וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון החדש שפותח בצה"ל יורד לשטח. כך הוא נראה

24.11.2017 / 8:03

הסמארטפון מדגם Lex M20 מיוצר על ידי מוטורולה והממשק פותח כולו בצה"ל. הממשק זהה לאנדרואיד שאנחנו מכירים וכולל גם ווידג'טים, GPS שפותח על ידי צה"ל, ווטסאפ צה"לי ועוד. סלפי אי אפשר לעשות איתו

צלמים זמניים מורשים

בשנתיים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר את הדמיון בין אגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל לעולם ההיי-טק האזרחי. היחידה הצבאית פיתחה גרסה צה"לית ליוטיוב, שילבה משקפי מציאות רבודה (AR) בזירה המבצעית וכעת מסתיים הפיתוח של הסמארטפון הצה"לי הראשון, שיורד לשטח לראשונה.

לדברי סא"ל ליאור שוורץ, רע"ן תקשורת אלחוטית ולוחמה בספקטרום, צה"ל הוא אחד הצבאות היחידים בעולם שפיתח סמארטפון ברמת התוכנה ולא רכש סמארטפון מאובטח מחברות אזרחיות. המחלקה שפיתחה את המכשיר מכונה "מעוף" והיא גם אחראית על פיתוח מערכות תקשורת ורשת, פיתוח אמצעים בתחום התקשורת הלוויינית, תקשורת סלולרית, מוצבי שליטה, מערכות מודיעין ומערכות מסווגות רבות.

בינואר 2014 חתם משרד הביטחון על חוזה בשווי 100 מיליון דולרים מול ענקית הטכנולוגיה מוטורולה לייצור הדור הבא של מכשירי הסלולר הצבאיים, שנועד להשתלב לצד מערכת "ורד הרים" המיושנת. כעת מגיע הפיתוח הזה ליחידות בשטח.

הסמארטפון מדגם Lex M20 מיוצר על ידי מוטורולה ופיתוח הממשק של צה"ל החל באגף התקשוב כבר לפני כמה שנים. הפיתוח היה ארוך, הסביר לנו סא"ל שוורץ, בגלל המורכבות של הצפנת מערכת ההפעלה. הסמארטפון הצה"לי מגיע עם מסך מגע בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית HD והיישומים המוכרים לנו ממערכת ההפעלה אנדרואיד הוסרו לחלוטין לרבות הדפדפן, חנות האפליקציות ועוד.

סמארטפון חדש של צה"ל. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גרסת אנדרואיד פשוטה ומאובטחת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עם זאת, הממשק זהה לאנדרואיד שאנחנו מכירים וכולל גם ווידג'טים, GPS שפותח על ידי צה"ל, ווטסאפ צה"לי ולדברי סא"ל שוורץ, הם פתוחים לרעיון של התקנת אפליקציות ניווט כמו Waze בעתיד. הסמארטפון מחובר לתשתית סלולרית של חברת פרטנר והוא יכול לתקשר עם רוב מערכות הקשר הצה"ליות. כמו כן, זה הסמארטפון היחיד בישראל שיכול לבצע שיחות VoLTE, על גבי תשתית הדור הרביעי - יכולת שעדיין לא קיימת בסמארטפונים האזרחיים.

עוד כולל הסמארטפון מצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל ומצלמה קדמית, אך בממשק הצילום אין אפשרות לסלפי. בעתיד הכוחות יוכלו להעביר לגורמים הרלוונטים תמונת מצב באמצעות הסמארטפון וכחלק מהתכנון של צה"ל, הסמארטפון הזה לא יגיע רק לדרגים הבכירים אלא לכל מי שיוכל להפיק ממנו שימוש ותועלת. "כל הדרגים וכל הדרגות הרלוונטיים יהנו מהסמארטפון הזה", במילותיו של סא"ל שוורץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סמארטפון חדש של צה"ל. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אין הרבה אפליקציות אבל יש ווטסאפ צה"לי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

למכשיר אין עדיין שם קוד מגניב, כמו "ורד הרים", והוא מכונה בחיל התקשוב "סלולר צבאי", אבל לא מן הנמנע שאחרי שהוא יגיע לשטח, הלוחמים כבר יעניקו לו כינוי שיידבק בו.

קיבלנו לידנו את הסמארטפון הצה"לי החדש לזמן קצר; המראה הקרבי המוקשח שלו הצליח להרשים אותנו למרות שלא מדובר במכשיר אלגנטי או קומפקטי. המכשיר הזה מיועד, כאמור, לצרכים מבצעיים ולצרכים אלו הוא מציוד בלחצן PTT ייעודי שמאפשר להשתמש בו כמו מכשיר קשר, ניתן להשתמש אוזניות המיועדות למכשיר קשר ולטעון את הסמארטפון באמצעות תחנת עגינה יעודית או מטען MicroUSB.

הממשק נקי במיוחד והוסרו ממנו רוב האפליקציות שיש במכשיר אנדרואיד רגיל. גם הממשק של המצלמה עבר שינוי ומלבד כפתור הצילום, לא מצאנו הגדרות אחרות כמו צילום סלפי, הפעלת פלאש או שינוי חשיפה; אולי מתוך מחשבה שהסמארטפון הזה לא נועד לצילום נוף אלא בעיקר לצרכים מבצעים ולצילומים פשוטים יחסית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סמארטפון חדש של צה"ל. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא מכשיר אלגנטי, אבל קשוח מספיק בשביל כל יחידה קרבית./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully