וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באסה לתומכי ה-BDS: אסור להם לקנות את אייפון X החדש

14.9.2017 / 11:41

זה לא סוד שטכנולוגיה ישראלית נמצאת כמעט בכל מוצר חכם בעולם, אבל ההתרגשות סביב אייפון העשור של אפל היא גם הזדמנות להזכיר למי שרוצה להחרים את ישראל על מה הוא צריך לוותר באמת

צילום מסך

(בסרטון: אירוע ההשקה המלא של אפל)

תנועת ה-BDS העולמית קוראת לחרם, מניעת השקעות, ועיצומים נגד ישראל, או במילים אחרות: פעיליה מאמינים שניתן להפעיל לחץ בינלאומי על ממשלת ישראל באמצעות קריאה לחברות לנתק את הקשר הכלכלי עם ישראל. בנוסף הם קוראים לאנשים מכל העולם להפסיק להשתמש במוצרים של חברות ישראליות או כאלו העושות עסקים עם ישראל. הבעיה היא שגם אם נשים רגע בצד את עשרות המותגים הבינלאומיים שעושים עסקים עם ישראל ובישראל, טכנולוגיה ישראלית נמצאת כמעט בכל מקום. כן, גם באייפון X החדש והמדובר שאפל השיקה השבוע.

אפל מעצבת ומוכרת את המוצרים שלה, אבל כמו חברות טכנולוגיה רבות היא לא מייצרת בעצמה את המוצרים. השבוע השיקה החברה שלושה אייפונים חדשים: אייפון 8, אייפון 8 פלוס ואייפון X (אייפון עשר, בעברית). ההרכבה מבוצעת במפעל פוקסקון בסין והרכיבים מגיעים מחברות שונות, בהן גם סמסונג המתחרה. לאפל יש יותר מ-200 ספקים, וגם לספקים האלה יש ספקי-משנה כך שהרבה מאוד ידיים מעורבות ביצירת כל אייפון.

אייפון X. AP
המציאות הרבודה באייפון החדש? קשורה גם לישראל./AP

ברשימת הספקים העדכנית שמפרסמת אפל אפשר למצוא את חברת ווישיי אינטר - טכנולוגיות, חברה אמריקנית לה חברת בת בשם ווישי ישראל. חברת האם וחברת הבת הן מהיצרניות הגדולות במערב של רכיבים אלקטרונים פסיביים, והיא היצרנית העיקרית של מוליכים. לחברה שני מפעלים בישראל - בבאר-שבע ובדימונה - וחלק מהרכיבים שנמצאים בתוך האייפונים והמוצרים של אפל, מגיעים הישר ממפעלי החברה בארץ.

לאייפון X יש שתי גרסאות - אחת עם מודם של קוולקום ואחת עם מודם של אינטל. אינטל כידוע פעילה מאוד בישראל ורכיבים פנימיים רבים היא מפתחת ומייצרת פה. לאינטל שלושה מפעלים בישראל, כשהמפעל בקריית-גת הוא הגדול שבהם; מועסקים בו 3,750 עובדים רובם הנדסאים, מהנדסים וטכנאים. בקריית-גת מייצרים את השבבים המתקדמים בעולם ואין פלא שהמפעל הזה מספק לאפל שבבים למוצרים שלה.

עוד באותו נושא

אפל חשפה את אייפון X: מסך נטול שוליים, בלי כפתור הבית ופתיחה במבט בלבד

לכתבה המלאה
אייפון X. AP
אפל עובדת עם מאות ספקים, שעובדים עם אלפי ספקי משנה. על כל אייפון שנמכר יש לפחות כמה ישראלים שמרוויחים כסף./AP

גם אורבוטק הישראלית בין החברות שתרמו ליצירת אייפון העשור, למרות שאינה ברשימת הספקים עצמה. "רוב הספקים של אפל במזרח ואנחנו הספקים המרכזיים של אותם ספקים", אומרים בחברה. "להערכתנו אנחנו נוגעים בלפחות 30 רכיבים שונים שיש באייפון; אנחנו מאוד מעורבים במסך".

בנוסף למעורבות של אורבוטק, יש גם את המעורבות של חברת פריים-סנס הישראלית שנרכשה בשנת 2013 על ידי אפל והתמחתה בפיתוח חיישני תנועה. ליבת הטכנולוגיה של פריים-סנס שולבה בקינקט של מיקרוסופט ורבים שאלו מדוע אפל צריכה בכלל את פריים-סנס? כעת נראה שהתמונה מתבהרת, טכנולוגיית מצלמת העומק האמיתי של אייפון X מבוססת על הטכנולוגיה הזו - מקרן נקודות שמקרין על הפנים יותר מ-30,000 נקודות בלתי נראות, מצלמת אינפרה אדום ועוד.

בנוסף, פריים-סנס הייתה הבסיס להקמת מרכז המחקר ופיתוח של אפל בישראל שנפתח בשנת 2015 בראשו עומד רוני פרידמן. לפי הערכות, כיום עובדים שם יותר מאלף מהנדסים ישראלים וחלק מפיתוחי המציאות המדומה (AR), שנחשפו בהשקת האייפון על הבמה פותחו כאן בישראל.

האמת שלהיטפל לאייפונים החדשים זה קצת קטנוני, אבל שרשרת האספקה הארוכה של אפל זו דוגמה טובה לכך שידע ופיתוחים ישראליים ניתן למצוא כמעט בכל פיסת טכנולוגיה בעולם. מפטנטים של IBM ואינטל שפותחו בישראל ועד טכנולוגיות של סטארט אפים שהוטמעו באינספור מוצרים ושירותים טכנולוגיים בעולם. אז בפעם הבאה שאתם מתווכחים עם תומך BDS ברשת, תשאלו אותו באיזו טכנולוגיה ישראלית הוא עושה שימוש כדי להתכתב איתכם?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully