וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים בבית - עכשיו גם ברשת

20.9.2017 / 8:06

מרגע שמקבלים ההאקרים גישה לרשת הביתית שלכם, הדרך אל המצלמה הביתית והתקנים אחרים קצרה ומהירה. כיצד נגן על עצמנו?

צג בית חכם על מסך לפטופ. ShutterStock
ייתכן שמישהו מתבונן בכם בדקות אלו ממש באמצעות המצלמה שאתם בעצמכם התקנתם כדי להרגיש בטוחים יותר?/ShutterStock

יש המשתמשים בהן כדי להשגיח על המטפלת של ההורים המבוגרים, יש הצופים בנעשה בבית כדי להיות בקשר עם הילדים במשך היום ויש שנהנים לצפות במעשיהם של חיות המחמד שלהם בשעות הארוכות שבהן הן נשארות לבד. מה שפעם היה נחלתם של בתי עסק בלבד הפך לנחלת הכלל – מצלמות אבטחה המחוברות לאינטרנט הן מצרך ביתי נפוץ ביותר. הן מאפשרות לנו להרגיש בטוחים יותר ובעלי שליטה על הנעשה בדל"ת אמותינו, גם כאשר אנחנו רחוקים.

אבל מה קורה כאשר אמצעי האבטחה והשליטה נעשה בעצמו מקור לפריצה? האינטרנט של הדברים אמנם הפך את החיים של כולנו להרבה יותר קלים, אבל אתו הגיעו גם לא מעט סכנות. למעשה, ייתכן שמישהו מתבונן בכם בדקות אלו ממש באמצעות המצלמה שאתם בעצמכם התקנתם כדי להרגיש בטוחים יותר בביתכם. אז מה עושים?

לא צריך להיות האקר מיומן

כדי להבין את הפתרון, ראשית עלינו להבין את הבעיה. כדי לפרוץ למצלמה הביתית שלכם כל שעל עברייני הרשת לעשות הוא לגשת לרשת הביתית שלכם. כדי לעשות זאת הם מנחשים את הסיסמה שלכם (בדרך כלל זו לא משימה מסובכת במיוחד) או משתמשים בשיטות אגרסיביות יותר לשינויה. משניתנה להם הגישה הבסיסית לרשת, המצלמה הביתית בדרך כלל נגישה בלחיצת כפתור. הסיבה: מרביתנו סבורים שההגנה על הרשת מספיקה כדי להגן על המכשירים המחוברים אליה ולכן לא מוסיפים הגנת סיסמה גם למכשירים השונים. וכשהסיסמה לרשת היא תאריך הלידה של הילד, כל הסיפור לוקח דקתיים. סיכומו של דבר: לא צריך להיות האקר מיומן מדי בשביל לגשת למצלמה הביתית שלכם.

הפתרון המידי שכולנו צריכים ליישם (ולא אמור לקחת יותר מכמה דקות) הוא, אפוא, שינוי הסיסמה לרשת (הימנעו משילוב שמות פרטיים, שמות משפחה, תאריכי לידה וכל אינפורמציה מובנת מאליה בסיסמה) והוספת הגנת סיסמה למכשירים השונים המחוברים אליה, לרבות המצלמה הביתית. למרבה הצער, אפילו החלפת הסיסמה לא תמיד עוזרת.

הצטרפו לשירות של בזק שיגן על הרשת הביתית ב-9.90 שקלים לחודש בלבד

כיתוב: צילום ממצלמת אבטחה מתוך מערכת בית חכם של בזק. צילום מסך
כדי להגן על המכשירים שלכם מפני פריצה פיתחו בבזק פתרון דו שכבתי. צילום מתוך מצלמת בית חכם של בזק/צילום מסך

כל המכשירים חשופים

אבל האם כאן סיימנו? לא בדיוק. ראשית, מפני שתחום עבריינות הרשת הוא תחום דינמי במיוחד, ומה שעבד אתמול לא בהכרח יעבוד מחר. לכן אתם צריכים פתרון דינמי. ושנית, מפני שלא רק המצלמה שלכם חשופה לפריצות. מדובר בעצם בכלל המכשירים שמחוברים לרשת הביתית: סטרימרים, קונסולות משחקים, טלוויזיות חכמות, סמארטפונים, טאבלטים, בייבי מוניטורים וכיוצא באלו. "העולם שבו אנחנו חיים הוא עולם חכם ונוח. אנחנו משתמשים ברשת הביתית כמעט לכל פעולה יומיומית ועל כן חשופים לסכנות סייבר חדשות שאנחנו לא מודעים להן, ומחירן לעתים כבד מאוד. אם לא נגן על עצמנו נהיה חשופים לפגיעה קשה בפרטיות שלנו", אומר ניב ברקנר, מנהל אגף מוצרים וחדשנות בבזק.

כדי להגן על המכשירים שלכם מפני פריצה פיתחו בבזק פתרון דו שכבתי: השכבה הראשונה היא שכבת ההגנה על הרשת, הלומדת את דפוסי החיבורים אליה ומזהה התחברויות תקינות ושאינן תקינות, חוסמת משתמשים שאינם מורשים, מנתחת את תעבורת המידע ברשת מול ציוד הקצה, מנטרת התקפות שנועדו להשבית מערכות ומנטרלת אותן. השכבה השנייה מגנה על כלל המכשירים המחוברים לרשת: אם נעשה ניסיון לא תקין להתחבר לאחד המכשירים, המערכת מזהה אותו ומנטרלת אותו.

השליטה בסל ההתקנים המחוברים לרשת נעשית באמצעות אפליקציה. רשימת ההתקנים ניתנת לשליטה בלחיצת כפתור, מהבית או מחוצה לו. האפליקציה תיידע אתכם על חיבור וניתוק של מכשירים מהרשת, תוכלו לחסום את גישתם של מכשירים מסוימים מהתחברות לרשת, להציג את רשימת ההתקנים המחוברים בכל רגע נתון, להוסיף ולהסיר התקנים.

הצטרפו עכשיו לשירות של בזק שיעניק לכם שקט נפשי והגנת סייבר מושלמת על הרשת הביתית

להגיף את תריסי הסייבר

האם אנטי וירוס מספיק? אנטי וירוס הוא הגנה חשובה והכרחית למחשבים שבבית. תוכנות אנטי וירוס מספקות הגנות שונות מפני וירוסים, סוסים טרויאניים, תוכנות כופר, תוכנות ריגול ותולעים הגורמים נזקים למחשב ופוגעים בפרטיותכם. אך מה לגבי מכשירים שלא ניתן להתקין עליהם תוכנת אנטי וירוס? כדי למקסם את ההגנה ולהפוך את הבית לבטוח כדאי לשלב את האנטי וירוס עם שירות האינטרנט החכם והבטוח של בזק ולקבל ביטחון מלא בשימוש בכלל המכשירים הטכנולוגיים.

שירותי סינון אשר יושבים על שרתים מרוחקים עוזרים להתמודד עם חלק מהאיומים – בעיקר כאלו שמגיעים מרחוק ועל גבי האינטרנט. אבל כדי להגן באמת על הרשת חשוב שההגנה תשב על הנתב הביתי. בצורה כזו גם אנשים שנמצאים בקרבת מקום ומנסים לפרוץ לנו הביתה לא יצליחו. הדבר דומה לשירות הגנה מרחוק באמצעות מצלמות מול הצבת שומר 24/7 בכניסה לבית.

הצטרפו לשירות של בזק שיגן על הרשת הביתית ב-9.90 שקלים לחודש בלבד

וואלה! NEWS בשיתוף בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully