וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר נגד אתרי חדשות ישראלים בשעות האחרונות

2.11.2017 / 20:18

משעות אחר הצהריים ספגו לפחות שני אתרי חדשות ישראלים מתקפה מהאקרים טורקיים. אתר "דבר ראשון" לא התעדכן מ-15:30 ואתר Times Of Israel הושחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר Times Of Israel הושחת לפני שהופל./מערכת וואלה!, צילום מסך

החל משעה 15:30 היום, האקרים - ככל הנראה דוברי טורקית - תוקפים את אתר האינטרנט "דבר ראשון". לפי גורמים באתר, מאז תחילת המתקפה אין באפשרותם לעדכן כתבות ותכנים אחרים באתר.

באתר מאמינים כי האקר הטורקי, הידוע בקהילת הסייבר הישראלית, הצליח להכניס קוד למערכות של אתר דבר ראשון תוך ניצול פריצת אבטחה בקוד ישן בשרתים של האתר.

בעזרת צוות מומחי אבטחה הצליחו לאתר את הקוד שנפגע ואת הנתיב שבו השתמשנו ההאקרים. באתר מצפים לחזור לפעילות הרגילה תוך כמה שעות. בזמן המתקפה מעלים אנשי האתר את הכתבות בדף הפייסבוק.

האקר סמארטפון. ShutterStock
בשני המקרים החשד מופנה כלפי האקרים טורקיים./ShutterStock

גם אתר החדשות הישראלי באנגלית Times Of Israel, ספג מתקפה ועדיין אינו פעיל. בתחילה הושחת האתר על ידי האקרים טורקים (לא ברור האם מדובר באותו האקר או האקרים) וכרזה שהכינו הפורצים החליפה את האתר הרגיל.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל אמר כי "מדובר בהמשך של מגמה של קבוצות האקרים פרו-פלסטיניות שמנסות להציג הישגים באמצעות התקפות סייבר על מוסדות ואתרים ישראלים".

לדבריו, השחתת אתרים היא מתקפה פשוטה ביותר וניתן להתגבר עליה ולשחזר את האתר בקלות. עם זאת יש לה השפעה על התודעה הציבורית במיוחד באתרים שנצפים על ידי מיליוני גולשים ברחבי העולם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully