וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבו אחריהם: הליצנים הרצחניים השתלטו גם על פייסבוק ואינסטגרם

9.10.2017 / 8:49

בפייסבוק נפתחו בימים האחרונים קבוצות רבות המנסות לאגד דיווחים על ליצנים משוטטים, ובעיקר לארגן גולשים שמעוניינים להילחם בתופעה, בניגוד לבקשת המשטרה. באינסטגרם תמצאו את הפרופילים של הליצנים עצמם

ליצנים מפחידים מטילים אימה ברחבי הארץ, אוקטובר 2017/צילום: סרטוני גולשים ופייסבוק, עריכה: יאיר דניאל

תופעת הליצנים המפחידים ממשיכה לייצר כותרות בישראל. בשבוע שעבר דווח על נערה שנחבלה באורח קל כשהותקפה בידי אדם המחופש לליצן ביישוב תל מונד שבשרון; בירושלים הוקפצו שוטרים לסריקות בעקבות דיווחים על נער המחופש לליצן ולאחר זמן קצר אותר בן 17 עם מסיכת ליצן ושוקר חשמלי.

במקרה נוסף בבירה, עיכבה המשטרה שני צעירים שברשותם נתפסו אגרופן ואולר, שסיפרו כי הם הצטיידו כדי להגן על עצמם מפני הליצנים. בקריית מוצקין נתפס בן 15 ששוטט בפארק בעיר עם פנס שוקר חשמלי כשהוא עוטה מסיכת ליצן. בראשון לציון נעצרו ארבעה נערים בני 16 כשברשותם מסיכות ליצן ובפארק בקריית גת נעצרו שני נערים בני 14 לאחר שגרמו לבהלה כשהם מחופשים לליצנים ואלה לא המקרים היחידים.

המשטרה הגדירה את התופעה "פסולה ופלילית", בשל זריעת פחד בציבור ושיבוש חיי השגרה ובהודעה שמסרה הציבור התבקש שלא לקחת את החוק לידיים ולא לפגוע בבני הנוער המחופשים.

התופעה התרבותית הזו לא החלה בישראל וכבר בשנת 2014 דווח על ליצנים מרושעים המטרידים הולכי רגל בצרפת. הליצנים זכו לכותרות כשהם השתלטו עם רחובות ארה"ב וכעת נראה שהם זוכים ל-15 דקות התהילה שלהם גם בארץ הקודש. אם תרצו לעקוב אחרי הפעילות של הצעירים המחופשים לליצנים רצחניים אפשר להמתין להם בפארקים חשוכים ברחבי הארץ, או להיכנס לרשתות החברתיות.

נדמה שבחלוקה בין הרשתות החברתיות, הליצנים עצמם השתלטו על אינטסגרם; ניתן למצוא לא מעט פרופילים ועמודים של ליצנים המעדכנים מתי ואיפה הם יוצאים להסתובב וגם לא מעט תמונות וסרטונים מהפעילות הלילית - רק חפשו את צמד המילים "CLOWN ISRAEL" בשורת החיפוש ותמצאו לא מעט. קשה לדעת מה באמת צולם בישראל ומה נלקח מהרשתות החברתיות בעולם אבל אין ספק שמדובר בתופעה ששוטפת את הרשת ולא רק את הרחובות החשוכים.

בפייסבוק נפתחו בימים האחרונים קבוצות רבות המנסות לאגד דיווחים על ליצנים משוטטים, ובעיקר לארגן גולשים שמעוניינים להילחם בתופעה, בניגוד לבקשת המשטרה. כך לדוגמה צצו קבוצות כמו "אשקלון צדה ליצנים ביחד", "באר שבע צדה ליצנים ביחד", "צדים ליצנים", "ליצנים מפחידים ישראל",
"ישראלים נגד ליצנים", "ליצנים מפחידים בישראל", "מדווחים על ליצנים" ועוד. חלק מהקבוצות טריות מאוד, ומונות כמה גולשים בודדים, וחלק כבר מתחילות לתפוס תאוצה עם כמה מאות חברים.

לא ברור לאן הולכת התופעה הזו, אבל אפשר לסכם כבר שמדובר בבדיחה שלא רבים נהנים ממנה. ככל הנראה היא תיעלם תוך שבועיים או פחות ואפשר רק לקוות שאף אחד לא ייפגע במהלך מתיחה לפני שהנוער יעבור לטרנד הבא.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully