וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! אולי גם אתם הורדתם אפליקציית ווטסאפ מזויפת

5.11.2017 / 11:55

יותר ממיליון משתמשים כבר הורידו את הגרסה המזויפית של אפליקציית המסרים הפופולרית מ-Google Play. הפעם המפתחים רק שתלו מפרסומות מציקות בסמארטפונים, אבל הם היו יכולים לעשות הרבה יותר נזק

ווטסאפ. ShutterStock
האפליקציה המזויפת תשגע אתכם עם פרסומות ותסתיר את עצמה./ShutterStock

לאפליקציית המסרים הפופולרית ווטסאפ יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, אבל לפחות מיליון גולשים הורידו מחנות האפליקציות הרשמית של גוגל אפליקציה מזויפת בשם Update WhatsApp Messenger, שעדיין זמינה להורדה ב-google Play.

אחרי פרסום האפליקציה בכלי התקשורת, מי שעומד מאחוריה שינה את הלוגו - מהלוגו המוכר של ווטסאפ למשהו דומה - אבל השאיר אותה באוויר. האפליקציה המזויפת נראית דומה מאוד לאפליקציה המוכרת ומשתמשים שהבחינו בה ברשת מיהרו להזהיר מפניה.

זו לא הפעם הראשונה שמפתחים מנסה לרמות את משתמשי אנדרואיד עם אפליקציות מזויפות בחנות של גוגל, אבל עם מיליון הורדות, זו ללא ספק אחת האפליקציות המזויפות המוצלחות ביותר אי-פעם. האפליקציה המזויפת לא זדונית במיוחד, והיא מנצלת את תמימות הגולשים כדי לגרוף רווח מפרסומות, אך היא הייתה יכולה גם לנעול את המכשיר ולדרוש כופר, להעניק להאקר גישה לכל הסמארטפון מרחוק או פשוט לגרום לנזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציה המזויפת - המפתחים שינו את השם מאז הפרסום בעולם, אבל היא עוד זמינה להורדה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרסומות יתחילו להופיע בסמארטפון ולהציק, אך אם תרצו להשתמש בווטסאפ שהתקנתם לא תוכלו מאחר והאפליקציה מעלימה את עצמה. בשנתיים האחרונות, גוגל ביצעה שיפורים משמעותיים בניסיון לסגור את הפער באיכות האבטחה לעומת חנות האפליקציות של אפל, אבל המשתמשים עדיין מאוד פגיעים בשל כמות האפליקציות המזויפות הזמינות. אפליקציה מזויפת המחקה את Messenger של פייסבוק, למשל, הורדה כבר 10 מיליון פעמים.

איך לזהות את האפליקציה המקורית של ווטסאפ? קודם כל אפשר לראות בעמוד האפליקציה בחנות שיש לה יותר ממיליארד הורדות. היא מופיעה ראשונה בחיפוש Whatsapp בגוגל ויש לה יותר מ-60 מיליון ביקורות. אם אתם לא בטוחים, אפשר גם להוריד את האפליקציה מלינק באתר של ווטסאפ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully