וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף: הביטקוין הגיע ל-10,000 דולר למטבע אחד

29.11.2017 / 6:55

המטבע הווירטואלי רושם בחודשים האחרונים זינוקים אדירים בערך שלו. רק לפני חמישה ימים הוא היה שווה 8,002 דולרים בלבד. לאן זה עוד יכול להגיע?

ShutterStock

לפני שבע שנים מישהו קנה שתי פיצות בעשרת אלפים ביטקוין, היום הסכום הזה שווה 100,000,000 דולרים. ערכו של המטבע הווירטואלי, ביטקוין, עולה בהתמדה כבר שנים אבל השנה חל זינוק עצום בערכו וכעת הגיע ערך הביטקוין לראשונה ל-10,000 דולרים ליחידה.

בחודשים האחרונים עלה הערך של המטבע המקוון באלפי דולרים ליחידה; בחודש מאי השנה הוא היה שווה רק 2,000 דולרים ליחידה. לשם השוואה, כיום שווה ביטקוין פי שבעה מזהב. חלק מהמומחים טוענים כי מדובר בבועה שעלולה להתפוצץ בקרוב כי לביטקוין אין ערך ממשי, והוא שווה רק כמה שמוכנים לשלם עליו, אבל זה לא מונע ממשקיעים רבים לנסות לקפוץ על העגלה. כידוע, זמן שווה כסף ובכל הנוגע לביטקוין, זמן קצר שווה הרבה מאוד כסף.

הזינוק של החודש האחרון הצליח לתפוס רבים בהפתעה. בתאריך 1 באוקטובר היה שווה מטבע ביטקוין אחד 4,394 דולרים, בתאריך 1 בנובמבר הוא כבר האמיר ל-6,750 דולרים ליחידה, בתאריך 23 בנובמבר הוא היה שווה 8,002 דולרים וכעת, כאמור, הוא הצליח להגיע לרף של 10,000 דולרים לביטקוין אחד. בשלב הזה אין לדעת היכן הוא יעצור ויש מומחים אחרים הטוענים שעוד לא הגענו לשיא.

בשנת 2013 עקף ביטקוין לתדהמת רבים את רף אלף הדולרים והחל לקרוס. לקח למטבע הווירטואלי כשלוש שנים להתאושש וקשה לחזות מה יקרה אם ההיסטוריה תחזור על עצמה.

המטבע עקף קלות את רף 10,000 הדולרים למטבע כבר אתמול אך נחלש שוב וכעת נראה שהוא חצה את הרף הזה באופן קבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערך הביטקוין בשנה האחרונה. רק בימים האחרונים הוא זינק באלפי דולרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה זה ביטקוין?

המטבע הווירטואלי נוצר בראשית שנת 2009 ומאז הדרך היחידה לייצר ביטקוין חדש היא לכרות אותו (Mine) על ידי גולשים. אדם המכונה סאטושי נקאמוטו (שזהותו הרשמית טרם נחשפה) פרסם מאמר שמסביר איך המערכת עובדת, איך אפשר לייצר כסף דיגיטלי ומבוזר, ותיאר פרוטוקול ואוסף חוקים שלמעשה מייצרים את הערך של הביטקוין. הוא הפיץ תוכנה שפועלת על פי הפרוטוקול הזה בקוד פתוח ואם נדלג כמה שנים קדימה נמצא אנשים שהשקיעו כמה אלפי דולרים על טכנולוגיה חדשה וכיום הם מיליונרים.

בניגוד לכסף שאנחנו מכירים, התלוי בבנקים מרכזיים וממשלות העולם, ביטקוין הוא מטבע עצמאי שצובר ערך בהתאם לביקוש שלו. הביטקוין נשמר בתוכנה המכונה "ארנק" והמערכת דואגת שבכל פעולת תשלום ביטקוין יוצא מארנק אחד ומגיע לארנק אחר. המערכת יודעת - ללא גורם מתווך - איזו עסקה בוצעה קודם וכך לא ניתן לסחור פעמיים באותו המטבע. העסקה הראשונה היא זו שתיקלט במערכת. אחר הפעילות העסקית הזו לא ניתן כיום לעקוב (לפחות לא ידוע על דרך רשמית לעשות זאת) ולכן גם האקרים מעדיפים לקבל תשלום בביטקוין.

ביטקוין. ShutterStock
מי האמין שבכל יום יעלה הערך במאות דולרים?/ShutterStock

הביטקוין הוא סיפור ההצלחה הראשון של עולם הבלוקצ'יין בו, באמצעות טכנולוגיות שונות, מייתרים את הגורם המתווך ומבצעים עסקאות ברשת בשיטת עמית לעמית (P2P). המטרה של הבלוקצ'יין היא לאפשר, בפלטפורמות שונות, החלפת מידע בצורה מאובטחת ברשת, תוך אימות של הפעולה על ידי אלגוריתמים, ללא רגולטור.

כשאנחנו משלמים בכרטיס האשראי שלנו, המחשב שמבצע את הסליקה שולח את הבקשה לחברת האשראי, שם היא מאשרת או דוחה ואז מחזירה את התשובה בחזרה למחשב וזהו בעצם הגורם המתווך שמדלגים עליו בבלוקצ'יין, בין היתר. בלוקצ'יין הוא לא רעיון חדש והוזכר לראשונה בשנת 1991 אך הניסיון הראשון ליישום של אותה תפיסה היה רק בשנת 2009 כחלק מתשתית התוכנה של הביטקוין; ההצלחה של הביטקוין הובילה בשנים האחרונות לאימוץ התפיסה בתחומים נוספים.

לדוגמה, בתי חולים מעבירים מידע על חולים בצורה מאובטחת יותר ובשנים האחרונות, חברות השקעות, בנקים וגורמים פיננסים אחרים מתחילים להטמיע וליישם את אותה התפיסה במטרה אחת - לחסוך את עמלת הסליקה שאותה המתווכים גוזרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עוד באותו נושא

האם שווה להשקיע ואיך מייצרים ביטקוין?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש הרבה תנודות, אבל המגמה ברורה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully