וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית הראשונה בתחנת החלל הבינלאומית

17.11.2017 / 8:13

סוכנות החלל האמריקנית שיגרה לתחנת החלל, בשיתוף עם ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, מצלמת תלת-ממד חדשנית שפותחה ועוצבה כולה בישראל. השבוע היא הגיעה לשם, ובקרוב כולנו נוכל להרגיש בזכותה כמו אסטרונאוטים

תחנת החלל הבינלאומית. ShutterStock
תחנת החלל הבינלאומית./ShutterStock

טרנד צילום ה-360 מעלות מגיע לחלל - והכול תודות לטכנולוגיה ישראלית. חברת Human Eyes פיתחה את המצלמה שאיתה נשיונל ג'יאוגרפיק ציידה את תחנת החלל הבינלאומית. המצלמה הגיעה לתחנת החלל הוותיקה על גבי רקטה של נאס"א, והיא תשמש לתיעוד של התחנה בתלת-ממד.

למצלמה הייחודית קוראים Vuze והיא תעבור לידיו של פאולו נספולי, אסטרונאוט של סוכנות החלל האירופית השוהה בתחנת החלל; הוא ישתמש במצלמה "כדי להוביל סיור בתחנת החלל", אמר לכתבים מאט זיימט, מפיק בכיר לפורמטים מתקדמים בנשיונל ג'יאוגרפיק. "הרעיון הוא להשתמש בתמונות האלו כדי לתעד את החיים בתחנת החלל".

גם עבור נשיונל מדובר בהישג מרשים; כעת יוכל הערוץ לראשונה לתעד מזווית שונה את המתרחש בתחנת החלל הודות לשיתוף הפעולה עם נאס"א ו-Human Eyes. לדברי אנשי ערוץ המדע והטבע: "איך זה לחיות במרחק של כ-400 קילומטרים מעל כדור הארץ? החיים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית לא דומים לשום דבר. הם בין האליטות שעזבו את כדור הארץ ורואים את הבית מהחלל".

מצלמת vuze in space. Human Eyes,
Vuze - המצלמה הישראלית שנבחרה לפרויקט./Human Eyes

פיתוח כחול-לבן

המצלמה פותחה בנווה אילן והיא נבחרה כי כוללת שמונה חיישנים, מסוגלת לצלם וידאו ותמונות ב-360 מעלות ובתלת-ממד ברזולוציה מרשימה של 4K, ועדיין להישאר קומפקטית. המצלמה תתעד את תחנת החלל באופן שיאפשר לכל מי שמצויד במשקפי תלת-ממד להרגיש כאילו הוא נמצא שם.

"זו מצלמת המציאות המדומה הראשונה שנגישה לכולם בתלת-ממד, בניגוד ל-360 מעלות האחרות, מה שמאפשר למשתמש ליהנות מעומק בווידאו", אומר לנו רז קפלן, מנהל אופרציות שיווק בחברה. את השיחה המפתיעה הם קיבלו לפני כמה חודשים בנווה אילן מנשיונל ג'יאוגרפיק, שסיפרו להם על המשימה ורצו לבדוק האם הטכנולוגיה שלהם מתאימה. "התהליך היה ארוך, עד שהמצלמה שוגרה לחלל. השיגור נדחה בגלל סיבות שלהם ורק שלשום זה קרה. אתמול היא (המצלמה -מ.ל) נכנסה לתחנת החלל". לדברי קפלן, רק בעוד חודש וחצי נוכל להתחיל לקבל קצת צילומי תלת-ממד ולחוות את תחנת החלל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פאולו נספולי

מצלמת vuze in space. Human Eyes,
נבחרה בזכות הטכנולוגיה המתקדמת אבל גם בזכות העיצוב הקומפקטי./Human Eyes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully