיקים ומסך המכסה את רוב החזית - החל ב-Mi Mix של שיאומי. הסמארטפון עוצב על-ידי פיליפ סטארק והוא משדר רק חדשנות ויוקרה, במיוחד כשמדובר במכשיר קונספט שהוצע למכירה בכמויות קטנות וכמעט ולא ניתן היה להשיגו. רגע לפני שהחברה חושפת את היורש שלו, Mi Mix 2, שמנו עליו את הידיים כדי לברר האם יש למה לצפות.

עיצוב

הסמארטפון, כאמור, משדר המון יוקרה. בגבו שני עיגולים מזהב 18 קראט מסביב לקורא טביעות האצבע ולמצלמה, ובמכשיר הזה בחרו בשיאומי שלא להשתמש במסגרת מתכתית אלא במסגרת קרמית. התוצאה הסופית מרשימה מאוד והיא הופכת את המלבן המשעמם למעניין יותר. יותר מפעם אחת אנשים סביבנו מיקדו את מבטם לנסות להבין איזה סמארטפון יש לנו ביד. חזית הסמארטפון מציגה מסך גדול והוא נטול שוליים עם יחס זהה לשל גלקסי S8, העומד על 83.6 אחוזים משטח החזית. למכשיר אין חריץ לרמקול העליון והמצלמה הקדמית ממוקמת בצד ימין למטה. הסמארטפון הזה ארוך במיוחד; אורכו 81.9 מילימטרים ולשם השוואה, אורכו של אייפון 7 פלוס הוא 77.9 מילימטרים. עם זאת, בגוף הקרמי גובה מחיר והמכשיר הזה לא עמיד כלל. כל נפילה עלולה לגרום לשבר והגוף אינו סופג זעזועים בצורה מוצלחת.

שיאומי Mi Mix. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שתי טבעות זהב 18 קראט, מה לכם אין כזה בסמארטפון?/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

למי מיקס מסך עצום, בגודל 6.4 אינץ', עם פאנל IPS LCD ברזולוציית Full HD. המסך מספק חדות מצוינת שהזכירה לנו את המסך המצוין של LG G6. עוד התרשמנו מהצבעים האמיתיים והמדוייקים שהמסך מספק, לא משהו ברור מאליו במסכים של שיאומי. לטעמנו המסך גדול מדי, וגם אם יש לכם אצבעות ארוכות, תתקשו לתפעל אותו ביד אחת; עבור רבים זה חיסרון אך החיסרון המשמעותי ביותר במסך הוא הרגישות שלו. היינו מצפים ששיאומי ישריינו את המסך עם ציפוי גורילה אבל בדגם הזה כל נפילה עלולה לסדוק אותו, או גרוע מזה. יתרה מכך, מאחר ומדובר במכשיר קונספט, חלקי החילוף לא זמינים בישראל.

חומרה

בלב הסמארטפון פועם מעבד סנאפדרגון 821 של קוולקום; זה לא המעבד החדש ביותר אך תמצאו אותו גם במכשיר הדגל האחרון של LG, ה-G6, ובעוד כמה מכשירים מתקדמים. הוא מספק ביצועים מעולים ויחד עם 6 גיגה זיכרון RAM תוכלו להפעיל לא מעט אפליקציות במקביל מבלי שהמכשיר יגמגם. ה-Mi Mix לא מציע הרחבת נפח אחסון באמצעות כרטיס זיכרון אבל הוא מגיע עם אחסון פנימי נדיב של 256 גיגה, וזה כנראה יספיק לרוב המשתמשים. הדבר הייחודי במיקס הוא שלמכשיר אין אפרכסת והוא מעביר את הקול באמצעות מנוע רטט הממוקם בחלקו העליון. בפועל איכות השיחה מעט נפגעת והסאונד שמתקבל נשמע מתכתי. כמו כן, למכשיר הזה אין חיישן תאורה מסורתי, שמכבה את המסך בזמן שיחה, אלא חיישן אולטרסוני. קורא טביעות האצבע ממוקם בגב המכשיר ופועל בצורה מהירה מאוד, בדומה לשאר המכשירים של שיאומי. מסך כה גדול הוא פתח לסמארטפון עם חיי סוללה קצרים, אך זה לא המקרה של המי מיקס; בפנים הותקנה סוללה בנפח 4,400 מיליאמפר-שעה, הנטענת במהירות בטכנולוגיית QuickCharge 3.0. הסוללה סיפקה נתונים טובים והצלחנו לעבור יום עבודה שלם בקלות מבלי להזדקק לטעינה.

שיאומי Mi Mix. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך נטול שוליים באמת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תוכנה

מאחר ומדובר במכשיר לא חדש במיוחד, הוא מגיע עם אנדרואיד 6.0; זה מאוד מאכזב אך בשיאומי מבטיחים כי הוא יקבל עדכון לאנדרואיד 7.0, בעוד אנדרואיד 8 אוריאו כבר מתחיל להגיע למשתמשים. הפיצוי מגיע בדמות ממשק ה-MIUI המוצלח של החברה בגרסת 8.2. מדובר בממשק פשוט וקל שאינו מכיל אפליקציות מיותרות. בממשק אפליקציות מובנות שימושיות כמו מחשבון, פתקים ונגן מוזיקה מצוין.

מצלמה

בגב המי מיקס מותקנת מצלמת 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. מדובר בחיישן צילום סטנדרטי ללא פיקסלים מוגדלים או יכולות מתקדמות אחרות - והביצועים בהתאם. הפוקוס של המצלמה מהיר, וזה ניכר בצילומי מאקרו, אך התמונה המתקבלת מאכזבת, בלשון המעטה. צילומי תקריב מאבדים את החדות ובתנאי תאורה מאתגרים התמונות יוצאות מגורענות. למצלמה הקדמית חיישן 5 מגה פיקסל והיא לא מצילה את המצב; התמונות גם במצלמה הקדמית מאכזבות ובנוסף לכל זה, בשל עיצוב המכשיר, חיישן הצילום ממוקם בחלקו התחתון של המכשיר, כך שברגע שתרצו לצלם סלפי - תצטרכו להפוך את הסמארטפון; מדובר בפעולה לא טבעית ולא נוחה ולמרבה הצער, גם בתנאי תאורה טובים, המצלמה הקדמית מצלמת תמונות מגרוענות, לא חדות וללא פרטים, בדומה למצלמה האחורית. אם אתם מחפשים סמארטפון עם מצלמה טובה, המכשיר הזה לא בשבילכם.

שיאומי Mi Mix. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסגרת קרמית שמרגישה כל כך הרבה יותר יוקרתית מהמסגרות המתכתיות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

שיאומי Mi Mix ניסה להיות פסגת הטכנולוגיה, אך מאכזב בכמה מהפיצ'רים הבסיסיים כמו צילום. הוא כולל חיישנים אולטרה-סונים ועוד שלל פיתוחים אך במבחן התוצאה הוא מתפקד כמו סמארטפון רגיל עם איכות שמע סבירה וכוח עיבוד רב. מבחינת העיצוב המכשיר הזה פורץ דרך ונראה יוקרתי יותר מרוב המכשירים על המדף. למרות שיש לו את אותו יחס המסך-שוליים כמו של סמסונג גלקסי S8, הוא מרגיש הרבה יותר מיוחד. שיאומי לא חסכה בחומרי הגלם, וזה מורגש בכל נגיעה בגוף הקרמי ובמסגרת. החברה כן חסכה דווקא בנקודה רגישה - ציפוי המסך, וכל נפילה קטנה של המכשיר עלולה לגרום לנזק. אם אתם מחפשים מכשיר מיוחד המשדר בעיקר ייחוד ויוקרה, המי מיקס יעשה זאת בהצטיינות אבל כסמארטפון עמיד לעבודה, הוא לא בדיוק הבחירה הראשונה שלנו. את המכשיר קיבלנו לסקירה מאתר Gearbeast ומחירו 2,085 שקלים אחרי מע"מ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שיאומי Mi Mix. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך ענק, כוח עיבוד רב אבל מצלמה מאכזבת מאוד ועמידות מוגבלת למכות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully