וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמים נקודה בסוף משפט בהודעת ווטסאפ? זה מה שזה אומר עליכם

20.11.2017 / 9:09

לפי מחקר חדש, אנחנו קוראים הודעות טקסט באופן שונה מאיך שאנחנו קוראים מאמר או ספר ולכן גם המשמעות של סימני הפיסוק משתנה. במקום להתעקש על כללי התחביר המוכרים של השפה, ממליצה החוקרת הראשית להבין שזו צורת תקשורת שונה

טיפ ווטסאפ קריאת הודעות בסוד. וואלה! TECH, מערכת וואלה!
סימני הפיסוק בהודעת טקסט לא מעבירים את אותו המסר כמו במסמכים כתובים אחרים./מערכת וואלה!, וואלה! TECH

לסימני פיסוק תפקיד חשוב בהעברת המסר הנכון, בעיקר בהודעות טקסט כששפת הגוף והבעות הפנים אינם חלק מהשיחה. עם זאת, מתברר כי לא כל סימני הפיסוק מסייעים להתפתחות השיחה ברשתות חברתיות ואפליקציות מסרים; או ליתר דיוק, יותר מדי סימני פיסוק עלולים ליצור רושם מוטעה.

חוקרים מאוניברסיטת ניו-יורק דיווחו כי לפי הממצאים שלהם דווקא השימוש בסימני פיסוק (פסיק, נקודה, מקף וכו') באפליקציות המסרים עלולים להתפרש כלא-אותנטיים בצד השני של השיחה. לטענתם, שימוש מועט בסימני פיסוק מעיד על תשומת לב רבה יותר מצד כותב ההודעה לתוכן וכתיבה אותנטית יותר. לגבי נקודה בסוף משפט, החוקרים מצאו כי היא משנה לחלוטין את כוונת הכותב וגורמת לו להיראות אדיש או חסר רגש.

לפי המחקר, אנחנו קוראים הודעות טקסט באופן שונה מאיך שאנחנו קוראים מאמר או ספר. מובילת המחקר ממליצה להשתמש כמה שיותר בקיצורי מילים ובאימוג'י המוסיפים, לטענתה, יותר עומק ומעודדים את השיחה. היא ממליצה להשתמש בקיצורים כמו LOL (חחח בעברית), OMG וקיצורים נוספים בהתאם לסלנג ולשפה.

כמו כן, לטענתה מומלץ לשלוח, לדוגמה, אימוג'י של עוגת יומולדת כשרוצים לאחל למישהו מזל טוב, או כוס בירה כשרוצים לצאת עם חבר'ה. "בניגוד לשיחות פנים אל פנים, בטקסטים לא באמת ניתן להבין רמזים ודקויות בשיחה אך במהלך כתיבת הודעת טקסט, יש רמזים סמויים שמעבירים מידע משמעותי ביותר".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ווטסאפ. ShutterStock
טווח הטעות בהודעת טקסט גדול מאוד כי קשה יותר להעביר את הרגש יחד עם המסר כתוב./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully