וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון X בידינו: בדקנו את סורק הפנים בחושך, את המצלמה ואת כל השאר

שי מזרחי, פרנקפורט

3.11.2017 / 14:15

הרבה זמן מעריצי אפל לא התרגשו כל כך לקראת השקה של אייפון חדש. אייפון X הגיע הבוקר ל-54 מדינות ואיתו גם התורים הארוכים, שאפיינו כל כך את אפל בימי סטיב ג'ובס. בדקנו את הפיצ'רים המדוברים ביותר באייפון העשור - והתלהבנו, רוב הזמן

צלמים זמניים מורשים

יותר מחודש לאחר שהוצג לעולם לראשונה, אייפון X (אייפון עשר) הגיע הבוקר לחנויות ב-54 מדינות מסביב לעולם. בניגוד לתורים הדלילים שהתרגלנו כבר לראות בשנתיים האחרונות, אפל הוכיחה שהיא עדיין יודעת לשווק את עצמה הכי טוב בעולם וההמונים צבאו על החנויות עם לוגו התפוח.

בחנות בפרנקפורט, בגרמניה, שם הצלחנו לתפוס מקום בתור עמדו איתנו עוד כ-300 אנשים. כמו בכל פתיחת חנות ליום של אייפון חדש, עובדי אפל ספרו לאחור והמעריצים בתור סייעו להם בקול רם. הלקוחות מובלים פנימה באיטיות, בקבוצות של עשרה אנשים בכל פעם. לאפל חשוב להעניק חווית רכישה נעימה שאינה כוללת התנפלות על מוצרים, דחיפות וצעקות; הם יודעים שמי שעומד בקור כמה שעות, ימתין עוד קצת ברגע שהדלתות נפתחות.

היום הראשון למכירת אייפון X בפרנקפורט גרמניה. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
עובדי אפל מברכים את הלקוחות, המובלים פנימה בקבוצות קטנות./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

התרשמות ראשונית

אייפון X הוא האייפון היקר ביותר של החברה אי-פעם וגם האייפון השונה ביותר במראהו. לראשונה הוא אינו כולל את כפתור הבית האייקוני העגול, יש לו מסך בגודל 5.8 אינץ' נטול שוליים המכסה כמעט את כל חזית המכשיר, טעינה אלחוטית, טכנולוגיית 3D touch המזהה את עוצמת הלחיצה, טכנולוגיית True Tone המתאימה את גווני המסך בהתאם לסביבה שלכם.

המכשיר מאוד נח לאחיזה ביד אחת, והוא מרגיש הרבה יותר קטן למרות שהמסך שלו גדול מזה של אייפון 8 פלוס. לא נתקלנו בבעיות עם זיהוי הפנים; בבדיקה ראשונית, כשהמכשיר היה מונח על שולחן נאלצנו להרים את האייפון בחלק מהמקרים כדי שיזהה אותנו אבל המכשיר נפתח בקלות ללא צורך בלחיצות. עם זאת, זו פעולה פחות נוחה בהשוואה לפתיחת האייפון עם טביעת האצבע על כפתור הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אייפון X. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
המכשיר מאוד נח לאחיזה ביד אחת. מרגיש טוב מאוד./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

איכות המסך המשופרת ניכרת בשימוש רגיל, וגם בעבודה באור יום. בגב המכשיר מערך צילום כפול: שני חיישנים של 12 מגה פיקסל, אחד עם מפתח צמצם f/1.8 ואחד עם מפתח צמצם f/2.4, זום אופטי כפול 2, מייצב תמונה ותאורת לד. המצלמה מפיקה תמונות מעולות, כצפוי, ופיצ'ר עומק השדה בצילום סלפי מספק תמונות באיכות גבוהה מאוד. הוא מסתמן בהחלט כפיצ'ר שימושי.


משמעות הפרידה מכפתור הבית היא שגם חיישן טביעות האצבע הוסר. כפתור הכיבוי יאפשר מעתה, בלחיצה ארוכה, להפעיל את סירי במקום כפתור הבית וכדי לפתוח את המכשיר אפל הציגה את טכנולוגיית Face ID החדשנית. זיהוי הפנים עושה שימוש בחיישנים חכמים המזהים את המשתמש ופותחים את המכשיר במבט מהיר בלבד.

אייפון X. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
והוא מרגיש הרבה יותר קטן למרות שהמסך שלו גדול מזה של אייפון 8 פלוס./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

אחד הדברים המגניבים, שאפל שילבה במכשיר, הוא פיצ'ר האנימוג'י - יצירת אימוג'י מבוסס סריקת הפנים והבעות הפנים של המשתמש. מערך החיישנים הקדמי במכשיר סורק הפנים (Face ID) גם בתאורה נמוכה ואפילו בחושך.

בכמה מילים, ההתרשמות הראשונה שלנו היא שהאייפון חזק מאוד מבחינת ביצועים, מאוד נוח לאחיזה, יש לו מצלמה נהדרת, מסך איכותי מאוד, קל ומהיר לתפעול וההבדלים ניכרים מאוד בהשוואה לדגמים הקודמים. אפל תצטרך לשפר את טכנולוגיית זיהוי הפנים, שכרגע אינה מושלמת, אבל חווית השימוש איתו מאוד נעימה וחיובית.

אייפון X. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
שני חיישנים של 12 מגה פיקסל, אחד עם מפתח צמצם f/1.8 ואחד עם מפתח צמצם f/2.4./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

איפה אפשר לקנות ומתי מגיע לארץ?

אפל עבדה קשה מאוד כדי לנסות לעמוד בביקוש הרב של אייפון העשור, אבל לא כל מי שנכנס לחנות של אפל זוכה לצאת עם מכשיר חדש. גם מי שהזמין מראש באינטרנט, ולא הגיע כמה שעות לפני פתיחת החנות לעמוד בתור, לא זכה לאסוף את המכשיר שרכש, ויאלץ לחכות להתחדשות המלאי. הבאזז הרב סביב ההשקה גם קרץ לשלושה שודדים שפרצו לרכב הובלות של UPS בסן פרנסיסקו ושדדו הלילה 300 אייפונים חדשים, בשווי של כ-300,000 דולרים. לפי הדיווח, השודדים פרצו למשאית בזמן שהנהג העביר משלוח של אייפונים לחנות בקניון בעיר. שלושת השודדים, שנמלטו בוואן, טרם נתפסו והמכשירים שהם גנבו כנראה יימכרו במהרה באתרי מכירות יד שנייה.

הראשון לקנות אייפון X בפרנקפורט גרמניה. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
הרוכשים המאושרים שזכו לשים את היד על מכשיר אייפון X חדש בבוקר ההשקה./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

המדינות בהן אייפון X זמין מהיום באופן רשמי הן: אנדורה, אוסטרליה, אוסטריה, בחריין, בלגיה, בולגריה, קנדה, סין, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, גרינלנד, הונג קונג, הונגריה, איסלנד, הודו, אירלנד, איטליה, יפן, כווית, לטביה, ליכטנשטיין, ליטה, לוקסמבורג, מאלטה, מקסיקו, מונקו, הולנד, ניו זילנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, פורטו ריקו, קטאר, רומניה, רוסיה, סעודיה, סינגפור, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שווייץ, שבדיה, טאיוואן, איחוד האמירויות, בריטניה, ארה"ב ואיי הבתולה.

היום הראשון למכירת אייפון X בפרנקפורט גרמניה. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
הלוגו של אפל מאיר על הלקוחות הממתינים בתור לפתיחת החנות בפרנקפורט./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

עוד לא ידוע באיזה יום בדיוק נראה בישראל את אייפון X על מדפי החנויות אך זה צפוי לקרות בשבוע השלישי של חודש נובמבר. אם אתם רוצים לנסות את מזלכם ולקנות אייפון X בחו"ל, שימו לב שכדי שהאייפון יעבוד גם בישראל, הקפידו לבחור מכשיר SIM Free. מחירו של אייפון X עם 64 גיגה לאחסון הוא 999 דולרים, והדגם עם 256 גיגה לאחסון עולה 1,149 דולרים. אם אתם רוצים לבדוק לפני שאתם מגיעים לחנות איפה יש אייפונים במלאי, תוכלו להיעזר באתר istocknow. האתר מציג על גבי מפה מלאי מעודכן של כל האייפונים הזמינים בחנויות. ניתן לסנן לפי דגם ונפח ולקבל תוצאה בזמן אמת.

התור לקנות אייפון X בפרנקפורט גרמניה. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
כ-300 אנשים חיכו בתור בגשם במהלך שעות הלילה בטמפרטורה של 7 מעלות צלזיוס./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully