וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים חיברו לראשונה מוח אנושי ישירות לאינטרנט

22.9.2017 / 8:22

"הנתונים שנאספו יכולים להוביל להבנה טובה יותר של האופן שבו המוח שלנו עובד וכיצד אנו יכולים לנצל את הידע הזה כדי להגדיל את כוח המוח שלנו"

מטריקס. צילום מסך
אנחנו עוד רחוקים מזה, אבל ממשק אדם-מכונה ממשיך להתפתח./צילום מסך

בשנת 1999 נגנבנו כולנו כשניאו התחבר למטריקס בפעם הראשונה בקולנוע באמצעות התקן שהוחדר לראשו. זה נראה כמו עתיד רחוק אבל מאז השבבים התחזקו והתכווצו והתחלנו להכניס אותם לכל מכשירי החשמל ואפילו לבגדים ולגוף שלנו. כעת נראה שהתקדמנו צעד נוסף בסינרגיה שבן אדם למכונה כשחוקרים חיברו מוח אנושי של אדם חי לרשת האינטרנט.

המדענים מאוניברסיטת Wits שביוהנסבורג בדרום אפריקה דיווחו כי מדובר בפריצת דרך משמעותית בתחום, וזו הפעם הראשונה שהצליחו לחבר מוח של אדם חי ישירות לרשת העולמית. הנבדק חובר למכונת EEG, המבצעת מיפוי של פעילות המוח; המכונה אספה בכל רגע נתון אותות חשמליים ושידרה אותם ישירות למיני-מחשב מסוג Raspberry Pi ששימש כמרכז בקרה.

המחשב המיר את אותות המוח של הנבדק לממשק גרפי והחל הציג את הנתונים והפעילות המוחית של הנבדק באתר אינטרנט בזמן אמת. אתר האינטרנט פתוח וכל אחד יכול היה לגשת אליו לראות את הפעילות המוחית של הנבדק באותו הרגע.

"הנתונים שנאספו מהפרויקט יכולים להוביל להבנה טובה יותר של האופן שבו המוח שלנו עובד וכיצד אנו יכולים לנצל את הידע הזה כדי להגדיל את כוח המוח שלנו", אמרו המדענים. אנחנו לא יודעים מה אתכם אבל לנו זה נשמע קצת קריפי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully