וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו 6 אוזניות פרימיום אלחוטיות גדולות

30.11.2017 / 9:01

מכמה מאות שקלים ליותר מאלפיים שקלים - לקחנו לבדיקה את האוזניות הטובות ביותר של המותגים המוכרים בישראל. לכולן יש הרבה להציע, אבל חלק מהאוזניות מציעות יותר וחלק פחות משתלמות

אוזניות הלחוטיות. ShutterStock
אוזניות שוות זה עסק יקר./ShutterStock

עולם האוזניות מתחלק לשלושה סוגים עיקריים: אוזניות In Ear, Over Ear ו-On Ear. הסוג הראשון (In Ear; אוזניות כפתור) מומלץ בעיקר לעוסקים בפעילות ספורטיבית, ושני הדגמים האחרים האחרים מיועדים גם לספורט וגם למשתמשים היומיומיים. אספנו עבורכם שישה דגמים מומלצים של אוזניות Over ו-On Ear; מה ההבדלים ביניהם ומה כדי לשקול בעת קניית אוזניות כאלו?

Bose QC35

חברת Bose נחשבת למעצמה בתחום הסאונד. אוזניות הדגל האלחוטיות של החברה, QuietComfort 35 או (בקיצור QC35) היו יכולות להיות מושלמות אם המחיר שלהן לא היה מהווה מכשול עבור רבים. אוזניות ה-Over Ear האלה מצוידות במנגנון ביטול רעשים אקטיבי, ויש להן איכות סאונד מעולה בזכות טכנולוגיה של החברה בשם Volume-optimized EQ, המבטיחה צליל מאוזן ונקי בשתי האוזניים. הבסים מורגשים היטב ולא הרגשנו עיוות של הצליל גם בעת הגברה לווליום המקסימלי, כפי שקורה לעתים באוזניות אחרות.

הן נוחות מאוד גם בשימוש ממושך, בזכות כריות עור המספקות בידוד נגד רעשי הסביבה ומנגנון נטרול הרעשים שעובד בצורה מעולה. בניגוד לאוזניות אחרות עם מנגנון נטרול רעשים פסיבי, האוזניות האלה מסוגלות לנטרל את רעשי הסביבה באמצעות גלי קול הפוכים - פיתרון מושלם אם אתם עובדים בסביבה רועשת או משתמשים הרבה בתחבורה ציבורית. משקלן כ-300 גרמים בלבד, מה שמבטיח שלא תרגישו כאילו אתם מסתובבים עם משקולת על הראש, ובדומה לאוזניות אחרות בשוק, הן מציעות כפתורי שליטה בעוצמת השמע וכן כפתור מרכזי לדילוג בין שירים. האוזניות מספקות עד 20 שעות האזנה ללא טעינה נוספת, וטעינה של כרבע שעה תבטיח כשלוש שעות שימוש נוספות.

אם נגמרת הסוללה, בערכה תקבלו גם כבל אודיו שיאפשר המשך האזנה כמו באוזניות רגילות. לאוזניות קיימת גם אפליקציה ייעודית לסמארטפון, המאפשרת להחליף את החיווי הקולי לשפות אחרות, לבדוק את מצב הסוללה ועוד. החיסרון העיקרי של האוזניות האלה הוא כאמור המחיר - כ-1,500-1,799 שקלים, תלוי בחנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אןי עיוות של הצליל גם בעת הגברה לווליום המקסימלי./מערכת וואלה!, צילום מסך

Skullcandy Crusher

למרות ש-Skulcandy אינה מהחברות הבולטות בענף האודיו והאוזניות, לפחות בארץ, החברה חרתה על דגלה את בשורת האיכות, ומציעה מוצרים איכותיים במחיר נמוך יחסית כדי לשמור על תמורה גבוהה מאוד לכסף. אוזניות הדגל של החברה, Crusher, יעשו את העבודה במחצית ממחיר האוזניות של Bose. אוזניות הקשת האלחוטיות מסוג Over Ear לא מצוידות במנגנון לנטרול רעשים, אך איכות הסאונד הבוקע מהן עדיין מעולה. הצליל חד מאוד וטבעי, הבסים מורגשים היטב וניתן לשלוט בעוצמת הבס באמצעות בורר מיוחד - פיצ'ר שנתקלנו בו עד כה רק באוזניות פרימיום יקרות.

האקוסטיקה הכללית בהחלט ראויה לציון; הסאונד נשמע היטב גם במקומות רועשים והומי-אדם, גם באוטובוס או בטיסות בהם רעשי הרקע מפריעים ויוצרים ותחושה לא נעימה. חשוב לציין כי לא הרגשנו עיוות בעת הגברה לווליום המקסימלי או דיסטורשן ששומעים לעתים בלא מעט מהאוזניות. הכריות עשויות מגומי גמיש, מה שמבטיח האזנה לאורך שעות ארוכות, ללא תחושת כבדות ואי-נעימות שמעניקות אוזניות רבות אחרות בטווח המחיר הזה. גם בדגם הזה, טעינה מלאה תספיק לכ-20 שעות האזנה וניתן להשתמש בכבל אודיו אם הסוללה מתרוקנת. מחיר האוזניות, 745 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצליל חד מאוד וטבעי./מערכת וואלה!, צילום מסך

Sony MDR 1000X

כשמדברים על אוזניות Over ear אלחוטיות עם מנגנון ניטרול רעשים, שלושה דגמים עיקריים קופצים לראש: Bose QC35, Sony 1000x ו-H9 של חברת B&O עליו נרחיב בהמשך. הדגם של סוני מצטיין בכל התחומים, אולם המכשול הוא תג המחיר המוגזם. סינון רעשים אקטיבי זה תחום שסוני לא הצטיינה בו במיוחד בדגמים הקודמים שלה אך בדגם הזה ענקית הטכנולוגיה היפנית הצליחה להפתיע לטובה עם אוזניות מתוחכמות וקלות משקל (כ-275 גרמים בלבד); התוצאה מצוינת והזוג הזה ברמה של Bose Q35. הסאונד נפלא ומנטרל הרעשים עובד בצורה מעולה. בניגוד לאוזניות אחרות, המכילות כפתורים פיזיים, ל-Sony MDR 1000X יש בצד אחד משטח מגע המאפשר שליטה על הווליום, מעבר ועצירה בין השירים; בצד השני יש כפתורים פיזיים לשליטה על עוצמת הבס. נוח מאוד להסתובב עם האוזניות גם שעות ארוכות בזכות כריות העשויות מעור, ומתאימות את עצמן אוטומטית לאוזן של המשתמש.

לסוני יש טכנולוגיה ייחודית, המאפשרת לסנן את הסביבה בצורה כזאת שעדיין ניתן יהיה לשמוע דיבורים ברקע, אך לא את רעש המנוע בעת טיסה או נסיעה, למשל. בניגוד לשאר דגמי האוזניות, ניתן להשתמש בשבב NFC על מנת לא להסתבך ולהתעסק יותר מדי עם הגדרות הבלוטות'. גם האוזניות הללו מגיעות עם כבל אודיו למקרה שהסוללה תיגמר, אבל זה לא קורה לעתים קרובות; הסוללה באוזניות מספיקה בקלות ל-20 שעות של האזנה, ואף יותר, ללא טעינה. אם תג מחיר של 2,000 שקלים לא מהווה מכשול עבורכם - הן מומלצות מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולת סינון רעשים מרשימה./מערכת וואלה!, צילום מסך

Philips SHB8850NC

אחת השחקניות המוכרות בעולם האודיו, בתחום האוזניות בפרט, היא פיליפס. החברה מתמחה בעיקר באוזניות ספורטיביות ומציעה כמה דגמי פרימיום ואוזניות בלוטות' לאנשי עסקים. הדגם האלחוטי הזה מסוג On Ear כולל מנטרל רעשים אקטיבי וביחס לתג המחיר הנמוך-יחסית, האוזניות הפתיעו לטובה.

בכל הקשור לאיכות הצליל, האוזניות הללו עושות את העבודה; הסאונד סביר אם כי חסר עומק בבס, שלעתים נעלם לחלוטין. גם מסנן הרעשים עובד בצורה סבירה, ועדיין ניתן לשמוע קולות רקע, אך לא מדובר באוזניות לבעלי אוזניים רגישות ושמיעה מוזיקלית. עוד הפריע לנו הבד ממנו עשויות כריות האוזניים, שהרגיש זול מדי. בבדיקה שלנו נאלצנו להסיר את האוזניות כל שעתיים-שלוש, שכן בשלב מסוים הן לוחצות על האוזן ונהפכות למשקולת. כמו שאר אוזניות הבלוטות', הדגם הזה מצויד בכבל אודיו למקרה שהסוללה תיגמר אך זה לא אמור לקרות לעתים קרובות; חיי הסוללה עומדים על כ-17 שעות של האזנה רציפה עם מנטרל רעשים פעיל וכ-30 שעות כשהוא כבוי. מחירן כ-600 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחיר הנמוך-יחסית מורגש אבל הן עושות את העבודה./מערכת וואלה!, צילום מסך

B&O H9

אף ש-B&O הדנית לא ממש צברה תאוצה בארץ, דווקא דגם האוזניות הזה זוכה לפופולריות בקרב העוסקים בתחום האודיו. לאור מחירן הגבוה הן לא מתאימות לכל המשתמשים, אבל הן נותנות תמורה רבה לכסף. B&O H9 הן אוזניות בלוטות' אלחוטיות מסוג Over Ear, בעלות מסנן רעשים אקטיבי. יש להן סאונד נפלא ונראה כי החברה הדנית לא התקמצנה בחומרי הגלם מהם עשויות האוזניות - הן נראות ומרגישות פרימיום. הצלילים עמוקים מאוד, חדים, הבס קרוב למושלם (אם כי מעט חלש מדי) ומנגנון סינון הרעשים עובד בצורה פשוט מעולה, ויודע לסנן את את רעשים בצורה חכמה, לדוגמה את רעש המנוע באוטובוס אך לא את קולות הרקע. עם זאת, הסינון באוזניות הללו פחות טוב מהסינון באוזניות של סוני. הן נוחות מאוד בשימוש ממושך וניתן להסתובב איתן שעות ארוכות על האוזן מבלי לחוש במשקל.

בניגוד לאוזניות אחרות, הדגם הזה משלב מסך מגע באוזניה הימנית, והשליטה היא באמצעות מחוות. גם כפתור הקישור לבלוטות' נמצא בתוך מסע המגע. האוזניות מגיעות עם סוללה נשלפת, שלרוב לא ניתן למצוא באוזניות אלחוטיות אחרות. בערכה תקבלו גם כבל אודיו והסוללה אמורה להספיק לפחות ל-15 שעות האזנה בין טעינות, למרות שאנחנו הגענו ל-10 שעות בממוצע. אם אתם לא אודיופילים הרגישים לכל צליל, היינו ממליצים לוותר עליהן, רק בגלל המחיר הגבוה והאלטרנטיבות המשתלמות יותר. מחירן, 2,200 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבס קרוב למושלם, אם כי מעט חלש מדי./מערכת וואלה!, צילום מסך

Beats Solo 3

המותג "ביטס" מוכר מאוד, בעיקר בשל העובדה שהוא נוסד על ידי הראפר ואיש העסקים Dr. Dre, ונרכש על ידי אפל. האוזניות האלחוטיות האלה מסוג On Ear מציעות חיבור בלוטות' ללא מנטרל רעשים אקטיבי. בניגוד לאוזניות הקיימות בשוק ומתחברות בעזרת קישורית בלוטות' או NFC, באלו משולב חיישן ה-W1 המפורסם המאפשר לאוזניות להתחבר לכל מכשירי אפל בעזרת הצמדתן למקור השמע, מבלי להתעסק בהגדרות הבלוטות'. מקור השמע יזהה את האוזניות מיד עם פתיחתן ויתחבר אוטומטית. כמו כן ניתן להאזין לשני מקורות שמע נפרדים בעת ובעונה אחת.

האוזניות מרגישות כמו מוצר פרימיום; הכריות מחומר דמוי-עור עוטפות את האוזן ברכות ולא גורמות להזעה, כפי שקורה לעתים באוזניות מסוג זה. הקשת עצמה עשויה מתכת עדינה, הן קלות משקל ונוח להסתובב איתן גם במשך שעות ארוכות. הסאונד שלהן נהדר, הבסים מורגשים היטב והצלילים עמוקים וחדים מאוד. כאן בהחלט מגיעים הסופרלטיבים לאפל ומרגישים כי מדובר במוצר שהיא עומדת מאחוריו. יחד עם זאת, נציין כי השליטה באוזניות מסורבלת והכפתורים לא מסומנים. ניתן לשלוט בעוצמת השמע ולהחליף שירים באוזניה הימנית, אבל זה דורש הסתגלות. האוזניות מגיעות כמובן עם כבל אודיו, למרות שהסוללה אמורה להספיק לכ-40 שעות האזנה רצופות. בפועל אנחנו הגענו לזמן פחות מרשים, של יום וחצי. המחיר: 1,100 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגישים את האיכות של אפל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully