וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נלחמת בפורנו נקמה: רוצה לסרוק תמונות עירום של כל הגולשים

9.11.2017 / 8:34

לפי הדיווחים, כדי למגר את התופעה, פתחה פייסבוק בניסוי מיוחד ברחבי אוסטרליה, ואם יצליח היא עשויה להרחיב את השירות מעורר המחלוקת הזה גם לשאר המדינות בעולם. בחברה מבטיחים שהתמונות לא ידלפו; אנחנו קצת יותר סקפטיים

פייסבוק. ShutterStock
למה לא לבקש סריקה ממי שטוען כי נפל קורבן ואז לבצע את פעולת האיתור של התמונות?/ShutterStock

"פורנו הנקמה" הפך עם התפתחות הרשתות החברתיות ואפליקציות המסרים למגיפה עולמית. גולשים מתוסכלים נאלצים להתמודד עם ההשלכות של הפצת תמונות העירום שלהם ברשת ובמקרים רבים אין שום דרך להחזיר את השד לבקבוק.

לא ברור האם מדובר ביוזמה אמיתית או בפייק ניוז שהגיע למיינסטרים אבל כלי תקשורת רבים ברחבי העולם מדווחים כי הרשת החברתית הגדולה ביותר, פייסבוק, תנסה להילחם בתופעה באמצעות פיתרון יצירתי במיוחד למיגור הבעיה.

לפי הדיווחים, כדי למגר את התופעה, פתחה פייסבוק בניסוי מיוחד ברחבי אוסטרליה, ואם יצליח היא עשויה להרחיב את השירות מעורר המחלוקת הזה גם לשאר המדינות בעולם. בשלב הראשון, יצטרכו המשתמשים לשלוח תמונות עירום לעצמם באמצעות אפליקציית המסנג'ר של פייסבוק.

במיטה עם מחשב. ShutterStock
פייסבוק: צלמו ושלחו לעצמכם - אנחנו כבר נסרוק את התמונה./ShutterStock

החברה הסבירה כי אף עובד לא יורשה להציץ בתמונות אלא היא תפתח מערכת בינה מלאכותית שתסרוק את התמונה, תשווה אותה לאחרות ותעניק לה מעין חותמת דיגיטלית, שאכן מדובר במשתמש אמיתי. בהנחה שמערכת הבינה המלאכותית תזהה ניסיון לעלות תמונה שכזו, תחסום המערכת אוטומטית את העלאתה בכל שירותי החברה: אפליקציית פייסבוק, אינסטגרם והמסנג'ר.

כמו כן, בפייסבוק טוענים כי המערכת כמובן לא תשמור את התמונות אלא מיד לאחר הסריקה תושמד באופן מידי. "חשבנו על לא מעט שיטות למיגור התופעה, אבל השימוש בפלטפורמת פייסבוק עצמה נראית לנו כבטוחה ביותר", אמרה בכירה בחברה לפי הדיווחים.

אם כי על פניו הניסוי עשוי לסייע במיגור התופעה, נראה כי ישנם לא מעט מתנגדים למהלך. לטענת כמה חוקרים, יש לא מעט האקרים שכבר הוכיחו כי ביכולתם לפרוץ לחשבון המסנג'ר של המשתמש ולהפיץ את התמונות ישירות משם. "פרסום בפייסבוק עצמו עלולה להיות לעתים קרובות הרסנית ביותר עבור הקורבנות - יש להם חברים שלהם, משפחה, עמיתים לעבודה שעלולים להיחשף לכך", אמרה עורכת דין שכבר הביעה את התנגדותה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully