וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווינדוס-פון מת סופית - שבוע אחרי שביל גייטס עבר לאנדרואיד

10.10.2017 / 8:44

בסדרת ציוצים בטוויטר הודה ראש חטיבת הסלולר במיקרוסופט בכישלונה של מערכת ההפעלה לניידים, וטען כי הושקעו משאבים רבים מדי על מנת לשווק אותה

ווינדוס פון. ShutterStock
למרבה המזל, יש יחסית מעט מאוד מאוכזבים./ShutterStock

כשמייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, הודיע בשבוע שעבר שהוא עבר להשתמש בסמארטפון המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל, כבר ניתן היה להניח שמערכת ההפעלה לניידים מבית מיקרוסופט נמצאת על ערש דווי.

ווינדוס לניידים ניסתה ליצור גשר בין אחותה הגדולה המיועדת למחשבים לבין המסך הקטן אבל לא זכתה לפופולריות. המשתמשים המעטים יחסית שנותרו קיבלו את הבשורה על הפסקת פיתוח מערכת ההפעלה בסדרת ציוצים בטוויטר של ראש החטיבה הסלולרית במיקרוסופט, ג'ו בלפיור.

תחילה אישר בלפיור את העובדה שכולנו ידענו, כאמור, כי מיקרוסופט תפחית את רמת העניין שלה במערכת ההפעלה לניידים ולמעשה תפסיק לפתח ולשדרג אותה. הוא הבהיר שמי שעוד משתמש בווינדוספון ימשיך לקבל תמיכה ועדכונים קריטיים, אך לא אפשרויות או גרסאות חדשות.

ווינדוס פון. ShutterStock
ברגע שביל גייטס נטש, זה כבר היה ברור שהספינה שוקעת./ShutterStock

לאחר מכן הודה בכישלונה של מערכת ההפעלה, ושל מיקרוסופט עצמה, וטען כי הושקעו משאבים רבים מדי על מנת לשווק אותה לכמה שיותר משתמשים. עוד הוא הוסיף כי מיקרוסופט כשלה בניסיונותיה לשכנע מפתחים לפתח יישומים עבור מערכת ההפעלה.

לפי ההערכות, מיקרוסופט חולשת על נתח שוק של כ-0.1 אחוזים מכלל מחזיקי הסמארטפונים, בעוד אפל וגוגל תופסות יחד נתח שוק של כ-98 אחוזים. לדברי בלפיור, מיקרוסופט תתמקד עתה בפיתוח יישומים למשתמשים ש"נמצאים בסביבה הנוחה שלהם".

במילים אחרות, מיקרוסופט תתמקד עתה בפיתוח אפליקציות ושירותים לאנדרואיד ול-iOS, כפי שהיא כבר עושה. הסנונית הראשונה, לאחר שינוי האג'נדה, תהיה שילוב דפדפן האינטרנט העדכני של החברה, אדג', לשתי מערכות ההפעלה העיקריות בקרוב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully