וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הסיסמאות שהכי קל לפרוץ; כך תבחרו סיסמה שצריך 227 מיליון שנה לפצח

24.10.2017 / 9:03

למרות שכבר שנים מזהירים אותנו מבחירת סיסמה אחת לכל השירותים, המורכבת מרצף המופיע על המקלדת, כמו 123456789 או qwerty - הרוב עדיין משתמשים בהן. הטיפ הזה יחזק את האבטחה שלכם בקלות

סיסמה. ShutterStock
אל תעשו להאקרים חיים קלים./ShutterStock

גניבת זהות והשתלטות על חשבונות מקוונים היא תופעה שרק הולכת וצוברת תאוצה ככל שהעולם שלנו הופך ליותר טכנולוגי. לרובנו יש כמה חשבונות ברשת כמו מייל, רשתות חברתיות, שירותי תשלומים ובנקים ועוד, ועל כולם אנחנו מגנים בצורה מאוד פרימיטיבית - סיסמה שהגינו במוחנו באותו הרגע, או סיסמה קבועה שאנחנו משתמשים בה לכל השירותים.

כולנו צריכים להיות מודעים יותר לנוכחות שלנו ברשת, ולכמות המידע שאנחנו חולקים. רק הסיסמה של חשבון הג'ימייל יכולה להוביל האקר לתכתובות שלכם, לתמונות השמורות בגוגל Photos, למיקום שלכם בגוגל Maps ועוד. אם אתם משתמשים באותה סיסמה גם בפייסבוק, בעזרת הסיסמה שפוצחה וכתובת המייל שלכם אפשר להגיע גם לשם בכמה קליקים; וזה רק קצה הקרחון.

מומחי אבטחת המידע של אתר הקניות AO.com חשפו את עשר הסיסמאות הנפוצות ביותר שלוקח פחות משנייה אחת לפצח: 123456, 123456789, qwerty, 12345678, 111111, 1234567890, 1234567, password, 123123, 987654321 - או במילים אחרות, וריאציות עצלניות של רצפים מהמקלדת.

פייסבוק. ShutterStock
ואל תשתמשו באותה סיסמה גרועה לכל השירותים המקוונים שלהם./ShutterStock

כבר שנים רבות שהסיסמאות הללו מככבות בראש טבלאות הפופולריות, ועדיין רובנו ממשיכים להשתמש בהן. סיסמאות פשוטות מאוד נוספות לפיצוח כוללות את השם שלכם, שם בן/בת הזוג או הילדים, שם חית המחמד, תאריך הלידה, שם הרחוב שאתם גרים בו או גדלתם בו, מקומות אהובים עליכם לנופש, קבוצת ספורט אהובה ועוד פרטים שניתן לחלץ בקלות מהפרופילים ברשתות החברתיות.

בוטים המריצים סיסמאות יכולים לעבור על וריאציות שונות של מילות מפתח במהירות רבה ולא צריך להיות מומחה גדול כדי לשים יד על כלי הפריצה המשמשים בטכניקה המוכרת כ-Brute-force attack.

עם זאת, יש סיסמאות שעשויות לקחת עד 227 מיליון שנה לפצח, לפי מומחי משרד הפנים הבריטי; הם ממליצים לבחור סיסמה המורכבת משלוש מילים אקראיות שאינן קשורות ללא רווחים. הוספת מספר מגבירה משמעותית את הסיכוי שהסיסמה לא תפוצח, או במילים אחרות - עדיף להשתמש במילים אקראיות בלי התחכמויות מסיסמה המורכבת מפרטים אישיים עם מספרים המחליפים אותיות.

המומחים ממליצים גם להשתמש בסיסמאות שונות עבור שירותים שונים, למרות שזה עלול להקשות על משתמשים לזכור אותן. לכן מומלץ להחליף סיסמאות לפחות בשירותים שאתם מנדבים להם הכי הרבה מידע כמו גוגל ופייסבוק ולחשבונות חשובים כמו של הבנק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • סיסמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully