וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של פייסבוק לסחוט את כל כלי התקשורת בעולם

24.10.2017 / 11:25

הרשת החברתית החלה להעביר פוסטים מעמודים שעשינו להם לייק לפיד נפרד, למעט פוסטים ממומנים. הבעיה: חברות עשירות ימשיכו להפגין נוכחות ועמותות קטנות וארגונים חברתיים יתקשו לגייס את המימון לפרסום הפוסטים

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, ספטמבר 2015. AP
המשמעות: הגדולים ימשיכו להיות גדולים והקטנים ייעלמו./AP

ברשת החברתית גולשים יותר משני מיליארד אנשים ברחבי העולם - שמקבלים פיד שונה לפי ההעדפות האישיות שלהם, כפי שפייסבוק מבינה לנכון. הפיד שלנו מורכב מפווטים של חברים ועמודים שנתנו להם לייק אך כעת פייסבוק בוחנת שינוי שעלול להיות דרמטי עבור כלי התקשורת, מותגים, עמותות, אנשי ציבור ועסקים בכל העולם.

עמודים, שעשינו להם לייק, עושים שימוש ברשת החברתית כדי לשתף לינקים לכתבות ואתרי אינטרנט חיצוניים אבל הם עומדים כעת בפני משבר. פייסבוק החלה בניסוי בשש מדינות במהלכו היא הסירה את כל הפוסטים שפירסמו עמודים מהפיד והעבירה אותם לקטגוריית ה-Explore החדשה, שלא כל כך פשוט לאתר. השינוי גרם לכך שהפיד הפך להרבה יותר נקי ונותרו בו רק פוסטים ותמונות מחברים לצד פרסומות ופוסטים ממומנים.

בפייסבוק אישרו את הניסוי ולדברי הבלוג של החברה, "המטרה היא לבדוק האם אנשים מעדיפים להפריד בין הפרסומים האישיים לבין הפרסומים הציבוריים. אנחנו נשמע מה יש לאנשים להגיד על החוויה כדי להבין אם זה רעיון ששווה להשקיע בו בעתיד". הניסוי מתקיים כעת במדינות סרי לנקה, בוליביה, סלובקיה, סרביה, גואטמלה וקמבודיה ולפי פייסבוק, אין לה כוונה להוסיף עוד מדינות לפיילוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיד אקספלור החדש של פייסבוק - לא הכי פשוט להגיע אליו./מערכת וואלה!, צילום מסך

המהלך הזה עלול להיות מכת מוות על גופים רבים הסומכים על פייסבוק ככלי הפצה עיקרי של תוכן, לצד מנוע החיפוש של גוגל. חשוב לציין כי השינוי לא משפיע על שיתופים של פוסטים מעמודים על ידי פרופילים פרטיים. אין ספק שהפרדה של הפידים תגרום לצמצום של החשיפה לתכנים של עמודים בצורה משמעותית והברירה היחידה שתהיה לארגוני החדשות, תהיה לשלם כדי לפרסם את התוכן בתור פוסטים ממומנים.

בסלובקיה, חברות מדווחות על כך שהעמודים חווים צניחה משמעותית בחשיפה האורגנית ומבחינת פייסבוק המצב החדש יהפוך למקור הכנסה משמעותי. הבעיה היא שעמותות קטנות וארגונים חברתיים יתקשו לגייס את המימון לפרסום הפוסטים וכך רק חברות עשירות וגדולות ימשיכו להופיע בקביעות בפיד שלנו.

>> מה צריך לדעת על הפיד החדש?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully