וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפ ישראלי תובע את אפל: גנבתם לנו את המצלמה הכפולה

9.11.2017 / 8:56

לטענת החברה, אפל משתמשת בפטנט הקשור לזום אופטי במכשירי אייפון 8 פלוס, פטנט נוסף המאפשר לבצע זום באמצעות הצמצם הכפול במכשירי אייפון 8 ואייפון 7 פלוס ובעוד שני פטנטים הקשורים להגדרות רזולוציה

גב אייפון 8. אפל,
גם לאפל יש פטנט על מערך צילום כפול. ביהמ"ש יכריע האם היא גנבה פטנטים ישראליים. אייפון 8 פלוס./אפל

מכשיר האייפון 8 פלוס החדש שהושק בישראל לא מזמן כולל לא מעט אלמנטים ישראליים, אחד מהם זה מערך הצילום הכפול בגב המכשיר. בעוד דווח כי ייתכן וחברת פריימסנס הישראלית, שנקנתה על-ידי אפל לפני כשנתיים, אחראית על הטכנולוגיה בעדשות המצלמה, טוענת חברת האופטיקה הישראלית Corephotonics כי אפל משתמשת בלא פחות מארבעה פטנטים השייכים לה באייפון 8 פלוס, ועוד שני פטנטים ששולבו באייפון 7 פלוס - ללא אישור של החברה.

לדברי עורך הדין של החברה הישראלית, נציגי אפל נפגשו עמם בעבר בנוגע למכירת הפטנטנים אולם בסופו של דבר הפגישה לא הניבה תוצאות משמעותיות והעסקה לא יצאה לפועל; לטענת הישראלים, דבר שלא הפריע לאפל להשתמש בפטנטים.

לטענת החברה, אפל משתמשת בפטנט הקשור לזום אופטי במכשירי אייפון 8 פלוס, פטנט נוסף המאפשר לבצע זום באמצעות הצמצם הכפול במכשירי אייפון 8 ואייפון 7 פלוס ובעוד שני פטנטים הקשורים להגדרות רזולוציה גבוהה.

לפי כתב התביעה, המוגש בימים אלו לבית המשפט בארה"ב, מאשימה החברה הישראלית גם את הצרכנים בשימוש בפטנטים ללא אישור ודורשת פיצוי כספי שלא דווח מה גובהו. בנוסף, דורשת מאפל להפסיק למכור לאלתר את מכשירי האייפון 7 וה-8 פלוס ברחבי ארה"ב, ובמדינות בהן הוא נמכר.

גורמים המעורבים בתיק טוענים שגם אייפון X עשוי היה להיכלל בכתב התביעה, שכן גם בו מיושמים הפטנטים, אולם התביעה הוכנה עוד בטרם המכשיר הושק ברחבי העולם. לפי שעה אפל לא הגיבה לכתב התביעה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully