וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: יצאנו לבדוק רכב עם מערכת ראיית לילה

16.11.2017 / 9:04

המערכת של Bright Way Vision הישראלית מיועדת לרכבים אוטונומיים וגם כמערכות עזר לרכבים קיימים, והיא מצליחה לזהות אובייקטים במרחק של עד 300 מטרים בגשם , בערפל וגם בלילה. יצאנו לנסיעה בכביש עפר בחושך מוחלט וזיהינו הולך רגל ממרחק של עשרות מטרים

צילום מסך

מכוניות אוטונומיות שיביאו אותנו ליעד מבלי שנצטרך לגעת בהגה יהפכו לסטנדרט בשני העשורים הבאים אבל כיום, על אף הטכנולוגיה הרבה המשולבת במכוניות, הגורם האנושי הוא החלק החשוב ביותר כדי למנוע תאונות. תנאי הכרחי לנהיגה בטוחה הוא לראות את הכביש בבירור עד כמה שניתן, כדי לדעת לתכנן את הדרך ולהגיב לאיומים במהירות.

ההשקעה של אינטל במובילאיי הישראלית והנהירה של חברות הרכב לישראל כדי לחפש שיתופי פעולה טכנולוגיים, יאפשרו בעתיד הקרוב לשלב מערכות ישראליות חכמות שמסייעות לנהג לקבל החלטות טובות יותר. אחד הפיתוחים הישראליים האלה, אותו בדקנו השבוע בנסיעת מבחן, מאפשר לנהג להגיב מראש גם בכביש חשוך, ללא תאורת רחוב, כשטווח הראייה כמעט אפסי.

המערכת של Bright Way Vision מיועדת לרכבים אוטונומיים וגם כמערכות עזר לרכבים קיימים; היא מצליחה לזהות אובייקטים במרחק של עד 300 מטרים במזג אוויר קשה, כמו גשם וערפל, וגם בלילה. מערכת ראיית הלילה עושה שימוש בקרני לייזר ואלגוריתם מייצר תמונה על ידי חישוב ההחזר של הקרניים. כך המערכת מעניקה תמונה ברורה של איומים, הרבה לפני שהעין מזהה אותם.

ראיית לילה לרכב. צילום מסך
מבעד לשמשה לא הצלחנו לזהות כלום בחושך מוחלט./צילום מסך

לדברי החברה, המערכת של ברייטויי ויז'ן מאפשרת לנהג לראות את הדרך בבהירות עד לטווח של כ-250 מטרים ובפחות בהירות אף יותר. היא מורכבת ממצלמה עם חיישן אחד ופנס אינפרה-אדום השולח אלומת אור שיוצרת תת-תמונה כל 30 מטרים בנפרד וכך מונעת למשל סנוור של התמונה בערפל וגשם כבד.

בנסיעת המבחן שלנו ירדנו לכביש עפר חשוך באזור המרכז כדי לבחון את יעילות המערכת לראיית לילה בזמן אמת. כשהסתכלנו מבעד לשמשה, ראינו רק אפילה, ולא הצלחנו להבחין בשום דמות, אך המערכת הצליחה לזהות את עופר הנסיין שלנו גם ממרחק של 200 מטרים בצורה מדויקת; למעשה, המערכת עבדה כל כך ביעילות שכמעט הצלחנו להבחין בתווי הפנים שלו. רק כשהתקרבנו עם הרכב הצלחנו סוף סוף לראות את עופר בעיניים אך במהירויות גבוהות יותר, אין סיכוי שהיינו מזהים אותו בזמן ונמנעים מתאונה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully