וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאגר נחשף: מאות תעודות זהות של לקוחות "טלגראס" בידי המשטרה

מגזין קנאביס

19.9.2017 / 11:18

"התקשרו אליי וזימנו אותי להגיע לתחנה," סיפר אחד הנחקרים. "כשהגעתי אמרו לי 'אתה לא מעניין את המשטרה, אנחנו יודעים שאתה צורך קנאביס אבל אנחנו לא מחפשים את הצרכנים, רק את הסוחרים'"

למרות הצהרות המשטרה כי ביכולתה לנטרל את המסחר בקנאביס בקבוצות 'טלגראס', עד כה לא נרשמה כל ירידה בקצב המכירות ואף להפך מכך - כך מדווח מגזין קנאביס. אבל אם עד היום הפעילות של הרוכשים ושל הסוחרים התנהלה בסודיות, כעת מתברר כי למשטרה תיעוד של מאות לקוחות.

בחודשים האחרונים מנסה המשטרה להתמודד עם התופעה ולהסתנן למערכת, שזוכה לפופולריות רבה ומציעה גראס במשלוחים עד הבית. אך מלבד מעצרים בודדים נראה שהמשטרה ממשיכה להיות חסרת אונים מול הפופולריות הגוברת של השירות, המונה כבר אלפי חברים.

במסגרת הליך רכישת הקנאביס בפלטפורמה המקוונת, המבוססת על אפליקציית המסרים המוצפנת טלגרם, מתבקשים הלקוחות לשלוח צילום של תעודת הזהות שלהם, לצד תמונת סלפי כלשהי, כדי שהסוחרים יוכלו לאמת שלא מדובר בשוטר סמוי.

שיטה זו של אימות על ידי תעודות זהות העלתה מדי פעם חששות שמא מאגר תעודות הזהות ייחשף למשטרה, אך מאחר וידוע שכוחות האכיפה אינם מחפשים את הלקוחות הקטנים, אלא את הסוחרים עצמם, חשש זה לא פגע בקצב המסחר, הנאמד במיליוני שקלים ביום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה באפליקציה./מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת נראה שאכן בידי המשטרה מאגר של תעודות זהות של לקוחות טלגראס, ככל הנראה בעקבות מעצר של אחד הסוחרים מאזור ראשון לציון; לפי הדיווח, במכשיר הסמארטפון של הסוחר התגלו לכאורה מאות צילומים של תעודות זהות. עוד מדווח האתר כי בעקבות איתור המאגר, זימנה בימים האחרונים המשטרה אזרחים החשודים ברכישת קנאביס.

"התקשרו אליי וזימנו אותי להגיע לתחנה," סיפר אחד הנחקרים. "כשהגעתי אמרו לי 'אתה לא מעניין את המשטרה, אנחנו יודעים שאתה צורך קנאביס אבל אנחנו לא מחפשים את הצרכנים, רק את הסוחרים'. השוטרים אמרו לי שהיו שם כבר המון אנשים. בזמן החקירה החוקר הוציא קלסר עם עשרות דפים ובכל אחד מהדפים צילומים של כמה תעודות זהות".

לפי הדיווח, "היו 4-8 צילומים בכל עמוד, תמונת סלפי של מישהו ולידו תעודת הזהות שלו. החוקר התחיל לדפדף בין כל תעודות הזהות עד שהגיע לתעודה שלי. אני בטוח שהיו בקלסר בין 200 ל-500 תעודות זהות לפחות. ראיתי שם גם המון תמונות סלפי"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודות הזהות דרושות כדי לאמת את זהות הסוחרים והרוכשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

למגזין קנאביס פנו ישראלים רבים שגם זומנו לחקירה בתחנת ראשון לציון, מה שמחזק את העדות. "זומנתי לחקירה והראו לי מיליון ואחד נערים שחתמו", מסרה תושבת העיר. "גם אני זומנתי, תיארתי לעצמי שזו איזה שטות," כתב אחר. "ראיתי בערך 350 דפים שבכל אחד יש שתי תעודות זהות", העיד צעיר אחר שזומן לחקירה בימים האחרונים.

בתשובה לפניית המגזין לא הכחישו במשטרת ישראל את עובדת החקירה הנרחבת ואת הימצאות תעודות הזהות בידי המשטרה - אך טענו כי הפרטים אינם מדויקים. "המידע המופיע בפנייה אינו מדויק, בלשון המעטה, ובשלב זה אין בכוונתנו להתייחס לחקירות המתנהלות," נמסר מהמשטרה.

>> פורסם לראשונה במגזין קנאביס.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully