וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א פרסמה קולות מהחלל - וזה נשמע מלחיץ

31.10.2017 / 8:53

חשוב להדגיש כי בריק של החלל גלי קול לא יכולים לנוע, אז היה צורך להמיר את גלי הרדיו שנקלטו בטלסקופים של סוכנות החלל האמריקנית לצלילים. אבל זה עדיין מאוד מגניב

צלמים זמניים מורשים

בחלל - כפי שכל חובב סרטי מדע בדיוני יודע - אי אפשר לשמוע אתכם צורחים, אבל לפי נאס"א אפשר לשמוע הרבה מאוד דברים אחרים. סוכנות החלל האמריקנית פרסמה אוסף של קבצי קול, להם ניתן להאזין בחינם ב-SoundClouud, המכילים גלי רדיו הנקלטים מאזורים שונים במערכת השמש שלנו, אותם המירה נאס"א לצלילים.

חשוב להדגיש כי בריק של החלל גלי קול לא יכולים לנוע, אז היה צורך להמיר את גלי הרדיו, אבל זה לא מפחית מעוצמת הנהמות של כוכבי לכת או השריקה של השמש. חלק מהקבצים מכילים צלילים שנקלטו מכוכבי הלכת שבתאי וצדק, חלק מירחים סביבם.

כוכב הלכת שבתאי. ShutterStock
קולות שהומרו מאותות שנקלטו מצדק ושבתאי./ShutterStock

בנאס"א ציינו כי "גלי פלזמה נשמעים כמו גלים באוקיינוס, היוצרים קקפוניה קצבית - אנחנו יכולים לשמוע נהמות ממקומות שונים בחלל". למרות שמדובר במניפולציה של הנתונים, קשה להתעלם מהעוצמה של הקולות הללו, בעיקר כשמבינים מאיפה הם מגיעים.

חלק מהצלילים תורגמו מהנתונים ששידרה הגשושית קאסיני, שנשלחה על ידי נאס"א וסוכנות החלל האירופית לחקור את כוכב הלכת שבתאי וירחיו - וסיימה את משימתה בחודש ספטמבר השנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully