וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובר שילמה להאקרים 100 אלף דולר כדי לטייח גניבת 57 מיליון חשבונות

22.11.2017 / 9:41

שני האקרים השיגו גישה למידע המיועד למפתחים שכלל שמות משתמשים, כתובות מייל ומספרי טלפון של מיליוני משתמשי האפליקציה ברחבי העולם

אובר. ShutterStock
אחרי פרשת ההטרדות המיניות, פרשה נוספת מטילה צל כבד על ההתנהלות של Uber./ShutterStock

אחרי שהסתבכה בפרשיית הטרדות מיניות, פיטרה עשרות עובדים ואמרה שלום גם למנכ"ל, טראוויס קלניק, מסתבכת חברת ההסעות השיתופיות האמריקנית בפרשה חדשה - הפעם, היא מואשמת שטייחה פרצת ענק וגניבה של מיליוני פרטים אישיים של לקוחות ונהגים, העובדים בשירות.

לפי הדיווחים, Uber שילמה להאקרים 100,000 דולרים כדי לשמור בסוד את החדירה לשרתי החברה שאירעה בשנה שעברה. אתמול הודתה החברה בטיוח ואמרה כי 57 מיליון חשבונות נחשפו. לדברי דארה קוסרשאהי, מנכ"ל החברה החדש, שני עובדים שהיו אחראיים לטיוח פוטרו. לדבריו, הוא למד רק לאחרונה על הפרצה החמורה, שאירעה בחודש אוקטובר 2016.

העובדים שפוטרו היו שני מנהלי אבטחה שהסתירו את המקרה; אחראי אבטחת המידע, ג'ו סאליבן, וסגנו קרייג קלארק. לפי הדיווחים, המקרה הזה הוא לא היחיד ובתקופה האחרונה חברות גדולות נוספות מעדיפות לשלם להאקרים בשביל לחסום במהירות את זליגת המידע ולמנוע עד כמה שניתן יחסי ציבור שליליים.

דארה חוסרובשאהי. AP
"זה לא היה אמור לקרות ואני לא מתכוון לתרץ תירוצים". דארה קוסרשאהי, מנכ"ל החברה החדש./AP

"זה לא היה אמור לקרות ואני לא מתכוון לתרץ תירוצים", אמר קוסרשאהי, בהתייחס לפרצה ובעיקר לטיוח. לדברי Uber, שני האקרים השיגו גישה למידע המיועד למפתחים שכלל שמות משתמשים, כתובות מייל ומספרי טלפון של מיליוני משתמשי האפליקציה ברחבי העולם. בנוסף, השיגו ההאקרים מספרי רישיון של 600,000 נהגים אמריקניים.

"אני לא יכול למחוק את העבר אבל אני מתחייב בשם כל עובדי החברה שנלמד את הלקחים מהמקרה הזה", אמר קוסרשאהי. "אנחנו משנים את האופן בו אנחנו עושים עסקים, ושמים את האמינות במרכז השירות ובמרכז כל החלטה שאנחנו מקבלים. אנחנו עובדים קשה כדי לרכוש מחדש את אמון המשתמשים".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully