וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות, אזהרות וטיפים: כך תחליפו סמארטפון בראש שקט

7.11.2017 / 9:28

הדרך הכי מהירה להעביר את כל המידע ואפליקציות שלכם, איך לגבות את ווטסאפ כדי לא לאבד מידע, איך לאתר טריקים רלוונטיים (כמו צילום מסך מהיר) למכשיר החדש, למה לא צריך להעביר את כל התמונות ועוד. אל תחליפו סמארטפון לפני שתקראו את זה

סמארטפון. ShutterStock
כל מכשיר אנדרואיד הוא קצת שונה, גם אם שדרגתם לסמארטפון של אותה יצרנית./ShutterStock

מדי חודש מגיעים לחנויות סמארטפונים חדשים, אבל רובנו נוהגים להחליף מכשיר רק מדי שנתיים-שלוש. אחרי שימוש אינטנסיבי של כמה שנים, כל סמארטפון מתמלא בתמונות, סרטונים, מוזיקה, התכתבויות חשובות, משחקים ועוד אפליקציות שאספנו לאורך הדרך. כשאנחנו עוברים לסמארטפון חדש אנחנו רוצים לקחת איתנו את מה שחשוב, אבל להשאיר מאחור את כל הג'אנק שהצטבר כדי ליהנות ממכשיר נקי ככל הניתן. הטיפים האלה יחסכו לכם הרבה כאב ראש, ויהפכו את המעבר למכשיר חדש להרבה יותר מהיר, נוח ונטול דאגות.

במעבר בין מכשירי אייפון, מערכת ההפעלה נשארת זהה והגיבוי נעשה ב-iCloud; במכשירי אנדרואיד הגיבוי נעשה לרוב באמצעות Google Drive אבל מומלץ לבצע את המעבר בין המכשירים באמצעות אפליקציית Phone Clone (מבית וואווי , רלוונטית לכל המכשירים) במקביל לגיבוי של התוכן בדרייב.

אפליקציית Phone Clone מופעלת בשני המכשירים במקביל - באחד מסמנים שהוא המכשיר הישן ובשני שהוא המכשיר החדש, וזהו; האפליקציה תסרוק את כל הנתונים במכשיר הישן ותציג אותם במסך פשוט בו תצטרכו לסמן בווי את האפליקציות והנתונים שתרצו להעביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית Phone Clone - מעבירה את כל המידע בקלות./מערכת וואלה!, צילום מסך

שימו לב שכדי לא לאבד את הנתונים והשיחות של ווטסאפ, אל תעבירו את ה-SIM ותעדכנו את המספר במכשיר החדש לפני שגיביתם לחלוטין את האפליקציה באופן עצמאי. כדי לעשות זאת היכנסו לתפריט ההגדרות > צ'אטים > גיבוי צ'אט ושם לחצו על "גיבוי". הנתונים יועברו לדרייב, וכשתעבירו את כרטיס ה-SIM למכשיר החדש ותפעילו את ווטסאפ תוכלו לבחור לשאוב את כל המידע מהגיבוי. אם תעבירו את ה-SIM לפני שתבצעו גיבוי אתם עלולים לאבד את כל המידע ולהתחיל מאפס, ללא אפשרות לשחזר את המידע גם במכשיר הישן.

גם את מאות או אלפי התמונות שצילמתם ואגרתם במכשיר הישן לא צריך להעביר; הקפידו לגבות הכול בענן כמו Google Photos, Google Drive או Dropbox ושירותים חיצוניים אחרים; וגם מומלץ להעביר את התמונות באמצעות כבל למחשב או לדיסק און קי. התמונות לא אמורות להיעלם מהענן, אבל כדי לשמור על שקט נפשי עדיף שיהיה עותק מקומי אופליין. את התמונות שהכי אהבתם תוכלו להעביר לסמארטפון החדש, אבל עם אפליקציית Photos של גוגל תוכלו להגיע לכל תמונה ברגע, כך שאין באמת צורך לשמור תמונות על המכשיר בכלל.

אחד השינויים שמציקים למשתמשים רבים, לאחר מעבר לסמארטפון חדש, הוא הצורך ללמוד להקליד על מקלדת מעט שונה. ליצרניות אנדרואיד רבות כמו סמסונג, LG, שיאומי, וואווי ואחרות יש ממשק ייעודי ולכל אחת מקלדת שונה. במעבר בין מכשירים רבים מתלוננים שהם לא מוצאים פונקציות, שקצב הכתיבה שלהם צונח, שהם חשים כאב באצבעות ועוד. אם אתם רגילים למקלדת מסוימת, פשוט הורידו אותה לכל המכשירים. אם אתם לא משתמשים במקלדת כמו GBOARD, הורידו עכשיו והתרגלו אליה; ככה היא תלווה אתכם לכל מכשיר.

כדי לעשות סדר באפליקציות שלכם מומלץ לא להעביר את כולן באמצעות Phone Clone, אלא רק שירותים שאתם באמת משתמשים בהם או אפליקציות עם מידע חשוב. לאחר מכן היכנסו לחנות האפליקציות של גוגל ועברו על רשימת האפליקציות שלכם, תחת My Apps בתפריט הניווט. שם תוכלו לראות את כל האפליקציות שהיו מותקנות במכשיר הקודם שלכם, גם כאלה שכבר מחקתם, ולהתקין אותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את כל אנשי הקשר ושאר הפרטים תוכלו לגבות בדרייב ליתר ביטחון./מערכת וואלה!, צילום מסך

במעבר לסמארטפון חדש, כאמור, לעתים קרובות מדובר גם במעבר למערכת הפעלה מעט שונה. גם אם שדרגתם ממכשיר של סמסונג למכשיר אחר של סמסונג, יש סיכוי גבוה שגרסת מערכת ההפעלה שונה ופיצ'רים חדשים נוספו לעומת כאלה שנעלמו. לכל ממשק יש את הטריקים והטיפים שלו, ושווה לעשות חיפוש מהיר באינטרנט כדי לאתר מדריך שיעזור לכם להסתגל למכשיר החדש, ולהבין אותו טוב יותר.

כדי לאתר את המכשיר שלהם בצורה המהירה ביותר, חפשו בגוגל את שם הדגם באנגלית בצירוף המילים "TIPS GUIDE" ועברו על התוצאות הראשונות; חלק מהן יובילו אתכם לכתבות באתרי חדשות וחלק למדריכים באתרים רשמיים של היצרניות. שווה להשקיע כמה דקות במציאת טיפים שיקלו על חייכם.

אחרי שתהיו בטוחים שסיימתם להעביר את כל הנתונים שלכם למכשיר החדש, תוכלו לאפס את המכשיר הישן כדי להגן על המידע הפרטי שלכם. כדי לעשות זאת, חפשו בתפריט ההגדרות את אפשרות האיפוס; האפשרות הזו נמצאת במכשירי גלקסי תחת "כללי", במכשירי וואווי תחת "הגדרות מתקדמות" - מומלץ לשוטט קצת בתפריט ולאתר את הפיצ'ר. שימו לב שאחרי האיפוס המכשיר הישן יחזור להגדרות היצרן ולא תוכלו לשחזר אותו. בנוסף, אל תשכחו להעביר גם את כרטיס הרחבת הזיכרון (מיקרו SD) למכשיר החדש; גם אותו מומלץ לגבות ליתר ביטחון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully