וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרה של לרר נכשלה: פייסבוק לא תשכפל את עמוד הצינור

יונתן כיתאין

8.10.2017 / 16:56

"עשינו טעות תפעולית מצערת בעת שעבדנו על העתקת העמוד" - כך נמסר מפייסבוק היום בהתייחס לשכפול הלייקים בעמוד האח הגדול. המשמעות: "רשת" תאבד חצי מיליון לייקים ולרר ימשיך להתכתש עם ערוץ 10

גיא לרר מנחה התכנית הצינור וגדי וילצ'רסקי מחוץ למסיבת עיתונאים הדנה באי הפללת צרכני קנאביס, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
מהלך הפשרה נכשל בשל החלטת פייסבוק./מגד גוזני

חברת פייסבוק הודיעה היום (א') כי עשתה טעות כשפיצלה את עמוד הפייסבוק של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", כך שחצי מיליון העוקבים נשארו גם בעמוד של זכיינית ערוץ 2 קשת וגם בעמוד של הזכיינית רשת.

"מדיניות פייסבוק לגבי עמודים כוללת הנחיות ברורות כיצד לנהל עמודים רשמיים של מותגים, גופים וכיו"ב", נמסר בתגובה רשמית מהחברה. "בסופו של דבר, המשתמשים בפייסבוק הם אלה שמחליטים אחרי אילו עמודים הם יעקבו. באשר לעמוד 'האח הגדול', עשינו טעות תפעולית מצערת בעת שעבדנו על העתקת העמוד".

בעמוד תנאי השימוש של פייסבוק נכתב כי "שמות דפים וכתובות אינטרנט בפייסבוק חייבים לשקף במדויק את תוכן הדף". עוד מובהר בעמוד כי "שינויי שמות ומיזוגים אינם יכולים לגרום לחיבור מטעה או לא מכוון ואינם יכולים לשנות באופן מהותי את נושא הדף".

להודעה הזאת של פייסבוק יש שתי משמעויות מידיות: ראשית, הפיצול של עמוד "האח הגדול" יבוטל, כך שחצי מיליון העוקבים שהשיג העמוד בעת שהיה בידיה של קשת יישארו אצלה (מאז שינתה קשת את שם העמוד, וכעת הוא נקרא "קשת"). עמוד "האח הגדול" של רשת יאבד את העוקבים שקיבל הודות לתקופת הפעילות של קשת ויישאר רק עם כמות העוקבים שצבר מאז נפתח.

המשמעות השנייה נוגעת לסכסוך שפרץ בין ערוץ 10 למגיש התוכנית "הצינור" גיא לרר, שהודיע לפני כמה חודשים על מעבר לרשת. עמוד הפייסבוק של "הצינור" צבר למעלה ממיליון עוקבים ועם הודעתו של לרר על המעבר נוצרה מחלוקת בידי מי יישאר העמוד.

אבי לן העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה של מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר עם פטיש. פייסבוק, צילום מסך
"עשינו טעות תפעולית מצערת" - פייסבוק על שכפול עמוד האח הגדול./צילום מסך, פייסבוק

בשבוע שעבר נפגשו הצדדים בבית הדין, מאחר שלא הצליחו להגיע להבנות ביניהם, ולאחר שבערוץ 10 ביקשו מבית הדין להוציא צווים זמניים - עד להתבררות התביעה שהוגשה בעניין - שימנעו מלרר להמשיך לעשות שימוש בעמוד ויורו לו להעביר את זכויות הניהול בעמוד (Admin) לידיו.

שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב, מיכל נעים-דיבנר, ניסתה לגרום לצדדים להגיע להבנות ביניהם בלי שתצטרך לפסוק לטובת אחד הצדדים. "מדובר באמת בתיק נורא מעניין. אני צריכה לרסן את עצמי, כי כל-כך יותר מעניין אותי לדון בו מאשר להגיע לפשרה. אבל זה קטסטרופה לתת פה פסק דין", אמרה השופטת נעים-דיבנר, ששלחה את הצדדים להגיע ביניהם להבנות.

הצדדים אמנם חזרו בהמשך היום לבית הדין כשבידיהם "פתרון קסם": שניהם יפנו לפייסבוק כדי שזו תשכפל את העמוד, כפי שעשתה במקרה של עמוד "האח הגדול". על-פי ההסכמות, שאושרו על-ידי בית הדין, עד לקבלת תגובת החברה, במשך 60 יום, העמוד יישאר בידי לרר, אך לא יהיו בו קידומים לתוכנית החדשה שלו ברשת (וגם לא לתכנים של ערוץ 10).

כעת מתברר באופן סופי כי הפשרה שביקשו הצדדים להשיג בתמיכת בית הדין לא תצא לפועל. לא רק שפייסבוק לא תפעל לפי התקדים שקבעה בעניין "האח הגדול", אלא שהיא גם מבטלת רטרואקטיבית את אותו מהלך. ערוץ 10 ולרר יצטרכו לנסות למצוא הסכמות אחרות ביניהם לפי מתווים שונים שחלקם עלו במהלך הדיון בבית הדין בשבוע שעבר, או שיעבירו את ההכרעה בעניין לידיו של בית הדין.

באותו דיון אמרה השופטת נעים-דיבנר כי "אין ספק שהתיק הזה מאוד מורכב. ברור שהדף הזה שימש את התוכנית במשך כל הזמן שהיא התקיימה, זה היה דף הפייסבוק היחיד של התוכנית (ששייכת לערוץ 10). ומצד שני, נראה כאילו כתוב על העמוד הזה גיא לרר אול אובר איט. זה לא דף שאתה יכול להסתכל עליו במנותק מהבן אדם שניהל והקים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully