וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של אייפון X: המסך שקופא, הפס הירוק, האות שנמחקת ועוד

12.11.2017 / 9:07

השקת אייפון העשור הייתה מוצלחת למדי עבור אפל; התורים הארוכים חזרו לחנויות, הביקוש גדול הרבה מההיצע, אבל עדיין מדובר במכשיר בדור הראשון וככזה יש לו לא מעט תקלות

צלמים זמניים מורשים

עם תג מחיר שמתחיל ב-999 דולרים, אייפון X הוא האייפון היקר בתולדות אפל, יש לו את השינוי הגדול ביותר שאפל אי פעם הציגה באייפון, אבל כמו כל דור ראשון של מוצר חדש, יש לו גם לא מעט תקלות. הבאזז הרב שאייפון X יוצר, ותג המחיר הגבוה, הופכים כל תקלה קטנה כזו לכואבת במיוחד. על חלק מהתקלות אפל כבר לקחת אחריות, אחרות היא עדיין בודקת - מה שבטוח, השקה חלקה כבר לא תהיה.

אייפון X. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
אייפון X היא פיסת טכנולוגיה מרשימה, אבל לא נטולת בעיות./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

אוטוקורקט לאות i

לא מדובר אמנם בתקלה ספציפית לאייפון X, אלא בעיקר למערכת ההפעלה iOS 11 אך דווקא עליו הוא משפיע הכי הרבה. בעת הקלדת האות i במקלדת באנגלית, מתקן האייפון את האות ל-A עם סימן שאלה. לפי ההערכות מדובר בבאג במקלדת ב-iOS 11, שקשור לפיצ'ר התיקון האוטומטי (אוטוקורקט). אפל הוציאה עדכון בגרסת iOS 11.1.1, אולם כמה שעות לאחר גילוי התקלה כבר נמצא פתרון; גשו לתפריט ההגדרות > כללי > מקלדות > מלל חלופי, ושם לחצו על אייקון ה+, לאחר מכן הקלידו בערך "ביטוי" את האות I באנגלית (בדפוס) ובערך "קיצור" את האות i בכתב. או שפשוט תורידו את עדכון הגרסה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המסך החדש עלול להיצרב

בשונה מהדורות הקודמים של אייפונים, שצוידו במסך מסוג IPS, אייפון X מגיע עם מסך גדול וחסכוני בטכנולוגיית OLED - בדומה לליין מכשירי הגלקסי וצמד מכשירי הפיקסל מבית גוגל. המסכים האלה מציגים צבעים חיים יותר, וכאמור חסכוניים יותר באנרגיה, אבל בשנים האחרונות התגלה כי הם עלולים לסבול מצריבות של התמונה, הנראות כמו כתם על המסך גם כשהוא כבוי. אפל מודעת לחולשה הזו ופרסמה הצהרה כי עם הזמן חלק ממכשירי אייפון X עלולים, בסופו של דבר, לסבול גם הם מצריבות. למרות שמדובר בתקלה שניתן לשחרר באמצעות עדכון גרסה המכיילת את רמות הצבע והבהירות במכשיר, מדובר לרוב בפגם במסך עצמו - כך שסביר להניח שאם אכן יופיעו צריבות מהסוג הזה - אפל תצטרך לשחרר תגובה יותר מנומקת. מה שבטוח - את זה לא סיפרו על הבמה בעת השקת המכשיר.

האייפון הכי שביר אי-פעם

רבים טוענים כי אייפון X הוא המכשיר היפה ביותר שאפל ייצרה עד כה. המסך נטול השוליים וגב הזכוכית מעניקים למכשיר מראה יוקרתי אבל הם גם הפכו אותו - כך התברר זמן קצר לאחר ההשקה - לאייפון הרגיש ביותר אי פעם. מכשירים רבים סובלים מסדקים ושברים מנפילות מגובה סביר ואפילו מגובה הכיס. במבחני עמידות וריסוק שנעשו לאייפון X מיד לאחר תחילת מכירתו, נראה כי דווקא הגב נוטה להישבר בקלות יחסית אבל גם המסך לא הצטיין במיוחד ונטה להישרט בעיקר ממפתחות בכיס או כל אביזר חד אחר. אפל שילבה במכשיר גב זכוכית כדי לאפשר טעינה אלחוטית, אבל אולי המחיר שישלמו המשתמשים גבוה מדי. תיקון המכשיר יקר מאוד, בעיקר למי שאין ביטוח של אפל, כך שמומלץ להצטייד בקייס מחברה שמכבדת את עצמה ובמגן מסך סיליקון או זכוכית בעובי של לפחות שלושה מילימטרים.

תקלת הפס הירוק

התקלה האחרונה שדווחה ברשת, וכנראה גם מהחמורות יותר, זכתה לכינוי "גרין-גייט", בפרפרזה לתקלות הקודמות המפורסמות של אפל, אנטנה-גייט ובנד-גייט ממנה סבלו מכשירי אייפון 4 ו-6 פלוס. לפחות 25 משתמשים דיווחו על פס ירוק המופיע בצד המסך שלא נעלם גם אחרי אתחול. מומחים מסבירים כי הפס הירוק נגרם עקב תקלה ששולחת זרם מוגבר למסך, וכתוצאה מכך מופיעים פיקסלים שרופים שייתכן ויופיעו גם בצורות אחרות. משתמשים שכבר העלו תמונות וסרטונים אודות התקלה לרשתות החברתיות זכו לתגובות רבות ממעריצי אפל חוששים. אמנם אפל לא הגיבה אך המשתמשים דיווחו כי המכשיר הוחלף ללא כל עלות בחנויות אפל סטור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפס הירוק דווח על ידי 25 משתמשים לפחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

המסך קופא כשקר לו

תופעה מוזרה נוספת שנתקלו בה משתמשי אייפון X בשבוע הראשון של המכשיר בחנויות היא קריסה של מסך המגע. האייפון קופא לכמה שניות כשהטמפרטורה צונחת, נגיד במעבר מבית או רכב לרחוב קר. חלק מהמשתמשים דיווחו שהאייפון לא הגיב במשך כמה שניות, בעוד משתמשים אחרים טענו כי חיישן סורק הפנים לא הגיב כראוי. אפל הגיבה לתקלה ואמרה כי היא בוחנת במה מדובר, ותשחרר בקרוב הסבר לצד עדכון גרסה שאמור לפתור את הבעיה. עם זאת, נציין כי זוהי אינה הפעם הראשונה בה האייפונים קופאים בעת מעבר לטמפרטורה נמוכה; בשנה שעברה אפל הסבירה כי חלק מהאייפונים לא יעבדו כראוי בטמפרטורות נמוכות, ולמעשה כלל לא מדובר בתקלה שכן המכשיר מגן על עצמו מפני מתח חשמלי נמוך.

אפל תעביר את סריקות הפנים של המשתמשים לחברות חיצוניות

למרות שאפל ציינה באירוע ההשקה כי סריקות תווי הפנים של המשתמשים יישארו בשבב ייעודי לכך במכשיר עצמו ולא יעברו לגורם חיצוני, נראה כי היא שכחה להדגיש כמה פרטים חשובים. לפי הדיווחים וחוזה שהפיצה למפתחים, אפל תעביר את סריקות תווי הפנים לשרתי מפתחי אפליקציות צד שלישי, אם יבקשו זאת. לא מדובר בגישה לחיישן המצלמה אלא רק לסריקות עצמן, אך כבר עתה מומחים לאבטחת מידע מזהירים כי מדובר בפרצה מסוכנת ויצירת מאגר ביומטרי שכל אחד יכול לשים עליו את ידו. לטענתם, חברות אחרות שאינן קשורות בצורה כזו או אחרת לאפל עלולות לרכוש את הסריקות והבעות הפנים האלו ממפתחי האפליקציות, והדרך לשימוש לא הולם בסריקות תהיה מאוד קצרה. אפל טרם הגיבה לנושא.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האנימוג'י זה פיצ'ר חמוד, אבל הפרטיות שלנו חשובה יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully