וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב ב-20:00 - משדר מיוחד: אפל משיקה את אייפון 8

12.9.2017 / 8:46

כמדי שנה יתכנסו הערב בכירי ענקית הטכנולוגיה על הבמה - הפעם לראשונה בתיאטרון "סטיב ג'ובס" במטה הענקי החדש של החברה - כדי להציג את מכשירי האייפון החדשים, להשיק את iOS 11 לכלל המשתמשים ולחשוף את החידושים לשנה הקרובה. זה מה שצפוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצטרפו אלינו למשדר המיוחד, הערב בשעה 19:45 באתר ובפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי חודשים ארוכים של שמועות, אפל תציין הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל) עשור לאייפון - הסמארטפון האמיתי הראשון שנתן את אות הפתיחה לעולם המובייל כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. מדי שנה במהלך העשור האחרון הקפידה ענקית הטכנולוגיה הרווחית בעולם להשיק אייפון חדש בחודש ספטמבר, ואחרי לא מעט דיווחים על קשיים במעגל הייצור, טים קוק, מנכ"ל החברה, יעמוד בזמן על הבמה להציג את החידושים של אפל לחצי השנה הקרובה.

הצטרפו אלינו הערב בשעה 19:45 למשדר מיוחד באתר ובפייסבוק. נעביר בשידור חי את ההשקה יחד עם פרשנים, מומחים ומעריצי אפל.

אפל חוגגת באירוע גם את השקת המטה הענקי החדש שלה בעיר קופרטינו שבקליפורניה. המבנה העצום בגודלו זכה לכינוי "החללית" בשל צורתו העגולה. אירוע חשיפת האייפונים יתקיים לראשונה בתיאטרון "סטיב ג'ובס", ולשם כך נאלצה אפל לצמצם את רשימת המוזמנים בכמה אלפים, לעומת שנה שעברה.

בחודשים האחרונים נחשפנו להדלפות ושמועות ללא הפסקה. עם הזמן השמועות התכנסו לכמה דיווחים מאומתים כמעט לחלוטין לגבי מידות האייפון, סוג המסך, השינויים שיהיו בו, המחיר הצפוי ולאחרונה גם כמה אפשרויות לגבי שמו. כמו כן, אתמול דלפה הגרסה הסופית של מערכת ההפעלה לניידים, iOS 11, שתופץ מחר רשמית. האייפון החדש צפוי להיות מסקרן במיוחד, ולהציע עיצוב חדש לגמרי בנוסף לפיצ'רים מתקדמים מאוד, אבל הוא כנראה לא יהיה האייפון היחיד שתציג אפל.

מוקאפ אייפון 8. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
ככה ככל הנראה ייראה האייפון החדש./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

לפי השמועות, אפל תשיק לראשונה שלושה אייפונים. גרסאות מעודכנות לאייפון 7 ולאייפון 7 פלוס, ואייפון חדש עם מסך OLED נטול שוליים כמעט לחלוטין. השם המוביל ברולטת הניחושים ברשת הוא אייפון X אבל יש לא מעט דיבור גם על אייפון 8 או iPhone Edition. את המידע הזה דלו גולשים מתוכנת ה-HomePod שהודלפה.

שני האייפונים, כנראה אייפון 7S ואייפון 7S פלוס, יגיעו עם גודל וסוג מסך זהים אך המעטפת שלהם תהיה שונה והם סוף-סוף יתמכו בטעינה אלחוטית. אייפון 8 יגיע, לפי הדיווחים, עם מסך OLED בגודל 5.8 אינץ' ויתמוך בטכנולוגיית True Tone הקיימת באייפדים ומתאימה את גווני המסך בהתאם לסביבה. המסך יהיה נטול שוליים כמעט לחלוטין, למעט פס בראש המכשיר. לפי הדיווחים, שתי פיסות המסך לצד הפס הזה מכונות על ידי אפל "אוזניים".

בגב המכשיר יהיה מערך צילום כפול משופר, הממוקם לאורך ולא לרוחב כמו באייפון 7 פלוס, ולראשונה אפל גם תיפרד מכפתור הבית המיתולוגי לטובת כפתור וירטואלי במסך. בעניין קורא טביעות האצבע, יש שתי שמועות: הראשונה, שקורא טביעות האצבע יעבור לגב האייפון; השנייה היא שאפל תיפרד ממנו לחלוטין. עדיין תהיה אופציית זיהוי ביומטרי אך תבוצע על ידי המצלמה הקדמית. מעבר לכך האייפון יגיע עם מעבד מהיר יותר, יהיה עמיד למים וגם יהיה הסמארטפון הכי יקר בשוק, עם תג מחיר משוער של 999 דולרים לדגם הכי פשוט וסיכוי סביר שכ-2,199 דולרים לדגם הבכיר עם 512 גיגה לאחסון.

בנוסף, ככל הנראה אפל תחשוף עם האייפונים החדשים גם צבע חדש - מעין הכלאה של הזהב המוכר עם נחושת, מה שיוצר צבע די מוזר ומכוער המזכיר חלודה.

מוקאפ אייפון 8. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
מסך גדול, כמעט נטול שוליים./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

מה עוד צפוי?

iOS 11
את רוב השדרוגים ב-iOS 11 לא נראה ברמת הממשק אבל יהיו כמה עדכונים ויזואליים. ממשק הצילום שודרג כדי לאפשר צילום תמונות תקריב בחושך, על ידי שימוש במייצב התמונה וצילום ב-HDR. בנוסף, בדומה לאינסטגרם ולתמונות ה-GIF, תוכלו לבצע לופ על תמונות חיות שיראו כמו סרטון קצר. הממשק החדש יחסוך גם במקום - הסרטונים ישקלו מחצית מהנפח שלהם בזכות שיטת דחיסה חדשה. אם עד כה הסרטונים נדחסו בפורמט הנקרא H.264, כעת אפל תדחוס את הסרטונים בפורמט H.265 שיאפשר שמירה על איכות גבוהה יותר של הסרטונים תוך חיסכון מהותי בנפח.

אפל עדכנה גם את אפליקציית המסרים, iMessage, שתסונכרן בזמן אמת עם כל שאר המכשירים. במידה והתחלתם שיחה באייפון שלכם, תוכלו להמשיך אותה גם באייפד או במחשב ולראות את כל היסטוריית הודעות ה-iMessage. במידה ותרצו למחוק את אחת מההודעות, ההודעה תימחק גם בשאר המכשירים.

סירי החדשה תקבל קול טבעי יותר, חיווי ויזואלי שמציג הצעות והמשכיות של שאלות קודמות ועוד. סירי תדע לתרגם טקסט מאנגלית לכמה שפות כמו סינית, גרמנית, צרפתית, איטלקית וספרדית; היא תלמד את אופן השימוש שלכם ותציע לכם ב-Dock באייפד אפליקציות שאולי תרצו להשתמש בהן.

וילון ההתראות ומסך הנעילה הופכים למסך אחד. אם תרצו מסך הנעילה יציג את כל ההתראות שלכם, כך שתוכלו לגלול ישירות את מסך הנעילה. הווידג'טים נשארים והחלקה שמאלה במצב הנעילה תציג אותם. כשתנסו לגלול מלמעלה למטה, ב-iOS 11, כדי לפתוח את וילון ההתראות, בפועל תעברו למסך הנעילה.

שעוני אפל חדשים
קשה להשוות את הבאזז שיוצר אייפון חדש לעומת ההתרגשות המתונה לקראת השקת שעון אפל חדש, אבל ביום שלישי תשיק אפל גם שני שעונים חדשים לפחות. בשנה שעברה אפל הציגה עדכון לשעון שכלל ביצועים משופרים ואטימות בפני מים. אין דיווחים אמינים לגבי העיצוב, אם הוא השתנה, אך יש סיכוי טוב שלדגם אחד תהיה יכולת סלולרית עצמאית, שתאפשר להם לפעול ללא קשר לאייפון. למרות הקישורית הסלולרית, לא ניתן יהיה לבצע שיחות למעט FaceTime. שאר השעונים צפויים להציע עדכון חומרה וביצועים מהירים יותר.

אפל TV
שנתיים חלפו מאז הציגה אפל את Apple TV בדור החמישי. הסטרימר של החברה עדיין לא תומך ברזולוציית 4K ונראה שסוף-סוף נזכה לעדכון במהלך האירוע. הדגם החדש צפוי להגיע עם מעבד מהיר יותר ויכולות חדשות. בכנס המפתחים שהתקיים בחודש יוני השנה, טים קוק הבטיח שבהמשך השנה נראה עוד שדרוגים רבים במערכת ההפעלה לטלוויזיה, tvOS. בעבר הודלף כי אייטונס ערוכה לספק תוכן ב-4K HDR וכי אפל כבר חתמה על חוזים עם אולפנים על מנת לספק תוכן ב-4K. גם השלט של אפל TV יזכה לריענון אך בשלב זה לא ברור עדיין איך הוא ייראה.

עוד באותו נושא

iOS 11 נחשפה: כל מה שצריך לדעת על מערכת ההפעלה החדשה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה אתה מתכנן הפעם? טים קוק, מנכ"ל אפל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully