וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: נוט 8 הוא מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר שיש כיום בשוק

25.9.2017 / 9:02

המסך מעולה, חיי הסוללה הפתיעו לטובה, כוח העיבוד הרבה מעבר לנדרש והפיצ'ר העיקרי של המכשיר - העט החכם - שודרג והפך ליעיל במיוחד. אם אתם מחפשים סמארטפון מושלם לעבודה אינטנסיבית, ויש לכם את הכסף לשלם על זה, זה המכשיר בשבילכם

צלמים זמניים מורשים

כששומעים "גלקסי נוט", הדבר הראשון שעולה בראש זו פרשת נוט 7 המתפוצץ, שאיימה על המוניטין של סמסונג וכונתה אחת מפרשות המובייל החמורות עד היום. המכשיר הושק בשנה שעברה בניו יורק וזכה לשבחים רבים; חודש לאחר מכן החלו להגיע דיווחים עם תקלה הגורמת למכשיר להתלקח ולעתים אף להתפוצץ. סמסונג אספה את המכשירים והשביתה מרחוק את הסמארטפונים שהרוכשים בחרו להשאיר אצלם. לישראל היה המכשיר אמור להגיע שבוע אחרי התפוצצות הפרשה, אך ההשקה בוטלה ונותרנו עם גלקסי נוט 5 למשל שנתיים.

בסוף חודש אוגוסט, לפני כשבועיים, התכנסו שוב כל בחירי ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית בניו יורק להשקת המכשיר הבא בסדרה. הם התייחסו בתחילת האירוע לנושא נוט 7, הביעו צער וחשוב מכל - הצהירו כי הלקח נלמד. הודות לעט הנשלף, למסך הגדול ולעומס הפיצ'רים החדשניים, לסדרת הפאבלטים של סמסונג יש מעריצים רבים ובצדק. אם לא יהיו שום שינויים של הרגע האחרון, גלקסי נוט 8 יגיע לחנויות בישראל בתאריך 25 בספטמבר; אנחנו זכינו להסתובב איתו במשך שבועיים והגענו למסקנה דומה למה שחשבו על הדגם הקודם. בהנחה שהלקח באמת נלמד - מדובר באחד המכשירים הטובים בשוק, אם לא הטוב ביותר.

עיצוב

למרות שנוט 7 לא שרד את השנה האחרונה, החברה שינתה משמעותית את העיצוב בינו לנוט 8 החדש. עם זאת, המכשיר דומה מאוד למכשיר הדגל העדכני של סמסונג, גלקסי S8. זה כנראה אחד המכשירים המלבניים ביותר שסמסונג פיתחה; המסך מעוקל בקצוות ונטול שוליים כמעט לחלוטין, ביחס גוף מסך של 83.2 אחוזים. בקצה העליון ניתן למצוא את מצלמת הסלפי וסורק קשתית העין ולמטה כמובן את עט ה-S-Pen הנשלף מגוף המכשיר. בגבו של הנוט 8 סמסונג חזרה על אותה טעות כמו בגלקסי S8 - קורא טביעות האצבע לא ממוקם באמצע אלא לצד המצלמה והפלאש, מה שגורם לבלבול איפה לשים את האצבע ומלכלך את העדשה. לחצן הכיבוי ממוקם בצד ימין ובצד שמאל לחצני הווליום לצד כפתור הפעלת העוזרת הווירטואלית הלא שימושית במיוחד, ביקסבי. למרבה ההפתעה, ולמרות המראה המגושם, גלקסי נוט 8 נוח הרבה יותר ביד מה-S8. הוא נעים הרבה יותר לאחיזה בצורה משמעותית גם ביחס למכשירים אחרים של המתחרים, ומשדר שהוא קיים כדי לעבוד קשה ולא כדי לעשות רושם.

סמסונג גלקסי נוט 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא המכשיר הכי יפה, אבל הוא מציע כל כך הרבה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

לפאבלט הדגל החדש של סמסונג מסך בגודל 6.3 אינץ' (0.1 אינץ' יותר מהמסך של S8 פלוס). מדובר במסך גדול במיוחד ואם אתם בונים על סמארטפון שתוכלו לעבוד איתו ביד אחת, זה לא הסמארטפון בשבילכם. למרות הגודל, המכשיר מרגיש הרבה יותר קטן ונוח ביד ממה שהייתם משערים. הוא מגיע עם פאנל מסוג Super Amoled משוריין בציפוי זכוכית גורילה 5, ברזולוציה מקסימלית של QHD+. בדומה ל-S8, גם המסך של הנוט 8 מגיע עם רזולוציית ברירת מחדל של Full HD, בעיקר כדי לחסוך בחיי סוללה.

בדומה לשאר מכשירי סמסונג המתקדמים, המסך מציג צבעיים חיים ומאוד מלאכותיים. אם אתם מחפשים מכשיר מולטימדיה שנועד בעיקר לסרטים וצפייה ארוכה במסך הסמארטפון, חוסר החדות והצבעים המלאכותיים עשויים להפריע לכם מאוד, אם כי זה עדיין אחד המסכים המרשימים ביותר שלעולם המובייל יש להציע. גודל המסך אינו סטנדרטי במכשירי אנדרואיד, וגם עבור מפתחי האפליקציות, מה שאומר שלא כל האפליקציות הותאמו ליחס 18.5:9 בגודל של 6.3 אינץ'; באפליקציות מסוימות, הממשק יציע למתוח את התצוגה ויפגע מעט באיכות הצפייה.

חומרה

אם חשבתם שהחומרה בגלקסי S8 הייתה מתקדמת, סמסונג לקחה את הטכנולוגיה במכשיר הזה צעד אחד קדימה. בדומה ל-S8, נוט 8 מגיע עם ערכת השבבים מתוצרת סמסונג, Exynos 8895, המקבילה של הסנאפדרגון 835 מבית קוולקום ו-6 גיגה זיכרון RAM. זה הסמארטפון הראשון של סמסונג המגיע עם זיכרון עבודה בנפח כה רב. החומרה כל כך מתקדמת ועוצמתית שאין דבר שהסמארטפון הזה לא יכול להתמודד איתו, וניסינו להעמיס עליו לא מעט שירותים ואפליקציות במקביל. המכשיר מגיע בשלושה נפחי אחסון: 64, 128 ו-256 גיגה. אם זה לא מספיק, תמיד אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס microSD.

אם רכשתם את הנוט 8, כנראה שעשיתם זאת בשביל העט החכם S-Pen המוטמע במכשיר. ברגע שתוציאו את העט מהמגירה, יפתח התפריט הייעודי שיציע כמה אפשרויות כמו גזירת המסך, כתיבה על המסך, הודעות חיות שאחר כך ניתן לשלוח, תרגום ועוד. העט מזהה את עוצמת הלחיצה על המסך וכך ניתן להשתמש בו לפונקציות נוספות. סמסונג הפיקה לקחים ואת העט כבר אי-אפשר להכניס הפוך וכך להרוס את המנגנון. למעשה, כל המכשיר הזה סובב סביב העט וגם כשהמסך כבוי, ניתן לשלוף אותו ולהתחיל לכתוב מיד על המסך.

מצאנו את עצמנו משתמשים בעט יותר מפעם אחת בהתראה מהירה כדי לסכם פגישה. פיצ'ר שימושי להפליא היה התרגום - לא משנה באיזה אתר או אפליקציה אתם נמצאים, לחיצה על העט תפעיל את התפריט המיוחד שבו תוכלו לבחור מילים עבור שירות גוגל טרנסלייט. העט לא מאכזב ועושה את העבודה שהוא אמור לעשות בצורה טובה מתמיד.

בשנה האחרונה מציעה סמסונג כמה אמצעי הגנה ביומטריים. נוט 8 מצויד בסורק קשתית העין, עם אותו חיישן שנמצא במכשיר הדגל של החברה, גלקסי S8. הסורק עושה עבודה מעולה ומדובר באלטרנטיבה אמיתית לקורא טביעות האצבע. ככל שהתרגלנו אליו, ככה גם העדפנו לוותר על השימוש בקורא טביעות האצבע, במיוחד בהתחשב שגם הפעם הוא ממוקם ליד המצלמה; מי שמחזיק את המכשיר ביד שמאל יאלץ לכווץ את האצבע והימנים יצטרכו למתוח אותה כדי להשתמש בו, אך אם בכל זאת בחרתם לפתוח את המכשיר עם האצבע, הסורק עובד בצורה טובה ומהירה.

גלקסי נוט 8 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1.1 ובמסיבת העיתונאים לא טרחו להתייחס לאנדרואיד 8.0 אוריאו שכבר הושקה, כך שלא ברור מתי הוא יקבל את העדכון. המכשיר עמיד למים ואבק בתקן המחמיר IP68, המאפשר שהיה במים של עד חצי שעה ועומק של מטר וחצי.

בתחום השמע, סמסונג שוב פעם מאכזבת עם רמקול אחד בגוף המכשיר. בחודשים האחרונים הודיעו שתי חברות סלולר בישראל על תמיכה בטכנולוגיית MIMO4X4, המאפשרת גלישה מהירה יותר ותשמחו לגלות שהמכשיר מצויד באנטנות המתאימות לכך. את כל זה מפעילה סוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה, שלמרות המסך הגדול עושה עבודה מדהימה. חיי הסוללה הארוכים הספיקו ליום עבודה שלם ואינטנסיבי - לא משהו שיש לזלזל בו.

סמסונג גלקסי נוט 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גלקסי נוט 8 לצד גלקסי S8 - שני מכשירי הדגל של סמסונג./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

כמו שאר מכשירי סמסונג, על מערכת ההפעלה אנדרואיד מולבש הממשק הייעודי של החברה, Samsung Exprience 8.5 (לשעבר TouchWiz). זה אחד מהממשקים הטובים ביותר שקיימים כיום, הוא קל להתמצאות ופשוט במיוחד להפעלה. בחירת הצבעים של האייקונים מדויקת וניכר שהמעצבים הקפידו על כל הפרטים הקטנים. בדומה לוואווי, קורא טביעות האצבע משמש גם למחוות ולהחלקה בין תמונות. ניתן לנעול תיקיות ספציפיות ולפתוח אותם בעזרת סיסמה, טביעת אצבע או קשתית העין. זהו אחד מהממשקים הטובים והמהודקים ביותר שנתקלנו בהם לאחרונה במכשירי אנדרואיד.

מצלמה

בשנים האחרונות סמסונג מובילה בעולם הצילום, במיוחד בצילום בתנאי תאורה מאתגרים, הודות לחיישן מתקדם ולטכנולוגיות ששילבה במכשירים כמו פיקסלים כפולים. בגלקסי S8 התאכזבנו שהחיישן האחורי זהה לזה של S7, אך בנוט 8 סמסונג הייתה חייבת לחדש ולהתעלות על עצמה, במיוחד בתחום שהיא כל כך מובילה בו. בדומה לוואווי, אפל, LG וחברות נוספות, סמסונג ציידה את הפאבלט עם מערך צילום כפול שכולל מצלמת 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.7 ופיקסלים כפולים בגודל 1.4 מיקרון, ומצלמת 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 עם עדשה רחבה.

לראשונה בסמארטפונים, לשני החיישנים יש מייצב תמונה אופטי, מה שאומר שצילומי הווידאו יהיו הרבה יותר יציבים מקטעי וידאו בסמארטפונים אחרים. ביחד, שתי העדשות מאפשרות זום אופטי של פי 2, בדומה לאייפון 7 פלוס. זו עדיין אחת המצלמות המובילות שיש כיום, במיוחד בתנאי תאורה חשוכים והתמונות בתנאי תאורה אופטימליים מדויקות ומפורטות.

עוד העדשות מאפשרות צילום במצב "בוקה" מלאכותי, בו הרקע מטושטש. נראה שהאלגוריתם של סמסונג עדיין לא מהודק מספיק וצריך כמה ליטושים. התמונות במצב בוקה היו באיכות נמוכה משמעותית לעומת צילום בוקה בווואוי P10 ובאייפון 7, אך שמחנו לגלות כי סמסונג מאפשרת שמירה של תמונה במצב רגיל וגם צילום בוקה, כך שאם אתם לא מרוצים תוכלו לבחור בתמונה הנקייה.

במצב צילום וידאו, השיפור של מייצב התמונה האופטי הכפול מורגש, אך לא בצורה משמעותית. המצלמה הקדמית זהה לזו שבגלקסי S8 וכוללת חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי. היא מצלמת מצוין בתנאי תאורה חשוכים והתמונות מפורטות מאוד. בשורה התחתונה המצלמה של סמסונג היא עדיין אחת מהטובות שיש היום בסמארטפונים, ויתכן שנראה עדכונים לתוכנה שישפרו עוד את האלגוריתם.

סמסונג גלקסי נוט 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
העט החכם מזהה את עוצמת הלחיצה על המסך./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

ללא ספק זה מכשיר הטוב ביותר שסמסונג ייצרה עד היום, וסמארטפון האנדרואיד החזק והמתקדם ביותר שיש כיום בשוק. גלקסי נוט 8 הוא לא רק מכשיר שנועד לחובבי העט החכם אלא לכל מי שצריך מכשיר חזק לעבודה. הוא מציע את החומרה המתקדמת ביותר ולא נתקל באף קושי בהרצת אפליקציות ושירותים בזכות כוח עיבוד הרבה מעבר לדרוש. העט של סמסונג עבר שיפור ניכר לעומת הנוט 5 וזו ללא ספק בשורה עבור מי שהולך לעבוד איתו שעות רבות. אהבנו גם את המסך הגדול נטול השוליים, את אורך חיי הסוללה ואת מערך הצילום המתקדם. אם אתם מחפשים סמארטפון שמספק את הביצועים הטובים ביותר, אין ספק שנוט 8 הוא בחירה מוצלחת. מחירו 3,999 שקלים, מה שהופך אותו לאחד המכשירים היקרים בישראל. במקרה הזה יש תמורה לא רעה לכסף.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully