וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שאנחנו פראיירים: לא תאמינו כמה עולה לאפל לייצר אייפון X

8.11.2017 / 9:19

האייפון היקר ביותר עד היום מגיע עם תג מחיר של 999 דולרים לדגם הבסיסי ו-1,149 לדגם עם הזיכרון המורחב. כמה אחוזים מתוכם לדעתכם זה רווח?

צלמים זמניים מורשים

האייפון היקר ביותר אי-פעם הוא גם המכשיר שהצליח אחרי כמה שנים אנמיות להחזיר את התורים הארוכים מחוץ לחנויות של אפל מסביב לעולם. אייפון X, הושק ביום שישי האחרון ב-55 מדינות ברחבי העולם ויגיע לישראל רשמית ב-23 בנובמבר; מחירו יהיה 4,899 שקלים לדגם הזול עם 64 גיגה לאחסון ובשביל הדגם עם 256 גיגה לאחסון תיפרדו מ-5,599 שקלים.

האייפון החדש מצויד במסך מסוג OLED מקצה לקצה שעולה יותר ממסכי ה-LCD הקיימים בדגמי אייפון 8 ומטה. מנגנון זיהוי הפנים המתקדם כולל שמונה חיישנים שונים בבליטה הידועה לשמצה בקדמת המסך, טכנולוגיית הטעינה האלחוטית מוסיפה לעלות ובפירוק של המכשיר השבוע התגלה כי הוא מצויד בשתי סוללות נפרדות.

ועדיין, מתברר שכל עלות החלקים וההרכבה לא מתקרבת אפילו לתג המחיר של האייפון, המוצע לצרכן תמורת 999 דולרים לדגם הבסיסי ו-1,149 לדגם עם שטח האחסון המורחב. וזה מבלי לציין את היבואנים הפרללים שהקפיצו את המחיר בארץ לפני שנודע תאריך ההשקה הרשמי.

לפי הדיווחים, עלותו של אייפון X לאפל עצמה הוא לא יותר מ-357.50 דולרים ליחידה - כלומר פער של 64 אחוזים למכשיר, בגרסתו הבסיסית ביותר. עוד מוסיף הדיווח כי החלק היקר ביותר במכשיר החדש הוא כאמור כל מכלול מסך ה-OLED שעלותו לאפל עצמה היא כ-65.50 דולרים, בעוד ציפוי המסגרת המתכתית עלותה כ-36 דולרים. בתרגום למספרים, אפל מרוויחה כ-699 דולרים לכל אייפון.

חשוב להדגיש כי מדובר רק בעלות החלקים ולא בעלות הכוללת של כל יחידה; כלומר - בלי הובלה, אריזה, שיווק וכל שאר התהליכים בדרך מהמפעל ללקוח, אבל אין ספק שעדיין אפל עושה רווח נקי של מאות דולרים על כל יחידה.

גם על מכשירי אייפון 8, הזולים יותר, אפל עושה רווח יפה. עלותו של מסך LCD לאפל נאמד בכ-36 דולרים, בעוד המסגרת המתכתית עולה רק כ-21.5 דולרים. לפי אתר iFixit, עלותה של המסגרת הזו יקרה יותר בהשוואה למכשירי אייפון 6 פלוס, בשל פרשת "בנדגייט", שהכריחה את החברה להשתמש בחומרים איכותיים יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אייפון X. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
האייפון היקר ביותר של אפל עד היום. אייפון X./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי
אייפון X מפורק. iFixIt, צילום מסך
אייפון X מתחת למכסה המנוע - עם שתי סוללות./צילום מסך, iFixIt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully